Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er en vakker kvinne?

Gjest 4a7a1...c40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

"Pene mennesker" refererer vanligvis til personer som anses å ha et estetisk tiltalende utseende basert på samfunnets eller kulturen sine skjønnhetsstandarder.

Det er jo ingen definisjon, bare en forestilling?

Det finnes ingen definisjon på såkalte "pene mennesker", det du snakker om er "aksepterte mennesker"...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Neptun1 said:

Ikke så rart ettersom brede hofter og fyldige bryster utstråler fertilitet fra naturens side.
Har også fått med meg at "former" er noe som etterstrebes fra flere kvinner på en noe usunn og unaturlig måte (injeksjoner)

Menn liker former. Men som Kassettspiller påpeker. Former har også kvinner som tynne. 

Faktisk kan man gjerne få mer kvinnelige former som tynn. F.eks brede hofter handler en del om WHR. Forholdet mellom midje og hofter. Hoftene ser bredere ut dersom midjen er smalere. For å få lav WHR er det ofte en fordel å være slank. Det gir lettere mer timeglassfigur som gir mer kvinnelige former og assosiasjon til høyere fertilitet og femininitet.

I tillegg gir slankhet mange andre fordeler enn WHR rent fysisk.

Med høyere vekt /lubben kropp kommer det også lettere hengepupper, som signaliserer alderdom/ det motsatte av ungdommelighet og fertilitet. 

Etter Kardashians og flere så har det jo blitt en greie med BBL (Brazilian butt lift). Hvor kvinner tar bort fett fra et sted (mage?) og plasserer det på rumpa. Gir en større fyldigere rumpe og lavere WHR uten å jobbe for en slank kropp og stram rumpe. Men selv om det er ganske vedtatt at WHR på ca 0,7 er referansen så er det mer variasjon rundt den preferansen. Altså, man kan fint avvike en god del og fortsatt være veldig vakker. En simpel illustrasjon hvor mye spenn det kan være i WHR preferanser vs BMI preferanser. (Liten undersøkelse som avviker litt fra standarden. Men som illustrerer godt og enkelt hvor viktig BMI er vs WHR ⬇️)

bmiwhr_front_tovee_2001.jpg?itok=XBm9XiS

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/how-we-do-it/201812/sexy-silhouettes-slim-waists-broad-hips-and-fertility

⬆️ Som man ser så er det kanskje ikke så nøye med en WHR på 0,7 likevel, mens å være slank er sterk(ere) konsensus rundt.

Menns generelle preferanser og studier er grunner til at kvinner ofte bare bør styre unna kosmetiske inngrep. Man ser type Kardashians eller andre med BBL, og tror svære rumpe er the shit (no pun intended). Kanskje delvis fordi det gir lavere WHR, men det er i grunn ikke noe menn prioriterer i den grad kvinner gjerne innbiller seg basert på media.

Jeg har nevnt leppeinjeksjoner. Fyldige lepper er et ungdommelig fertilitetstegn som gjør kvinner penere.

20200401-002-03.jpg?fmt=jpeg&qlt=85&wid=

Men referansen er normale naturlige lepper som tenåringer og jenter i tidlig 20-år har slik som ovenfor. Det signaliserer ungdommelighet og fertilitet. Unaturlige svære andelepper gjør ikke det! For å si det slik, det er damer som Sophie Elise og kvinnelige influensere som har pushet kosmetisk kirurgi for langt. Hvem er kundegruppen og primærfølgerene til disse? Kvinner. Ikke menn! Helt idioti at kvinner lar seg lure av andre kvinner til å ta ting for langt. Det er nok en mentalitet hvor kvinner ser hvem som er populære og tenker, slike kvinner liker menn. Dette er populære damer. Men det er jo ikke menn som primært følger slike som Sophie Elise og Kardashians. 😂 🙄

Det værste er når veldig unge damer / jenter går for disse tingene også. Jenter som har referanseleppene og huden, men som likevel tar injeksjoner i hud og lepper fordi populære eldre damer gjør det i et desperat forsøk på å se ungdommelig ut.

