Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få barn - ja/nei?

Gjest 1e85c...893

Anbefalte innlegg

Med tanke på den pågående kjønnsforvirringen er det forøvrig greit å vite at det å få barn ikke lenger er en heksekunst som i gamle dager krevde et slags forhold mellom to mennesker av ulike kjønn.

Vitenskapen har heldigvis gjort det forferdelig mye enklere og uansett alder og kjønn kan man alltids kjøpe seg noe, snart på Power?

Leste her om dagen på NRK at vi endelig har kommet dithen at mer enn 50% av barn født i Norge i år er kunstig fremstilt helt uten tradisjonell og uintelligent pervers sex...

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (12 minutter siden):

Leste her om dagen på NRK at vi endelig har kommet dithen at mer enn 50% av barn født i Norge i år er kunstig fremstilt helt uten tradisjonell og uintelligent pervers sex...

🤣 Du leste kanskje overskriften på den artikkelen?

Hadde du klikket deg inn og lest, ville du sett at den sa at 50 % av alle assistert befruktede barnefødsler, har involvert nedfrysing av celler. Du skjønner forskjellen på det og din påstand?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

🤣 Du leste kanskje overskriften på den artikkelen?

Hadde du klikket deg inn og lest, ville du sett at den sa at 50 % av alle assistert befruktede barnefødsler, har involvert nedfrysing av celler. Du skjønner forskjellen på det og din påstand?

Så det er ikke kunstig altså? 😮 I alle fall ikke på en unaturlig måte?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 minutt siden):

Så det er ikke kunstig altså? 😮 I alle fall ikke på en unaturlig måte?

Av 51 980 barnefødsler, ble 3219 assistert. Det utgjør en prosentandel på 6,19 %. Ikke 50 %.  

93,81 % blir til med god gammeldags puling. Så du kan sove trygt om natten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 minutter siden):

Av 51 980 barnefødsler, ble 3219 assistert. Det utgjør en prosentandel på 6,19 %. Ikke 50 %.  

93,81 % blir til med god gammeldags puling. Så du kan sove trygt om natten.

Hehe 🙂 Jeg har fått med meg det jeg trenger for min del, men du synes ikke utviklingen er litt på ville veier da? 😉

Lenke til kommentar
Gjest fc835...e99
Gjest 1e85c...893 skrev (13 timer siden):

Jeg trenger noen nøtrale meninger, eller hvertfall litt input fra noen andre med et annet standpunkt som kan gi meg ulike perspektiver.

Jeg er samboer med ei som jeg er veldig glad i, vært sammen flere år. Ting har ikke alltid vært en dans på roser, men vi har stort sett hatt det kjempebra. Har det også veldig fint nå, men etter hvert er det på tide å tenke på barn, og jeg synes det er utrolig vanskelig å finne ut av hva jeg vil. En del av meg har alltid tenkt at før eller siden vil jeg ha barn, men aldri hatt hastverk. Jeg vet alle tenker det, men jeg tror jeg kunne vært en ganske ok forelder og at det kunne gitt meg mye glede (innimellom 90% slit). Er glad i å tilbringe tid med nieser/nevøer, men kjenner at jeg setter ekstremt pris på det å ikke ha barn, alt det stresset det innebærer, ser hvordan det kan tære på forhold, eller hvordan enkelte tvinger seg til å bli i et forhold pga. barn, ser venner som har barn som er kronisk syk, osv. Slike ting skremmer meg.

Kort sagt så må jeg velge snart, og ønsker innspill: Det er ikke vits å fortsette forholdet sammen hvis ikke, pga. samboer vet at hun vil. Men jeg ønsker heller ikke å gjøre det slutt, det vil gjøre meg helt knust, jeg er ikke lei av henne/sluttet å elske henne.

Pros: Får utviklet meg som person. Jeg får oppleve noe helt nytt, og får dele det med henne, som sikkert kan by på både gode/dårlige ting, men hovedsaklig noe fint siden hun er også en god venn, ikke "bare" dama mi. Jeg får ført noe av meg videre. Jeg slipper å sitte og angre senere på at jeg skulle fått barn. 

