leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Taylor skrev (12 minutter siden): Jeg kan komme tilbake til tråden og forumet på grunn av mennesker som deg. men har et ønske om at de negative menneskene som dømmer mennesker som meg, som faktisk ikke har et valg om hvordan jeg lever kan respektere at ikke alle faller inn under hva NAV påstår at de vil gjøre for alle mennesker. jeg ble alt for sint forrige dagen da jeg ble tråkket på, og jeg jeg velger å stå opp for meg selv og det livet jeg lever. og jeg nekter å ta i mot dritt fra mennesker som ikke kjenner meg, @leticia Jeg har kun mottatt godhet fra deg og ønsker å fortsette å svare på de spørsmålene du må ha om denne formen for livstil. Takk for at i allefall du ikke dømmer meg. Det er ikke sikkert det var vondt ment fra andre. Lovverket fra NAV skal jo ligge der for hjelp til alle borgere, men som bl.a du og @Mr.Duklain har opplevd, så fungerer det ikke alltid like bra i praksis. Jeg syns at et slikt liv du har valgt høres interessant ut. Men jeg syns det er dumt hvis dette er et valg man blir tvunget til å ta fordi man ikke får den hjelpen man har krav på. Hadde jeg vært alene kunne jeg godt tenkt meg et slikt liv i pakt med naturen. Men da pga egen lyst, ikke pga noe jeg må. Hvis du syns det blir for mye kritikk fra folk så kan du evt sende meldinger direkte til min bruker hvis du vil. 💖 2 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (1 minutt siden): Det er ikke sikkert det var vondt ment fra andre. Lovverket fra NAV skal jo ligge der for hjelp til alle borgere, men som bl.a du og @Mr.Duklain har opplevd, så fungerer det ikke alltid like bra i praksis. Jeg syns at et slikt liv du har valgt høres interessant ut. Men jeg syns det er dumt hvis dette er et valg man blir tvunget til å ta fordi man ikke får den hjelpen man har krav på. Hadde jeg vært alene kunne jeg godt tenkt meg et slikt liv i pakt med naturen. Men da pga egen lyst, ikke pga noe jeg må. Hvis du syns det blir for mye kritikk fra folk så kan du evt sende meldinger direkte til min bruker hvis du vil. 💖 Valget jeg måtte ta den gangen var ikke det jeg ville, men, nå elsker jeg dette livet, så man kan jo si at hell i uhell førte meg til et liv der jeg får oppleve dyr på nært hold nesten hver dag. noe jeg ikke fikk gjøre før da jeg var en del av samfunnet. 1 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Taylor skrev (Akkurat nå): Valget jeg måtte ta den gangen var ikke det jeg ville, men, nå elsker jeg dette livet, så man kan jo si at hell i uhell førte meg til et liv der jeg får oppleve dyr på nært hold nesten hver dag. noe jeg ikke fikk gjøre før da jeg var en del av samfunnet. Så bra at det førte noe godt med seg i det minste. Jeg bor veldig nær skog selv (5 - 10 minutter å gå), så jeg kan relatere meg til den friheten og nærheten man opplever til dyr i deres naturlige område samt skogen i seg selv. 🥰 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (1 minutt siden): Så bra at det førte noe godt med seg i det minste. Jeg bor veldig nær skog selv (5 - 10 minutter å gå), så jeg kan relatere meg til den friheten og nærheten man opplever til dyr i deres naturlige område samt skogen i seg selv. 🥰 Det som er bra med å være alene i skogen er at alt av negative tanker forsvinner etter en stund, og man begynner å se de små detaljene rundt seg. når man er ukesvis alene så blir dyrene mer som venner uansett hvilke dyr som måtte komme på besøk der man er. og er man stille å ikke beveger seg brått kan de komme veldig nære etterhvert 2 1 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Taylor skrev (15 minutter siden): Det som er bra med å være alene i skogen er at alt av negative tanker forsvinner etter en stund, og man begynner å se de små detaljene rundt seg. når man er ukesvis alene så blir dyrene mer som venner uansett hvilke dyr som måtte komme på besøk der man er. og er man stille å ikke beveger seg brått kan de komme veldig nære etterhvert Helt sant. Jeg er riktignok aldri lenger i skogen enn maks 3 timer om gangen, men man får oppleve endel av dyrelivet likevel 🙂 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 leticia skrev (Akkurat nå): Helt sant. Jeg er riktignok aldri lenger i skogen enn maks 3 timer om gangen, men man får oppleve endel av dyrelivet likevel 🙂 Ja helt klart 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Taylor skrev (På 26.12.2024 den 23.17): Vakkert 2 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) On 12/28/2024 at 9:53 PM, leticia said: Det er ikke sikkert det var vondt ment fra andre. Lovverket fra NAV skal jo ligge der for hjelp til alle borgere, men som bl.a du og @Mr.Duklain har opplevd, så fungerer det ikke alltid like bra i