Kvinner bør fokusere på hva menn faktisk liker rent biologisk, ikke hva noen kvinner innbiller andre kvinner skal være trendy. For å si det slik. Det er en grunn til at flere menn i tråden har advart mot kosmetiske inngrep og ikke en eneste mann har anbefalt det.

Endret av P7SA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
trn100 skrev (Akkurat nå):

Det er jo ingen definisjon, bare en forestilling?

Det finnes ingen definisjon på såkalte "pene mennesker", det du snakker om er "aksepterte mennesker"...

En definisjon er en presis forklaring eller beskrivelse av betydningen av et ord, begrep eller fenomen.

Vi kan se hva mesteparten synes er fint og gå etter det. Enkelt og greit når TS ber om noen råd og jeg har allerede gitt noen forslag til henne.

P7SA har også noen fine innlegg om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

En definisjon er en presis forklaring eller beskrivelse av betydningen av et ord, begrep eller fenomen.

Vi kan se hva mesteparten synes er fint og gå etter det. Enkelt og greit når TS ber om noen råd og jeg har allerede gitt noen forslag til henne.

P7SA har også noen fine innlegg om dette.

Så det er TikTok som bestemmer? 😉

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (2 minutter siden):

Menn liker former. Men som Kassettspiller påpeker. Former har også kvinner som tynne. 

Faktisk kan man gjerne få mer kvinnelige former som tynn. F.eks brede hofter handler en del om WHR. Forholdet mellom midje og hofter. Hoftene ser bredere ut dersom midjen er smalere. For å få lav WHR er det ofte en fordel å være slank. Det gir lettere mer timeglassfigur som gir mer kvinnelige former og assosiasjon til høyere fertilitet og femininitet.

I tillegg gir slankhet mange andre fordeler enn WHR rent fysisk.

Med høyere vekt /lubben kropp kommer det også lettere hengepupper, som signaliserer alderdom/ det motsatte av ungdommelighet og fertilitet. 

Etter Kardashians og flere så har det jo blitt en greie med BBL (Brazilian butt lift). Hvor kvinner tar bort fett fra et sted (mage?) og plasserer det på rumpa. Gir en større fyldigere rumpe og lavere WHR uten å jobbe for en slank kropp og stram rumpe. Men selv om det er ganske vedtatt at WHR på ca 0,7 er referansen så er det mer variasjon rundt den preferansen. Altså, man kan fint avvike en god del og fortsatt være veldig vakker. En simpel illustrasjon hvor mye spenn det kan være i WHR preferanser vs BMI preferanser. (Liten undersøkelse som avviker litt fra standarden. Men som illustrerer godt og enkelt hvor viktig BMI er vs WHR ⬇️)

bmiwhr_front_tovee_2001.jpg?itok=XBm9XiS

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/how-we-do-it/201812/sexy-silhouettes-slim-waists-broad-hips-and-fertility

⬆️ Som man ser så er det kanskje ikke så nøye med en WHR på 0,7 likevel, mens å være slank er sterk(ere) konsensus rundt.

Menns generelle preferanser og studier er grunner til at kvinner ofte bare bør styre unna kosmetiske inngrep. Man ser type Kardashians og andre med BBL, og tror svære rumpe er the shit (no pun intended). Kanskje delvis fordi det gir lavere WHR, men det er i grunn ikke noe menn prioriterer i den grad kvinner gjerne innbiller seg basert på media.

Jeg har nevnt leppeinjeksjoner. Fyldige lepper er et ungdommelig fertilitetstegn som gjør kvinner penere.