Noen cons jeg tenker på: Et enormt ansvar. Redd for å fucke opp ungen (jeg sliter psykisk til tider, har og mye greier i familien, så dårlige odds). Jeg vil få minimalt med egentid, spesielt de første årene, men det er noe jeg virkelig trenger. Hun vil komme til å flytte langt, langt vekk om det blir slutt, som kompliserer alt med barnet (har ikke tenkt å tvinge henne til å bli.) Vi kommer garantert til å mye mindre/ingen sex, noe som er utrolig viktig, og jeg egentlig ønsker å utforske mye mer, har ikke vært med veldig mange forskjellige heller. 

Jeg er og redd for å sitte noen år inni det og hate A4 tilværelsen med unger og alt det innebærer av rutiner og 100% fokus på barnets beste (jeg hater til og med A4 tilværelse uten unger), og at jeg sitter i et nesten sexløst forhold, og så og si aldri kan gjøre det jeg vil lengre, og får aldri utforsket noe særlig av gøye ting som livet har å by på.

Har skrevet mye men kunne skrevet mye mer. Kan noen komme med noen tanker?

Anonymous poster hash: 1e85c...893

Du gjør det veldig tydelig på at du er usikker og ikke egentlig ønsker barn slik situasjonen er nå.

Og vet du hva? Det er helt greit, jeg unner faktisk flere å innse dette og faktisk gjennomføre det.
Jeg ser så utrolig mange mennesker rundt meg som får barn bare for å få barn. Og de er rett å slett ingen gode foreldre.
De lar ipad og tv / skolen oppdra ungene, de lar ungene bli en unnskyldning for at forholdet ryker ( Noe det vil gjøre når man er to ulike parter som bare går 1 vei ) 

Det kommer overhodet INGENTING godt i sin helhet av å få barn når man ikke føler seg klar for det.

Det tullet om at " ingen er aldri helt klar for barn" er bare noe man sier i ettertid når man trodde man var klar for barn, men så innså man ikke alt man gir opp og derfor så lener man seg på det for å føle seg litt bedre. Det er noe sannhet i det, men ikke på samme måten som man forteller til andre enn seg selv.

Forskjellen på disse folka og de folka som FAKTISK ikke føler seg klar for barn, er at ene parten i det minste følte seg klar, selv om de ikke visste hva de gikk til. 
Det er mye lettere å ta alt som følger barn når man i første omgang ville ha barn, da kan man lene seg på det.
Det er uhorvelig mye verre å venne seg til småbarnslivet dersom man eeeegentlig ikke ville ha barn når man fikk det.

Jeg er et prima eksempel som kan prate om dette da jeg har mange rundt meg, jeg ser det overalt.
De som trodde de var klare og fikk en skikkelig smell, jo de klarer seg likevel. 
De som hadde én part som var klar, og én som ikke var det..Jo til ingen overraskelse er alle splittet opp i dag og enten alene eller med nye partnere og en helvettes mye mer komplisert hverdag som har en kabal som virker umulig. Som igjen forpester mye.  Det er en 50/50 deling vil jeg si. Og vil jo si det passer godt overens med statistikken om skilsmisser også

TLDR: Ikke få barn før du er helt sikker på at du vil ha barn med vedkommende, det vil IKKE løse problemer å få barn, tvert imot vil det skape problemer og da er det best å være sikker på at den du får barn med, er noen du løser problemer med, ikke dytter de under quick fixes som penger eller annet som man ikke kan opprettholde over tid.

Anonymous poster hash: fc835...e99

Lenke til kommentar
Gjest fc835...e99 skrev (49 minutter siden):

Ikke få barn før du er helt sikker på at du vil ha barn med vedkommende, det vil IKKE løse problemer å få barn, tvert imot vil det skape problemer og da er det best å være sikker på at den du får barn med, er noen du løser problemer med, ikke dytter de under quick fixes som penger eller annet som man ikke kan opprettholde over tid.

