Gå til innhold

Ingen skam å være fattig eller hjemløs.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Ja men det er jo bra da 😀 

Ja, måtte invistere i god nok Lavvo med de få pengene jeg hadde da jeg ble hjemmløs, Nå som det snør så mye som det gjør blir jeg værfast og får ikke flyttet meg rundt så mye, og da er godt utstyr bra å ha

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Taylor skrev (15 minutter siden):

Ja, måtte invistere i god nok Lavvo med de få pengene jeg hadde da jeg ble hjemmløs, Nå som det snør så mye som det gjør blir jeg værfast og får ikke flyttet meg rundt så mye, og da er godt utstyr bra å ha

Ja en må det ja man blir værfast av det møkkaværet ja godt utstyr er halve turen 😉

Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ja en må det ja man blir værfast av det møkkaværet ja godt utstyr er halve turen 😉

Det er sant :) Bra jeg har mat for en lengere periode sånn at jeg kan overleve :) Men er jo godt med god gammeldags vinter å da 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja det er veldig bra ☺️ ja man kan jo isfiske og sånt ja det er godt med gammeldags vinter ☺️

Ja isfiske er nødløsningen min om jeg skulle gå tom for mat :) liker ikke å drepe dyr eller fisk, men i nødstilfelle så må man jo overleve, det som er fint er selve naturopplevelsen nå. det å se hvordan naturen fungerer, og hvordan dyr i skogen søker til veier og åpne plasser der det er måket. Møtte på elg på 10 meters avstand i går :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Taylor skrev (9 minutter siden):

Ja isfiske er nødløsningen min om jeg skulle gå tom for mat :) liker ikke å drepe dyr eller fisk, men i nødstilfelle så må man jo overleve, det som er fint er selve naturopplevelsen nå. det å se hvordan naturen fungerer, og hvordan dyr i skogen søker til veier og åpne plasser der det er måket. Møtte på elg på 10 meters avstand i går :)

Ja isfiske er morsomt det ingenting er som å drikke iskaldt vann rett fra bekken ☺️ ja det er veldig koselig og følge dyrene  elger er koselige dyr det ☺️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja isfiske er morsomt det ingenting er som å drikke iskaldt vann rett fra bekken ☺️ ja det er veldig koselig og følge dyrene  elger er koselige dyr det ☺️ 

Ja dette er sant :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg føler meg lurt.

Jeg betaler skatter og avgifter i den oppfatting av at dette skal brukes til å ivareta de som faller utenfor slik at de får et verdig og godt liv. Ikke misforstå meg @Taylor - du virker til å ha gjort et godt liv ut fra kortene du har fått. 

Hjemløse blir vel ofte sett på som uønsket ut fra erfaring. Eksempelvis har naboen hatt en gjenganger som sover i garasjen, og det var ikke at han oppholdt seg der om natten som var problemet men heller at det ble dratt inn søppel i garasjen og avføring og pissing i hagen. 

Å være hjemløs er ikke synonymt med at alle skal bidra enkeltvis. Vi skal bidra i felleskap (skatter) slik at kostnadene ikke blir fordelt uforholdsmessig. Eksempelvis bruker TS DNT hytter til dusj og klesvask som påfører DNT kostnader. Sikkert ikke noe problem for DNT da problemstillingen antas å være relativt unik, men kostnaden påføres ujevnt. Kostnaden grunneier har av å la teltet stå er kanskje ikke kvantifiserbar, men grunneier må tåle den alene. Det er ikke slik det skal være.

Lenke til kommentar
rozon skrev (1 minutt siden):

Jeg føler meg lurt.

Jeg betaler skatter og avgifter i den oppfatting av at dette skal brukes til å ivareta de som faller utenfor slik at de får et verdig og godt liv. Ikke misforstå meg @Taylor - du virker til å ha gjort et godt liv ut fra kortene du har fått. 

Hjemløse blir vel ofte sett på som uønsket ut fra erfaring. Eksempelvis har naboen hatt en gjenganger som sover i garasjen, og det var ikke at han oppholdt seg der om natten som var problemet men heller at det ble dratt inn søppel i garasjen og avføring og pissing i hagen. 

Å være hjemløs er ikke synonymt med at alle skal bidra enkeltvis. Vi skal bidra i felleskap (skatter) slik at kostnadene ikke blir fordelt uforholdsmessig. Eksempelvis bruker TS DNT hytter til dusj og klesvask som påfører DNT kostnader. Sikkert ikke noe problem for DNT da problemstillingen antas å være relativt unik, men kostnaden påføres ujevnt. Kostnaden grunneier har av å la teltet stå er kanskje ikke kvantifiserbar, men grunneier må tåle den alene. Det er ikke slik det skal være.

Jeg kan kun snakke for min egen situasjon, og min måte å gå frem på når jeg finner et nytt sted å sette opp lavvoen min, og det er at skal jeg forflytte meg over en lengere distanse som gjør at det er en annen grunneier, så tar jeg kontakt, om jeg finner ut hvem vedkommende er, og forklarer at jeg kommer til å passere gjennom deres skog, og da får jeg alltid til svar. Så lenge jeg forholder meg til allemansretten, så har grunneier ikke et problem med at jeg ferdes i skogen dems.

Jeg passer på å ta med meg alt av søppel som skulle bli, og jeg ser til at området jeg er i ikke har tatt skade av min ferdsel.

Mennesker som er hjemløse som ikke kan eller vil gjøre som meg vil ofte trekke inn til byene, og der har de sine egne utfordringer, og denne gruppen menneske koster nok samfunnet mer.

Personlig betaler jeg gladelig skatt av uføretrygden min :)

Lenke til kommentar

Får ikke håpe du snør inne da ☹️

Hehe det kan fort skje nå, leste i værmeldingen at det skal snø til i morgen tidlig, skulle det skje tar jeg det ganske rolig ennå 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hehe ja du må ansette en snøvakt ☹️ ja rolig må ta det ☺️

Er ingen andre mennesker i området jeg oppholder meg gitt :) er ganske alene men ikke ensom her jeg er

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...