20200401-002-03.jpg?fmt=jpeg&qlt=85&wid=

Men referansen er normale naturlige lepper som tenåringer og jenter i tidlig 20-år har slik som ovenfor. Det signaliserer ungdommelighet og fertilitet. Unaturlige svære andelepper gjør ikke det! For å si det slik, det er damer som Sophie Elise og kvinnelige influensere som har pushet kosmetisk kirurgi for langt. Hvem er kundegruppen og primærfølgerene til disse? Kvinner. Ikke menn! Helt idioti av kvinner lar seg lure av andre kvinner til å ta ting for langt. Det er nok en mentalitet hvor kvinner ser hvem som er populære og tenker, slike kvinner liker menn. Dette er populære damer. Men det er jo ikke menn som primært følger slike som Sophie Elise. 😂 🙄

Det værste er når veldig unge damer / jenter går for disse tingene også. Jenter som har referanseleppene og huden, men som likevel tar injeksjoner i hud og lepper fordi populære eldre damer gjør det i et desperat forsøk på å se ungdommelig ut.

Kvinner bør fokusere på hva menn faktisk liker rent biologisk, ikke hva noen kvinner innbiller andre kvinner skal være trendy. For å si det slik. Det er en grunn flere menn i tråden har advart mot slikt og ikke en eneste mann har anbefalt det.

Med lubben så mener jeg "god å ta i". Ikke utstråle usunnhet med større fedme fra innaktivitet og dårlig mat, der er vi nok enige. Det gjelder forresten menn også! (sett fra kvinners perspektiv)

Ellers er jeg helt enig når det gjelder kosmetiske inngrep, spesielt lepper (nebb).
Sammen med omfattende tatoveringer og ring i nesa totalt "turn off" for min del.
Ikke gjør det jenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Neptun1 said:

Ellers er jeg helt enig når det gjelder kosmetiske inngrep, spesielt lepper (nebb).
Sammen med omfattende tatoveringer og ring i nesa totalt "turn off" for min del.
Ikke gjør det jenter.

1 minute ago, Guest 27ae0...b9e said:

Ring i nesa og masse tatoveringer.. Nei fyfaen 

Anonymous poster hash: 27ae0...b9e

+1

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rød leppestift får ofte folk til å hovedsakelig se på leppene, dessuten kan man få tegne dem større eller mindre etter det man ønsker. 

I tillegg TS så slipper du at dem skal fokusere mye på de andre trekkene du er usikker på.

Det har visst noe med biologi å gjøre det også. 💋

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 27ae0...b9e
Gjest 27ae0...b9e skrev (7 minutter siden):

Ring i nesa og masse tatoveringer.. Nei fyfaen 

Enig der. Huff

Lenke til kommentar
Gjest 27ae0...b9e
trn100 skrev (8 minutter siden):

Morsomt å se hvilke verdier enkelte setter høyest, og det forklarer egentlig mye! 😉

Hva forklarer mye? Svært få av sånne kvinner har høyprofilerte jobber. Er litt dette her med å matche energien.. Ser jo helt jævlig ut

Lenke til kommentar
4 hours ago, Kassettspiller said:

Rød leppestift får ofte folk til å hovedsakelig se på leppene, dessuten kan man få tegne dem større eller mindre etter det man ønsker. 

I tillegg TS så slipper du at dem skal fokusere mye på de andre trekkene du er usikker på.

Det har visst også noe med biologi å gjøre det også. 💋

Yepp. Rød leppestift tiltrekker oppmerksomhet til leppene og kan gi inntrykk av større lepper, noe som ofte assosieres med ungdommelighet. Kvinner har som regel fyldigste lepper i en alder av rundt 16 år, så fyldige lepper blir ofte betraktet som et ungdommelig trekk. Etter hvert som vi blir eldre, kan leppene minke i størrelse, og derfor kan små lepper signalisere et eldre utseende. (Som illustrert i bilde i tidligere innlegg fra meg)

Rød farge på leppene (og kinnene) kan være et signal om seksualitet og tiltrekning, da rødhet ofte er knyttet til økt blodtilførsel, som biologisk sett kan signalisere seksuell tiltrekning. Det er et triks for å bli mer sexy.