Dette er et veldig godt råd. Det er veldig hardt i perioder.. En det gir tilbake 3x det du gir. 

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (9 timer siden):

Bruk 2-3 år til å finne ut hva du vil ts. Om det så er reise verden på tvers, bygge bra kropp what so over. Du trenger litt tid! 

Og vente til overgangsalderen er i gang eller til sædkvaliteten blir dårligere ?
Vente til risikoen for ufrivillig abort øker og sjansen for befruktning synker ?
Vente til risikoen for komplikasjoner og misdannelser blir større ?

Hvorfor i all verden skal unge på død og liv kaste bort tiden på å reise verden rundt i sin mest fruktbare alder?
Det er ikke uten grunn at naturen er innrettet på en slik måte at man bør bli foreldre i 20-30-årsalderen

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (12 minutter siden):

Og vente til overgangsalderen er i gang eller til sædkvaliteten blir dårligere ?
Vente til risikoen for ufrivillig abort øker og sjansen for befruktning synker ?
Vente til risikoen for komplikasjoner og misdannelser blir større ?

Hvorfor i all verden skal unge på død og liv kaste bort tiden på å reise verden rundt i sin mest fruktbare alder?
Det er ikke uten grunn at naturen er innrettet på en slik måte at man bør bli foreldre i 20-30-årsalderen

Hva er det du ikke skjønner med at ts virker for usikker og ikke ønsker barn slik situasjonen er nå? Reise rundt er ikke å kaste bort tiden sin.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (6 minutter siden):

Fordi ts virker for usikker? Å reise rundt er ikke å kaste bort tiden sin.

Jeg har reist mye, men det var etter småbarnsperioden.
Da har man et mye bredere perspektiv, en tryggere plattform og et større utbytte av å besøke fremmede kulturer.

Lenke til kommentar

Å få barn er det beste som har skjedd meg. Det er ikke noe man kan være helt klar for uansett, tror jeg. Det gjelder å omfavne det.

Å ha en partner du er trygg på og vet at du vil være sammen med uavhengig av barn er nødvendig, mener jeg.

Har selvfølgelig også full respekt for de som ikke ønsker barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Å få barn er det beste som har skjedd meg. Det er ikke noe man kan være helt klar for uansett, tror jeg. Det gjelder å omfavne det.

Å ha en partner du er trygg på og vet at du vil være sammen med uavhengig av barn er nødvendig, mener jeg.

Har selvfølgelig også full respekt for de som ikke ønsker barn.

Enig i det du skriver.
Likevel sliter jeg med å forstå argumenter om å ikke ønske seg barn når det ikke er medisinsk/psykologisk begrunnet.
For meg er det å feige ut i en egosentrisk og materialistisk tankegang.

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Enig i det du skriver.
Likevel sliter jeg med å forstå argumenter om å ikke ønske seg barn når det ikke er medisinsk/psykologisk begrunnet.
For meg er det å feige ut i en egosentrisk og materialistisk tankegang.

Du sliter med å skjønne at det er et personlig valg uavhengig om det er medisinsk eller ikke?

Lenke til kommentar

Elsker det faktum av at når jeg kommer hjem fra jobb kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil.

Får du barn har du null fritid.

Når du på toppen ser hvor jævlig grunnskolen er i dag og hvor ufyselige dagens unger er blir det en helhetsvurdering for meg som som bikker over til nei ganske så klart.

Endret av hocanee
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (1 minutt siden):

Du sliter med å skjønne at det er et personlig valg uavhengig om det er medisinsk eller ikke?

Les hva jeg skriver.
Hvis det er åpenbare medisinske grunner, er valget om å ikke få barn uproblematisk.
Hvis argumentet er at man bare prioriterer sin egen overfladiske/materialistiske «vellykkethet», bør man se seg selv i speilet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...