Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få barn - ja/nei?

Gjest 1e85c...893

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 1e85c...893 skrev (På 27.12.2024 den 2.23):

Noen cons jeg tenker på: Et enormt ansvar. Redd for å fucke opp ungen (jeg sliter psykisk til tider, har og mye greier i familien, så dårlige odds). Jeg vil få minimalt med egentid, spesielt de første årene, men det er noe jeg virkelig trenger. Hun vil komme til å flytte langt, langt vekk om det blir slutt, som kompliserer alt med barnet (har ikke tenkt å tvinge henne til å bli.) Vi kommer garantert til å mye mindre/ingen sex, noe som er utrolig viktig, og jeg egentlig ønsker å utforske mye mer, har ikke vært med veldig mange forskjellige heller. 

Jeg er og redd for å sitte noen år inni det og hate A4 tilværelsen med unger og alt det innebærer av rutiner og 100% fokus på barnets beste (jeg hater til og med A4 tilværelse uten unger), og at jeg sitter i et nesten sexløst forhold, og så og si aldri kan gjøre det jeg vil lengre, og får aldri utforsket noe særlig av gøye ting som livet har å by på.

Du virker ikke klar for barn ennå.

Det må sies at fokuset på barnet faktisk kan være noe av det beste man kan oppleve. Selv om det er rutiner og en del av A4-livet, så opplever man mange fine øyeblikk som gjør det hele verdt det for mange.

Lenke til kommentar
tommyb skrev (På 29.12.2024 den 22.03):

Du har jo ikke skjønt noe som helst. Det tallet du viste til, er en konsekvens av at prøverørsbehandling har gått fra å sette inn to egg på første forsøk til å sette inn ett egg på første forsøk. Det er omtrent så langt unna de ville veiene du antyder som det er mulig å komme.

Bra du er her for å bekrefte mine antagelser da! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er svært få som jeg har møtt som angrer på å fa barn. Jeg ser jo også på mine egne foreldre hvor glad de er i meg og min søster, og hvor glad jeg er i dem.

Joda, det er mye arbeid og styr de første årene, men det bedrer seg med tiden. 

Selv skulle jeg ønske jeg hadde barn, men har ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar
13 hours ago, trn100 said:

Bra du er her for å bekrefte mine antagelser da! 😉

Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig. Hva er antagelsene og hvordan finner du bekreftelse i det jeg sier om at man ikke lengre velger å bruke tvillingforsøk ved prøverørsbehandling?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...