Litt som med leppestørrelse. Sminke rundt øynene gjør øynene mer fremtredende, og store øyne er et ungdommelig trekk. Derfor er både fyldige lepper og fremhevede øyne ofte sett på som vakre, da de assosieres med ungdommelighet. Noe som går tilbake til fertilitet. Alt i alt handler det meste om biologi og hvordan kvinner kan se ung og sexy ut. For det blir man mer vakker av.

4 hours ago, trn100 said:

Morsomt å se hvilke verdier enkelte setter høyest, og det forklarer egentlig mye! 😉

Vi / jeg / noen diskuterer biologi i relasjon til hva som er vakkert. 🤓

Endret av P7SA
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 4a7a1...c40 skrev (9 timer siden):

Hører stadig menn si at de vil ha en pen dame, vakker dame, søt dame osv. Men hvordan vet man at man er det? Mine ekser sa ofte til meg at jeg er pen, har trollbindende smil, er sexy osv. Objektivt sett er jeg mindre pen og er absolutt ikke vakker i det hele tatt. De fleste menn ville aldri i verden valgt meg basert på utseendet mitt (noe jeg er ok med). Men, la oss si at jeg vil prøve å finne kjærligheten igjen. Hvordan kan jeg da være vakker? 

Anonymous poster hash: 4a7a1...c40

Hvilke menn sier dette? Har aldri hørt noen si det blant menn jeg omgås.

Og hvis de sier at du er pen, så synes de vel du er pen da.

Hvordan kan du være objektivt mindre pen når skjønnhet er subjektivt?

Jeg var ikke veldig gammel før jeg skjønte at det ytre påvirkes av det indre. En jente jeg egentlig ikke syntes så noe særlig bra ut, ble plutselig ufattelig pen for meg da jeg etter hvert ble forelsket i henne på grunn av hennes fantastiske personlighet og måten hun var en solstråle som alltid fikk meg til å føle meg bra. Jeg var ikke fryktelig gammel da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 4a7a1...c40
Markiii skrev (17 minutter siden):

Hvilke menn sier dette? Har aldri hørt noen si det blant menn jeg omgås.

Og hvis de sier at du er pen, så synes de vel du er pen da.

Hvordan kan du være objektivt mindre pen når skjønnhet er subjektivt?

Jeg var ikke veldig gammel før jeg skjønte at det ytre påvirkes av det indre. En jente jeg egentlig ikke syntes så noe særlig bra ut, ble plutselig ufattelig pen for meg da jeg etter hvert ble forelsket i henne på grunn av hennes fantastiske personlighet og måten hun var en solstråle som alltid fikk meg til å føle meg bra. Jeg var ikke fryktelig gammel da.

Du har ikke hørt noen omtale sine dater eller kjærester som pene/vakre og lignende? Jeg hører ikke ofte at mennene snakker om personligheten til kvinner. Men det gjør de nå sikkert også. 

Skjønnhet er jo ikke subjektivt alltid. For det meste ikke. Egentlig et interessant tema men også et tema som er meg personlig nære, og for meg er det å være mangelfull utseendemessig så sårt at jeg tror ikke jeg vil klare å være i et forhold. Tror ikke jeg klarer å forelske meg heller. 

Dette er følelser jeg har sittet med i noen år nå. Jeg har spurt et par ganger på Kvinneguiden og har vel hatt en tråd på Reddit også. Egentlig i håp om å høre noe som gir meg håp om at det er mulig for meg også. Men jeg tror jeg vet hvor mye, skjønner for mye, jeg ser tvers igjennom løgner. Hadde jeg i det minste hatt noe å by på hva angår utseende men jeg har ingenting. 

