Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få barn - ja/nei?

Gjest 1e85c...893

Anbefalte innlegg

Gjest 2b9e2...51f skrev (1 minutt siden):

At jeg gir blanke i det bærekraftig tullet for tredje gang.. Vi skal alle dø en dag uansett. 

Anonymous poster hash: 2b9e2...51f

At du gjentar en opplysning er fremdeles langt fra en argumentasjon, og denne opplysningen har jo ingenting med meg å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agvg skrev (1 time siden):

Nei, det bør vi ikke, vi bør få opp barnetallet nesten uansett virkemiddel.

Putin bruker følgende virkemiddel: Oppfordre til voldtekter midt i beste sendetid på russisk TV. Skal se om jeg finner klippet. Jeg mener ordlyden var noe sånt som at Putin foreslo at menn skal snike seg innpå kvinner om natta og gjøre de gravide..

Edit: Ikke riktig klipp, men Putin er på hugget og vil at folk skal ha sex i lunsjpausen for å øke fertilitetsraten. Arbeidsgivere skal følge opp og spørre seg hvilke ansatte som kan føde i år.. Abortforbud og prevansjonsforbud vurderes. Putin vil også at kvinner skal få åtte -8- eller flere barn.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Orion666 skrev (3 minutter siden):

At du gjentar en opplysning er fremdeles langt fra en argumentasjon, og denne opplysningen har jo ingenting med meg å gjøre. 

Det har jo noe med at du sier vi ikke burde få flere barn..

Anonymous poster hash: 2b9e2...51f

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (10 minutter siden):

Selvsagt gjør det det. Det er kjempelett dersom man ønsker det. At det er umulig har alltid vært den late mannens unnskyldning. 

Hvordan vil du redusere folks ressursbruk på en frivillig måte uten bruk av tvangsmidler?

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Putin bruker følgende virkemiddel: Oppfordre til voldtekter midt i beste sendetid på russisk TV. Skal se om jeg finner klippet.

Så er ikke Putin noe forbilde, betal mødrene 600000 i året for og føde og oppdra barn er jo en mer frivillig måte. Gjør det økonomisk attraktivt så ordner mye seg.

Lenke til kommentar
agvg skrev (1 minutt siden):

Så er ikke Putin noe forbilde, betal mødrene 600000 i året for og føde og oppdra barn er jo en mer frivillig måte. Gjør det økonomisk attraktivt så ordner mye seg.

De som ønsker å gjøre den jobben for 600k ønsker du ikke som mødre. Dårlig plan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (4 minutter siden):

Hvordan vil du redusere folks ressursbruk på en frivillig måte uten bruk av tvangsmidler?

Som alt annet begynner det med utdanning. Folk flest trenger å vite mye mer om hvordan verden -hele verden- er skrudd sammen, så vil flere være i stand til å gjøre bedre valg. Du også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (Akkurat nå):

De som ønsker å gjøre den jobben for 600k ønsker du ikke som mødre. Dårlig plan.

Det tror jeg hadde gått helt fint, tror endel hadde funnet det v ledig attraktivt og ikke måtte kombinere jobb og barn men fortsatt ha ei grei inntekt.

Lenke til kommentar
agvg skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg hadde gått helt fint, tror endel hadde funnet det v ledig attraktivt og ikke måtte kombinere jobb og barn men fortsatt ha ei grei inntekt.

De som gjør dette av økonomiske hensyn, blir ikke gode foreldre. Du forslår i praksis å heve all sosialstøtte til 600k/i året og gjøre sosialklientene til fødemaskiner.

Leger, ingeniører, sykepleiere, jurister vil slutte å få barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (Akkurat nå):

Som alt annet begynner det med utdanning. Folk flest trenger å vite mye mer om hvordan verden -hele verden- er skrudd sammen, så vil flere være i stand til å gjøre bedre valg. Du også.

Det du sier at ditt ståsted er det eneste riktige, hvis du ikke er enig er du ett uvitende individ. Hva om man rett og slett gir fullstendig f uansett hvor mye man vet, det ganske mange av de i verden, ikke alle går rundt med dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Gjest 4f9be...0eb

Jeg tenker at hvis du har lyst til å være en god forelder, så lar du det skje naturlig. Du kommer aldri til å bli "klar". Du kan ikke forberede deg på hvordan det er å ha ansvar for et barn. De aller fleste finner ut av det når de står der. Det kommer du til å gjøre også. 

