Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få barn - ja/nei?

Gjest 1e85c...893

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Guest 2b9e2...51f said:

Vi er to friske par i 30 årene som er utdannet ingeniører og jobber i privat sektor. Vi har både stort hus og meget bra inntekt men svært mange jobbreiser til utlandet som gjør at vi ikke ønsker barn pr dags dato. Vi har ingen planer om barn enda. Live your life🫡

Anonymous poster hash: 2b9e2...51f

Dere velger penger fremfor barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Landet trenger at hvert par får litt over 2 barn i snitt. Så om en er egnet og har muligheten til å få barn så er det fint om en prøver på det.

edit: Ser at første setning ble litt uheldig. Det jeg mener er at mennesker som art må få barn for å føre arten videre så det er en del av naturen. Men det betyr ikke at alle behøver å få barn. Jeg tror en må kjenne etter hva en selv vil, og ikke la seg styre av hva andre mener.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Dere velger penger fremfor barn.

Mest frihet. Har jo fint råd til barn.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (4 minutter siden):

Landet trenger at hvert par får litt over 2 barn i snitt. Så om en er egnet og har muligheten til å få barn så er det fint om en prøver på det.

Jeg har enda ikke opplevd noen som får barn "for landets skyld ". Å få barn er en privatsak, og ikke noe som f.eks Erna skal blande seg oppi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Guest 2b9e2...51f said:

Mest frihet. Har jo fint råd til barn.

Det er kun noen få år med nokså begrenset ''frihet'', men belønningen er veldig stor.
Frihet til å gjøre hva forøvrig? doping, runking, og se enda mer TV?
Hedonisme leder over tid til følelsen av meningsløshet og tomhet, det er spesielt trist som gammel, og det er nok ganske uungåelig at pensjon blir basert på antall barn, fremtidens arbeidere kommer ikke til å gidde å torturere seg selv for å betale for eller jobbe med gamlinger som kun levde for seg selv og egen hedonisme.
Livet er langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f2bec...b6e

Nå har jeg ikke giddet å lest andre svar her, men..

Hvorfor tar du pros og cons? Får du barn så vær lykkelig med det, er dere ikke istand til å få barn så finn lykken i det.

Følg magefølelsen og bare slapp av.

Anonymous poster hash: f2bec...b6e

Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Nasjonalisten skrev (17 minutter siden):

Det er kun noen få år med nokså begrenset ''frihet'', men belønningen er veldig stor.
Hedonisme leder over tid til følelsen av meningsløshet og tomhet, det er spesielt trist som gammel, og det er nok ganske uungåelig at pensjon blir basert på antall barn, fremtidens arbeidere kommer ikke til å gidde å torturere seg selv for å betale for eller jobbe med gamlinger som kun levde for seg selv og egen hedonisme.
Livet er langt.

Doping, runking og se enda mer tv? Der oppsummerte du deg selv. Vi stortrives med reisene og jobben vår. You do you. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest 2b9e2...51f said:

Doping, runking og se enda mer tv? Der oppsummerte du deg selv. Vi stortrives med reisene og jobben vår. You do you. 

Reise er også hedonisme, og å leve for jobben er veldig trist.
Du er anonym, du trenger ikke prøve å få folk til å kjøpe at all fritiden deres brukes på ''sunn'' hedonisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Nasjonalisten skrev (Akkurat nå):

Reise er også hedonisme, og å leve for jobben er veldig trist.
Du er anonym, du trenger ikke prøve å få folk til å kjøpe at all fritiden deres brukes på ''sunn'' hedonisme.

Driter i hva folk mener og tror:) Vi liker livsstilen, så enkelt er det med det. Vi har andre hobbyer også.. Mitt liv, mine valg:) 

Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (30 minutter siden):

Livet er langt.

Så er det heller ingen garanti for at barna senere ønsker å ha noe med foreldrene å gjøre heller.

Lenke til kommentar
Gjest f2bec...b6e

For å være helt ærlig så vil jeg anbefale å få barn med en sympatisk dame fra en tradisjonell kultur som f.eks Thailand. Det er det jeg har gjort.

Hun tar 95% av jobben med barn&hjem. Jeg har sagt til hun at vi trenger ikke flere barn for min del. Men hun vil ha mer. Og da får hun ta hovedansvaret med de og.

For meg fungerer det egentlig utmerket. Det er mer liv i huset og kostnadene øker jo. Men det er kjekt med en skikkelig moderlig kone som tar ansvaret hjemme og noen smårollinger som som løper rundt og ligner på meg.

Det der 50/50 greiene og feministbabbelet til norske kvinner hadde jeg ikke orket - da hadde det blitt abort eller barnebidrag.

Anonymous poster hash: f2bec...b6e

Lenke til kommentar
4 hours ago, Svein M said:

Tenker som så at det er bra dem som har LYST på barn, skaffer seg barn. Så kan politikk holdes langt unna den avgjørelsen.

Ingen har bedt om å blli født, og ingen bør heller ikke føle seg pliktig for å sette avkom til verden. For 50 år siden var verdens befolkning rundt 4 milliarder. Det antallet har blitt dobla innen 2023. Det er prognosert at befolkninga tipper 10 milliarder mennesker innen 25 år... det er HELT greit at noen velger å ikke få barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, flamethower1234 said:

Svært så tabu det skulle være om enkelte ikke vil ha barn.. Hva vet du om hvordan de bruker fritiden @Nasjonalisten? Det går ikke ann med livsstilen paret har. Paret liker livsstilen.  De vil ikke endre den pr dags dato heller. 

Jeg syns det er mye rare argumenter mot barn, og mye korttenkthet.
Det er definitivt noen få % som ikke burde ha barn, sterkt genetisk avvikende folk og alvorlig syke/ødelagte folk, men det er en åpenbar positiv for nesten alle.

Nå har det seg også slik at trådstarter spurte, og andre pressenterer sine motargumenter, da står jeg fritt til å rive de ned, og jeg legger ikke skjul på hva hedonisme er, de lever målløst som tenåringer i 50 år, det er veldig merkelig.
Jeg anser det som svært unormalt å aktivt velge vekk barn, å føre livet du fikk videre er like naturlig, normalt, og åpenbart som å puste og spise.
Dessverre er kulturen ganske kraftig antinatalistisk, generelt anti natur/realitet(trans/mangfold), så folk har sluttet å puste og spise.

I tillegg til at videreføring av livet er meningen med livet, så er jo barn fantastiske, så jeg ser det som veldig rart å aktivt velge de vekk. Ideen om å være en genetisk blindvei føles også ganske skamfullt, å ikke etterlate seg noe varig når man dør.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 timer siden):

Det kan du si. Men faktisk så er noen av de verste ungene her barn til foreldre som har over middels inntekt og som ser ned på folk som har lav inntekt, bor i "feil" bolig osv.

Det du nevner kan også være et problem. Jeg vil bare få frem at fattigdom og bedriten oppførsel hos barn ikke alltid / nødvendigvis henger sammen. Vi så det da våre vokste opp også, at de som hadde over middels inntekt hos foreldre var skikkelig ufordragelige,  mens de som hadde de rikeste var veloppdragne. De med under middels/ lav inntekt var det litt av hvert av hvordan oppførselen var, men ingenting i nærheten av så ille som nå.

Godt poeng som bare understreker konsekvensene av økende forskjeller mellom A- og B-lag…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...