Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Få barn - ja/nei?

Gjest 1e85c...893

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orion666 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

Fordi jeg mener vår europeiske verden må overleve, vi trenger og bygge opp ett sterkt europeisk forsvar så vi kan måle oss med USA og Kina i fremtiden. Du kan ikke ha ett forsvar uten en sterk befolkning i bunnen.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f skrev (1 minutt siden):

Vi må for all del ikke lytte til @Orion666 Herregud😂

Anonymous poster hash: 2b9e2...51f

Skal vi bare leve livet, gjoere hva faen vi vil?

Vi kommer aldri, til aa passere 10 milliarder.

Moder jord har ikke kapasitet, til aa vaere med paa det.

Vi kan risikere at vi foerer barna, inn i en apokalypse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er svært risikabelt å få barn i Norge. 

Jeg ville vurdert barn hvis jeg var konsulent i et firma, med bakgrunn fra tech eller finans, eller hvis jeg hadde vunnet uføretrygd. 

Ellers tror jeg man ikke kan anbefale noen å få barn. 

Du blir bundet fast til denne skuta. Er det så lurt?

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, minus psyk. Jeg og dama diskuterer barn ja/nei. Jeg har ikke trygghet å tilby. Jeg er misfornøyd med samfunnet og jobben. Jeg angrer på utdanning. Jeg blir utnyttet av Norge. Jeg har allerede så dårlig økonomi, trass i at jeg ikke drikker og ikke bruker dop, at jeg må kjøre 20 år gammel bil. Jeg har ikke kommet inn på boligmarkedet, fordi jeg har gått i vikariater på sykehus til jeg var over 40. Jeg jobber med nesten bare kvinner, og de kan lage et helvete når som helst, og dagene er fulle av office politics. 

Du kan ikke stole på dette jævla landet, økonomien blir bare verre og verre, alt går til helvete, og det blir ikke noe bedre av å få barn. Du får bare masse ansvar og det offentlige får balletak på deg. 

Og hvis du tror du investerer i framtida, så kommer du ikke til å se unga dine når du blir gammel, du kommer uansett til å dø alene, og er du riktig heldig, så erter du på deg noen foreldre med connections, og så har du en rettsak i 2-3 år med økonomisk usikkerhet, bare for å beholde retten til samvær med ungen. Dette fordi barnevernet er udugelig og folk som jobber der dumme. 

Det gir ingen mening i Norge å skaffe seg barn. Gjør heller som Adam i exit. Lat som om du er steril. 

Endret av Tastaturkriger
Lenke til kommentar

Du nevner sex et par ganger. Åpenbart er dette mer viktig for deg enn å få barn. Det blir lite tid og ork til sex når ungene er små og i et veldig langt forhold vil det gå opp og ned når det kommer til sex. 

Med andre ord vil du pule så dropper du barn. Så kan du heller lene deg tilbake og tenke på hva som er viktig her i livet og som på sikt vil gi deg glede og mening i livet. For mange er det barn. For noen er det sex. Folk er forskjellige. Husk at menn kan få barn hele livet omtrent, MEN du kan ikke få en fruktbar kvinne å få barn med hele livet (med mindre du er så ekkel at du "kjøper kjærlighet", du skjønner hva jeg mener). 

I din situasjon ville jeg ikke fått barn, og hadde du vært partneren min og delte det med meg så hadde jeg ikke fått barn med deg. Hadde for øvrig slått opp også.  

Endret av Stripete
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Ja, vi skal det. Dessuten vil folketallet begynne og synke i følge de som jobber med dette.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Karltorbj skrev (5 minutter siden):

Ja, leve livet og gjøre hva faen vi vil. Jeg driter bærekraftig tull osv. 

Lenke til kommentar
agvg skrev (10 minutter siden):

Fordi jeg mener vår europeiske verden må overleve, vi trenger og bygge opp ett sterkt europeisk forsvar så vi kan måle oss med USA og Kina i fremtiden. Du kan ikke ha ett forsvar uten en sterk befolkning i bunnen.

Du vil at vi skal føde soldater til en hær som skal kjempe mot USA og Kina?

Jeg betakker meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest cb1eb...163

For å få til endring i positiv retning så må noen utvikle nye løsninger. 45% av befolkningsveksten i verden utgjøres av 10 land. Det er overhodet ingen realisme i at vi skal sitte her og snakke om å redde verden ved å få færre barn. Nesten forstyrrende at noen kan tro det.

Anonymous poster hash: cb1eb...163

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (Akkurat nå):

Jeg betakker meg. 

Vel, enten er vi en styrke i verden eller så er vi irrelevante. Svakhet blir aldri en styrke uansett hvor politisk korrekt det måtte være og si det.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Orion666 skrev (2 minutter siden):

Jeg betakker meg. 

Du er jo helt hjernevasket.. 

Lenke til kommentar
agvg skrev (16 minutter siden):

Ja, men ressurs bruk pga alt for mange mennesker er bedre enn ressursbruk på langt færre mennesker? Forskjellen?

Med økende velstand øker ressursbruken selv om fødselstallene går ned. Ressurser per capita er ikke en konstant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (2 minutter siden):

Med økende velstand øker ressursbruken selv om fødselstallene går ned. Ressurser per capita er ikke en konstant.

Men folk ønsker ett godt liv, det gir økt ressursbruk. Finnes ingen mekanisme utover totalitære metoder for og forhindre dette.  Det eneste gangbare er og gjøre ressursbruken mer miljøvennlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
agvg skrev (1 minutt siden):

Finnes ingen mekanisme utover totalitære metoder for og forhindre dette. 

Selvsagt gjør det det. Det er kjempelett dersom man ønsker det. At det er umulig har alltid vært den late mannens unnskyldning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 2b9e2...51f
Orion666 skrev (5 minutter siden):

Hva med å forsøke å skrive noe som kan minne om et argument eller i det minste en motsigelse?

At jeg gir blanke i det bærekraftig tullet for tredje gang.. Vi skal alle dø en dag uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...