En baby er "lett". Det er mye ansvar, men samtidig ikke verre enn at du kan ta med ungen i vogna og den sover en lur mens du gjør det du hadde tenkt til. Det er først når barnet blir litt større, sånn tre-fire år, at du kommer til å se den alenetiden du drømmer om forsvinne litt i horisonten, at den seiler ut sammen med den Sorte Dame i Kjuttavika til tonene av Hiv og Hoi. 

Så kommer den tilbake når barna blir større, men det er en ganske lang periode der livet ditt kommer til å spille annenstemme bak idrettscuper, bursdager, treninger, familieparker og vennebesøk både her og der. 

Det er den tiden du må tenke over, og kjenne på at du har lyst til å være der for barnet. 

Om du finner ut at du ikke vil, så er det helt greit. Men da er du ærlig med kjæresten din om det, slik at hun kan ta sitt eget valg ut i fra det. 

Anonymous poster hash: 4f9be...0eb

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (39 minutter siden):

Nei. Jeg sier at kunnskap er riktig. Hyggelig at du anser meg som allvitende, men det er jeg altså ikke.

Vel, du sier jo at ett opplyst individ ville innta samme holdning som du argumenterer for?

Det er jo en ganske vanlig måte og tenke på, vi har alle noe vi mener er det eneste logiske svar på ett problem og anser alle andre løsninger som uvitenhet eller værre.

Jeg tror ikke noen vil greie og opplyse folk nok til at de frivillig gir avkall på komfort og den livsstilen de har pr dags dato.

Ergo har det jo dukket opp folk med mer aggressiv metoder for og tvinge frem endringer, økoterrorisme er jo blitt ett ord om enn stort sett fortsatt bare er ett ord.

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (50 minutter siden):

De som gjør dette av økonomiske hensyn, blir ikke gode foreldre. Du forslår i praksis å heve all sosialstøtte til 600k/i året og gjøre sosialklientene til fødemaskiner.

Leger, ingeniører, sykepleiere, jurister vil slutte å få barn. 

Nei, hvis samfunnet mener at og øke folketallet via barnefødsler er pri en så ville selvsagt være en annen holdning til dette enn at det er sosialhjelp. Vi har tre valg, øke barneproduksjonen, øke innvandringen noe voldsomt eller se på at samfunnet i Europa kollapser, en enorm økning av innvandrere vil også fullstendig endre samfunnet og vi ender opp med noe helt annet enn i dag.

Lenke til kommentar
agvg skrev (5 minutter siden):

Nei, hvis samfunnet mener at og øke folketallet via barnefødsler er pri en så ville selvsagt være en annen holdning til dette enn at det er sosialhjelp. Vi har tre valg, øke barneproduksjonen, øke innvandringen noe voldsomt eller se på at samfunnet i Europa kollapser, en enorm økning av innvandrere vil også fullstendig endre samfunnet og vi ender opp med noe helt annet enn i dag.

Disse fantasifosterene du kommer med her, altså dette tankespinnet, er som parre politikk med realityshow, og samtidig benytte seg av en surrogat livmor med dramatiserende personlighetsforstyrrelse.

Alvorlig talt, prognosene dine er forskrudde. Virkelighetsfjerne.

Ser du for deg at tvangsfødsel-strategien til Putin kommer til å redde Russland? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (27 minutter siden):

Hva tenker du på? Ser ikke så veldig mange som går tilbake til en mer naturlig livsstil utenfor streber samfunnet.

Man behøver ikke å gå native for å bli mer ressursøkonomisk. For svært mange holdet det å flytte til et sted hvor det et et bra kollektivtilbud og slutte med ovale helger i New York og Dubai.

• Liker 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (31 minutter siden):

Nei, hvis samfunnet mener at og øke folketallet via barnefødsler er pri en så ville selvsagt være en annen holdning til dette enn at det er sosialhjelp.

Sosialhjelp vil alltid være sosialhjelp.

Dessuten: Ingen 29 år gammel kvinnelig lege eller sivilingeniør vil halvere lønna si for å sulle hjemme med en unge. De fleste barnehagene blir jo også borte.

Se på hvem som hever kontantstøtte i dag, så ser du hvem som blir mødre i din idealstat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...