Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er en vakker kvinne?

Gjest 4a7a1...c40

Anbefalte innlegg

En vakker kvinne er ei kvinne som er trygg på seg selv, tar vare på personlig hygiene og kosthold - og som evner å se medmennesker rundt seg, og ikke bare seg selv i et egosentrisk perspektiv. Ei vakker kvinne er ei dame som viser omsorg, som er snill og god - som lytter og stiller spørsmål; fremfor å snakke om seg selv. 

Litt sånn som det min egen kjæreste gjør. ^^

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått flere gode svar i tråden som handler mer om personlighet og det subjektive, så jeg fokuserer heller mer på det fysiske, generelle og litt mer politisk ukorrekte bare for å tilføre litt annet.

5 hours ago, Guest 4a7a1...c40 said:

Hører stadig menn si at de vil ha en pen dame, vakker dame, søt dame osv. 

Rent fysisk og generelt handler de fleste av disse tingene ⬆️om ungdommelige trekk. Som igjen handler om biologi, som igjen handler om fertilitet/fruktbarhet. Rent fysisk så ønsker du å se ung, fresh og stram ut (relativt til andre på egen alder.) For å trekke frem en ting. Vær / bli slank. Det er nok det som rent statistisk gjør mest og best utslag med tanke på ting du faktisk kan endre rent fysisk. Og det har generelt positiv effekt på hele kroppen din uansett om du er sminket eller hva slags klær du går i.

Som en liten advarsel. Noen kvinner går f.eks for botox, og lip-fillers for å gå en illusjon av et mer ungdommelig ansikt. Glatt rynkefri hud. Fyldige lepper. Begge ungdommelige trekk. Problemet er at det kommer ofte med bi-effekter. Flere kvinner ender opp med lepper som ikke ser naturlig ungdommelige ut. For store og unaturlig fasong. Botox ødelegger ansiktsmimmik og kan gjøre at du ikke ser ung og naturlig ut likevel. Dette er trekk som gjerne kan ødelegge mer enn de forbedrer. Så jeg ville styrt unna disse, og heller fokusert på moderat sminke, pen leppestift, fyldig hår med (litt) lengde, stelt kropp. Klær som fremhever dine feminine trekk på en pen og elegant måte. Du ønsker å se kvinnelig ut og fremheve det på en ikke vulgær måte.

Men for å dele et tips som kanskje ikke er helt politisk korrekt: Det enkleste trikset for å fremstå som mer attraktiv er å date eldre menn. I stedet for å bruke mye energi på å se yngre ut, kan du rett og slett dra nytte av det faktum at du er yngre enn mange av de andre kvinnene som benytter seg av hjelpemidler for å opprettholde ungdommeligheten. Din naturlige alder og utseende, som ikke har blitt påvirket av tidens tann på samme måte som hos eldre kvinner, vil gjøre at du fremstår som mer attraktiv i forhold til konkurrentene.

5 hours ago, Guest 4a7a1...c40 said:

Men, la oss si at jeg vil prøve å finne kjærligheten igjen. Hvordan kan jeg da være vakker? 

Anonymous poster hash: 4a7a1...c40

Vakkert utseende kan lettere føre til at menn blir betatt og forelskelse, men ikke nødvendigvis langvarig kjærlighet som varer livet ut. Jeg tenker at ei som er god, snill, og med et varmt godt hjerte fort får en ekstra vakker personlighet. Og det er jo også en viktig del av å være en vakker kvinne. ❤️

(Måtte nesten inkludere litt standardsvar jeg også.)

Endret av P7SA
Lenke til kommentar
2 hours ago, trn100 said:

Nesten alle vet at utseende aldri vil vare 😉

Sant. Kvinners attraktivet følger fertilitetskurven ganske godt. Noe som synker ganske betydelig med alder. Men samtidig også en grunn til at menn fokuserer mot kvinner som fortsatt har utseende i behold, og ser ut til å kunne ha det i behold i mange år.

7 hours ago, Duriello said:

Det som er så flott, er at hva som er vakkert, hvem som er penest osv er 100% subjektivt.

Spør man en mann. Ja

Spør man tusen menn. Nei

Trenger TS å være vakker for tusen menn? Nei. Der er vi nok enige, og det er nok poenget ditt. Noe jeg støtter. Men hva som er vakkert på generelt grunnlag er alt annet er subjektivt. 

For å si det slik. Det er ikke uten grunn at Playboy som hadde unge damer med BMI rundt 18 og WHR rundt 0,675 ble verdens mest populære herremagasin.