Men det skal sies at, det har blitt litt lettere med årene. Jo eldre jeg blir, jo mindre bryr jeg meg. Det er absolutt stor mulighet for at jeg sitter der ensom og trist som 50-åring, men tror ikke det er så annerledes fra hvordan det er nå. Kan hende jeg ser på bilder av meg selg og tenker at jeg var en flott, ung dame, slik jeg nå ser på bilder av meg som barn og tenker at jeg var en fryktelig søt unge. Stikker litt å ikke skulle få sitt eget barn, men sånn er det. Man kan ikke få alt man vil her i livet og man må bare gjøre det beste ut av det man har. Jeg tror det beste jeg virkelig kan gjøre er å legge dette på hylla en gang for alle. Det opptar så mye av tankene mine og gjør meg så lei meg. Jeg må få det bort, på avstand. Der finnes mye fint i livet. Flotte solnedganger, jeg er kjempe glad i katter, liker å lage og spise god mat, liker å reise og se nye steder, kjekt å se film. Mye jeg kan glede meg over. Jeg kan ikke totalforandre hvordan jeg ser ut. Jeg har ikke råd til mye plastisk kirurgi. Utseende er ikke med meg og det er greit. Det er sikkert en grunn til det, hvem vet. 

Melder meg ut av tråden da jeg rett og slett er utrolig trist i kveld, men tråden kan da fortsette sin gang, kanskje noen lurer på det samme og vil lese svarene. :) Takk for alle bidrag og god helg, og godt nyttår. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest 4a7a1...c40 said:

Jeg har ikke råd til mye plastisk kirurgi. Utseende er ikke med meg og det er greit.

Men du trenger ikke pastisk kirurgi. Om du har lyttet bør du heller frastå fra slikt.

Jeg får assosiasjoner til at du sliter med sort-hvitt-tenkning og overdrevet fokus på det negative når det kommer til dette med skjønnhet. Kun fordi man ikke er så vakker som mulig. Kun fordi det finnes noen yngre, penere og slankere så skal man ikke date eller søke etter kjærligheten? Det blir for dumt. 

De fleste menn er ikke i nærheten av Brad Pitt, Ryan Gosling, Jason Mamoa etc. Sett inn en eller annen Hollywood kjekkas som du synes er fin. Men om en fyr er flere hakk unna disse så er det vel ingen grunn til å ikke søke etter kjærligheten? Det hadde vel blitt teit tankegang, ikke sant? Om du synes utseende er dumt å bruke om menn, så kan vi eventuelt ta utgangspunkt i status, lommebok, etc.. Man trenger jo ikke å være på topp, eller i nærheten av toppen.

Det vil alltid finnes mennesker som rent objektivt er penere og mer vakker. Det er realiteten og det tenker jeg vi må tåle. Rent objektivt så falmer utseende. Det er realiteten. Men hvorfor skal det stå i veien for å finne kjærligheten? Det gir ikke mening.

Kanskje du bør lese dette innlegget en gang til. ⬇️ Eller printe det ut og ramme det inn. 🤷‍♂️ Det er en god grunn til at dette er et populært innlegg. Og jeg tenker det passer bra til deg.

11 hours ago, Aetius said:

Man elsker ikke noen fordi man synes de er vakre.

Man synes noen er vakre fordi man elsker dem.

Ellers tenker jeg du kan ha godt av å se litt mer positivt på ting fra ditt eget ståsted. Livet som modellvakker kvinne er ikke nødvendigvis en dans på roser. Mange menn er interessert av overfladiske grunner. Det blir en jungel med overfladiske mennesker å navigere i. Hva skjer den dagen skjønnheten har falmet? For normalt pene og mindre pene mennesker så blir man som oftest et par pga. personlighet. Det er jo mindre pene koner som spøker. "Vel, han ble ihvertfall ikke sammen med meg pga. utseende, så da må han jo elske meg for den jeg er."  😂 Det er jo en flott trygghet i det. ❤️

Det handler om å se det positive. Alle fortjener å finne kjærligheten uansett utseende. 😊

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...