Mean-A-body-mass-index-and-B-waist-to-hi

https://www.researchgate.net/figure/Mean-A-body-mass-index-and-B-waist-to-hip-ratio-in-Playboy-centerfolds-from-1978-to_fig1_12015805

Tall som ligger nært disse fra Playboy går igjen i titalls studier. Vi har veldig mange objektive parametre om hva som er vakkert/mest attraktivt. Vi vet også mye om hvordan forskjellige parametre påvirker en kvinnes generelle attraktivitet. F.eks hvordan høy vekt på generelt grunnlag gjør kvinner mindre attraktive. Og dermed også mindre vakker.

attractive.gif

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (2 minutter siden):

Sant. Kvinners attraktivet følger fertilitetskurven ganske godt. Noe som synker ganske betydelig med alder. Men samtidig også en grunn til at menn fokuserer mot kvinner som fortsatt har utseende i behold, og ser ut til å kunne ha det i behold i mange år.

Spør man en mann. Ja

Spør mann tusen menn. Nei

Trenger TS å være vakker for tusen menn? Nei. Der er vi nok enige, og det er nok poenget ditt. Noe jeg støtter. Men hva som er vakkert på generelt grunnlag er alt annet er subjektivt. 

For å si det slik. Det er ikke uten grunn at Playboy som hadde unge damer med BMI rundt 18 og WHR rundt 0,675 ble verdens mest populære herremagasin.

Mean-A-body-mass-index-and-B-waist-to-hi

https://www.researchgate.net/figure/Mean-A-body-mass-index-and-B-waist-to-hip-ratio-in-Playboy-centerfolds-from-1978-to_fig1_12015805

Tall som ligger nært disse fra Playboy går igjen i titalls studier. Vi har veldig mange objektive parametre om hva som er vakkert/mest attraktivt. Vi vet også mye om hvordan forskjellige parametre påvirker en kvinnes generelle attraktivitet. F.eks hvordan høy vekt på generelt grunnlag gjør kvinner mindre attraktive. Og dermed også mindre vakker.

attractive.gif

Jeg snakket om menn, ikke gutter 😉 Det skjer noe undrveis!

Lenke til kommentar
P7SA skrev (3 minutter siden):

Det spiller jo liten rolle hva som er vakkert på generelt grunnlag, når det kun er på individnivå det spiller størst rolle. 🙂

Det er mye som er vakkert, men kun på subjektivt nivå kan vi finne det som er det vakreste. Om det gir noen mening?😅

Lenke til kommentar
Gjest 4a7a1...c40 skrev (6 timer siden):

Hører stadig menn si at de vil ha en pen dame, vakker dame, søt dame osv. Men hvordan vet man at man er det? Mine ekser sa ofte til meg at jeg er pen, har trollbindende smil, er sexy osv. Objektivt sett er jeg mindre pen og er absolutt ikke vakker i det hele tatt. De fleste menn ville aldri i verden valgt meg basert på utseendet mitt (noe jeg er ok med). Men, la oss si at jeg vil prøve å finne kjærligheten igjen. Hvordan kan jeg da være vakker? 

Ikke så viktig å være "dukkepen".
Kvinner med langt hår blir aldri feil. Og at de er litt "dirty". 

Lenke til kommentar
Gjest 4a7a1...c40 skrev (7 timer siden):

Hører stadig menn si at de vil ha en pen dame, vakker dame, søt dame osv. Men hvordan vet man at man er det? Mine ekser sa ofte til meg at jeg er pen, har trollbindende smil, er sexy osv. Objektivt sett er jeg mindre pen og er absolutt ikke vakker i det hele tatt. De fleste menn ville aldri i verden valgt meg basert på utseendet mitt (noe jeg er ok med). Men, la oss si at jeg vil prøve å finne kjærligheten igjen. Hvordan kan jeg da være vakker? 

Du trenger ikke å være veldig pen for å finne kjærligheten.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, trn100 said:

Jeg snakket om menn, ikke gutter 😉 Det skjer noe undrveis!

Jeg uttaler meg generelt om MENN, da hjelper det ikke å dra inn sære unntaksmenn som fasit på menn og stemple resten som gutter. 😛

Om du ikke har skjønt at jeg snakker om typiske, gjennomsnittlige MENN, så anbefaler jeg deg å lese deg mer opp. Det er forøvrig ikke alltid så store forskjeller på hva menn og gutter finner attraktivt/vakkert. Dette er så opplest, studert og vedtatt at man kan lese grunnlegende om det i Store Norske Leksikon.

Menn ønsker seg generelt yngre partnere. Men bildet er mer komplisert. Menn ønsker partnere som er nærmest mulig maksimal reproduktiv verdi, som ligger rundt 21 års alder for kvinner. Det betyr at menn under 21 år ideelt vil søke partnere noe eldre og menn over 21 år gjerne vil ha stadig yngre partnere med stigende alder.

https://snl.no/partnerpreferanser

Dette handler om at unge kvinner har de biologiske/ fysiske trekkene som menn liker best. Og disse trekkene er med på å definere hva som er vakkert på generelt grunnlag.

1 minute ago, Gavekort said:

Du trenger ikke å være veldig pen for å finne kjærligheten.

⬆️ Dette er jeg enig i.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Objektivt sett er jeg mindre pen og er absolutt ikke vakker i det hele tatt.

Forklar hva som gjør deg stygg. 

Hvis du vet hva som er stygt, så har du vel noe anelse om hva som blir ansett som pent?

De fleste menn ville aldri i verden valgt meg basert på utseendet mitt (noe jeg er ok med).

Jobb med selvtilliten din. Menn elsker det

Men, la oss si at jeg vil prøve å finne kjærligheten igjen. Hvordan kan jeg da være vakker? 

• Slank/tynn kropp.
  • Sunt og langt hår.
  • Lukte godt🫧
  • Klesstil som fremhever det vakre ved deg. Bruk gjerne fargeanalyse for å finne ut hvilke farger på klær som passer deg best
  • God personlighet
  • Naturlig sminke. Med dette mener jeg sminke som fremhever det vakre ved deg, uten at det virker altfor åpenbart som sminke. Et annet tips kan være å bruke rød leppestift og gjerne lakkere neglene i rødt eller en annen pen farge som matcher klesstilen din, osv.
  • Om du bruker briller, bør du finne en form som passer ansiktsformen din. Mange som mener de ser stygge ut med briller, har som oftest bare valgt feil type briller. Det samme gjelder fargen på brillene. Hvis du ønsker det, kan det også lønne seg å finne briller som matcher tilbehøret ditt, som for eksempel en sølvfarget brille hvis du bruker sølvsmykker til vanlig.
  • Bruk smykker som passer deg.

Til slutt vil jeg si at dette varierer nok på hvem du spør også da.  

Lykke til!

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg uttaler meg generelt om MENN, da hjelper det ikke å dra inn sære unntaksmenn som fasit på menn og stemple resten som gutter. 😛

Om du ikke har skjønt at jeg snakker om typiske, gjennomsnittlige MENN, så anbefaler jeg deg å lese deg mer opp. Det er forøvrig ikke alltid så store forskjeller på hva menn og gutter finner attraktivt/vakkert. Dette er så opplest, studert og vedtatt at man kan lese grunnlegende om det i Store Norske Leksikon.

https://snl.no/partnerpreferanser

Dette handler om at unge kvinner har de biologiske/ fysiske trekkene som menn liker best. Og disse trekkene er med på å definere hva som er vakkert på generelt grunnlag.

⬆️ Dette er jeg enig i.

Føler ikke egentlig at jeg trenger å lese meg opp så mye da jeg både har vært gutt og mann! 🙂 Finnes det en bruksanvisning jeg burde ha fått med meg? 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, trn100 said:

Føler ikke egentlig at jeg trenger å lese meg opp så mye da jeg både har vært gutt og mann! 🙂 Finnes det en bruksanvisning jeg burde ha fått med meg? 😉

Ja. Det er en "bruksanvisning" for å uttale seg generelt om menn og gutter sine preferanser. Den baserer seg på at man uttaler seg basert på det som vedtatt som generelt. Noe man kan finne ut av ved å blant annet lese en lang rekke studier. Da lærer man hva som er normalt for majoriteten. Det er basert på majoriteten man gjør generaliseringer.

Du står selvsagt fritt til å uttale deg basert på dine personlige preferanser. Men man gjør ikke generaliseringer basert på det.

Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 minutt siden):

Ja. Det er en "bruksanvisning" for å uttale seg generelt om menn og gutter sine preferanser. Den baserer seg på at man uttaler seg basert på det som vedtatt som generelt. Noe man kan finne ut av ved å blant annet lese en lang rekke studier. Da lærer man hva som er normalt for majoriteten. Det er basert på majoriteten man gjør generaliseringer.

Du står selvsagt fritt til å uttale deg basert på dine personlige preferanser. Men man gjør ikke generaliseringer basert på det.

For noe tullball! 🙂 Hvis jeg opplever en kvinne som vakker så er hun det, uavhengig av dine studier! 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (36 minutter siden):

Forklar hva som gjør deg stygg. 

Hvis du vet hva som er stygt, så har du vel noe anelse om hva som blir ansett som pent?

Jobb med selvtilliten din. Menn elsker det

• Slank/tynn kropp.
  • Sunt og langt hår.
  • Lukte godt🫧
  • Klesstil som fremhever det vakre ved deg. Bruk gjerne fargeanalyse for å finne ut hvilke farger på klær som passer deg best
  • God personlighet
  • Naturlig sminke. Med dette mener jeg sminke som fremhever det vakre ved deg, uten at det virker altfor åpenbart som sminke. Et annet tips kan være å bruke rød leppestift og gjerne lakkere neglene i rødt eller en annen pen farge som matcher klesstilen din, osv.
  • Om du bruker briller, bør du finne en form som passer ansiktsformen din. Mange som mener de ser stygge ut med briller, har som oftest bare valgt feil type briller. Det samme gjelder fargen på brillene. Hvis du ønsker det, kan det også lønne seg å finne briller som matcher tilbehøret ditt, som for eksempel en sølvfarget brille hvis du bruker sølvsmykker til vanlig.
  • Bruk smykker som passer deg.

Til slutt vil jeg si at dette varierer nok på hvem du spør også da.  

Lykke til!

Tror mange menn er enige med meg i at de foretrekker former - og faktisk en lubben kvinne før tynne.

Endret av Neptun1
Lenke til kommentar

25 minutes ago, trn100 said:

Hvis jeg opplever en kvinne som vakker så er hun det

Selvsagt! Der er vi enige.

Men om vi på generelt grunnlag skal snakke litt om "hva en vakker kvinne er", så må vi forholde oss til hva majoriteten av menn synes, ikke hva jeg personlig eller hva du personlig synes er fasit.

20 minutes ago, Neptun1 said:

en lubben kvinne før tynne.

Studerte du dette innlegget fra meg litt ovenfor?

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 minutt siden):

Men om vi på generelt grunnlag skal snakke litt om "hva en vakker kvinne er", så må vi forholde oss til majoriteten av menn synes, ikke hva jeg personlig eller hva du personlig synes er fasit.

Og dette har du selvagt dokumentasjon på? 😉

Lenke til kommentar

Men om vi på generelt grunnlag skal snakke litt om "hva en vakker kvinne er", så må vi forholde oss til majoriteten av menn synes, ikke hva jeg personlig eller hva du personlig synes er fasit.

En liten minoritet = mange?

Studerte du dette innlegget fra meg litt ovenfor.

Nei, jeg studerte ikke kommentaren din.

Bortsett fra at former er en personlig preferanse så har jeg til gode å høre noen menn si de er veldig tiltrukket av tynne/slanke kvinner.
Ikke så rart ettersom brede hofter og fyldige bryster utstråler fertilitet fra naturens side.
Har også fått med meg at "former" er noe som etterstrebes fra flere kvinner på en noe usunn og unaturlig måte (injeksjoner)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (18 minutter siden):

Tror mange menn er enige med meg i at de foretrekker former - og faktisk en lubben kvinne før tynne.

Du vet at det går ann å ha former som ei slank kvinne?

Uansett så fortrekker de fleste ikke en overvektig kvinne, selv om noen også synes det er pent det også. 

trn100 skrev (24 minutter siden):

For noe tullball! 🙂 Hvis jeg opplever en kvinne som vakker så er hun det, uavhengig av dine studier! 😄

For deg så er det pent. Men regner med at TS ønsker å høre hva som blir ansett som pent av mesteparten.

Dessuten får man ofte en bedre utstråling når man er pen pga. selvtilliten.😉

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg studerte ikke kommentaren din.

Bortsett fra at former er en personlig preferanse så har jeg til gode å høre noen menn si de er veldig tiltrukket av tynne/slanke kvinner.
Ikke så rart ettersom brede hofter og fyldige bryster utstråler fertilitet fra naturens side.
Har også fått med meg at "former" er noe som etterstrebes fra flere kvinner på en noe usunn og unaturlig måte (injeksjoner)

Og favoritten er, for menn generelt? 😉

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Du vet at det går an å ha former som ei slank kvinne?

Uansett så fortrekker de fleste ikke en overvektig kvinne, selv om noen også synes det er pent det også. 

For deg så er det pent. Men regner med at TS ønsker å høre hva som blir ansett som pent av mesteparten.

Dessuten får man ofte en bedre utstråling når man er pen pga. selvtilliten.😉

Så det han egentlig lurer på er om vi andre mannfolk synes damen hans er bra nok for han? 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...