praksis. Ja, de fleste andre som jeg har forsøkt å hjelpe til rette med å få litt bedre ytelser fra NAV og andre hjelpetiltak, har faktisk, fram til nå, pleid å se dette som noe positivt, spesielt når vedtakene har gått gjennom. On 12/28/2024 at 10:08 PM, Taylor said: Det som er bra med å være alene i skogen er at alt av negative tanker forsvinner etter en stund, og man begynner å se de små detaljene rundt seg. når man er ukesvis alene så blir dyrene mer som venner uansett hvilke dyr som måtte komme på besøk der man er. og er man stille å ikke beveger seg brått kan de komme veldig nære etterhvert Båtlivet fungerer litt på samme måte. En side ved naturen som man knapt nok legger merke til når man bor i leilighet, det er endringer i været. Når man bor i båt (i uthavn), så legger man nesten merke til den minste detalj i naturen rundt seg, inklusive dyreliv og endringer i været. Det kan vel være at det å bo i telt gir et enda nærmere forhold til naturen, men det skulle man vel tro ble litt krevende over tid, spesielt hvis man skal kombinere med sosialt liv og jobb eller utdanning. Båt eller hytte kan koste kanskje bare 10% av en "vanlig bolig", og så kan det være bærekraftig over tid. Det å seile en seilbåt, det kan også gi et slags "natur-kikk". Når båten glir fram lydløst og av seg selv, så kan det liksom oppleves som noe "naturlig magisk". Mathold er også en problemstilling. Med et forholdsvis rimelig elektrisk anlegg basert på solceller så kan man godt ha med et kjøleskap i uthavn. Ingen ting behøver å være en skam, men noen løsninger kan fungere litt bedre rent praktisk og over tid, og da mener jeg at det faktisk er mulig å få til noe veldig bra, uten at det koster veldig mye. Endret 30. desember 2024 av arne22 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 arne22 skrev (3 minutter siden): Ja, de fleste andre som jeg har forsøkt å hjelpe til rette med å få litt bedre ytelser fra NAV og andre hjelpetiltak, har faktisk, fram til nå, pleid å se dette som noe positivt, spesielt når vedtakene har gått gjennom. Ja, jeg føler vi mangler litt av historien her. Hvorfor var det en så stor trigger at noen forsøkte å hjelpe ❤️ Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 30. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2024 leticia skrev (5 timer siden): Ja, jeg føler vi mangler litt av historien her. Hvorfor var det en så stor trigger at noen forsøkte å hjelpe ❤️ Det var måten ting ble sagt på som trigget, når et menneske i en sårbar situasjon sier mer eller mindre " Back off" til en som man føler pusher, og det ikke blir respektert da kan man få en negativ reaksjon fra den som er i en vanskelig situasjon. Jeg har prøvd alle veier for å få den hjelpen som er lovpålagt, men når man bare blir skubbet unna, og kun sitter igjen med et valg som blir hjemløs, da er man fortvilet. For min del har jeg blitt vant til dette livet nå, men det er fortsatt en trigger om andre sier " Ja men du må jo bare"....... 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 Taylor skrev (1 time siden): Jeg har prøvd alle veier for å få den hjelpen som er lovpålagt, men når man bare blir skubbet unna, og kun sitter igjen med et valg som blir hjemløs, da er man fortvilet. ♥️ Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 19 hours ago, Taylor said: Jeg har prøvd alle veier for å få den hjelpen som er lovpålagt, men når man bare blir skubbet unna, og kun sitter igjen med et valg som blir hjemløs, da er man fortvilet. Tenkte meg nok at dette var sånn omtrent situasjonen. Det er imidlertid min erfaring at maktmennesker innenfor den offentlige forvaltningen har lett for å være veldig selvsentrerte, og hvis man klarer å snu litt på situasjonen på en slik måte at man dokumenterer lovbrudd som rammer dem selv, da vil de kanskje ha en liten tendens til å skifte mening ganske hurtig. Det forutsetter nok at man kjenner litt til "det juridiske spillet" og at man ikke har noen forventning om at "noen skal være snille". Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 1. januar Del Skrevet 1. januar Godt nytt år til deg @Taylor 🥳🥳 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 1. januar Forfatter Del Skrevet 1. januar Maskinfører skrev (1 time siden): Godt nytt år til deg @Taylor 🥳🥳 Godt nytt år til deg også @Maskinfører 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar https://www.nav.no/ikke-bolig Her tenker jeg for eksempel at du kan søke økonomisk bostøtte fra husbanken eller hjelp til depositum, slik at du kan leie noe. Men du bestemmer hva du trenger eller ønsker. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 2. januar Forfatter Del Skrevet 2. januar Kassettspiller skrev (20 minutter siden): https://www.nav.no/ikke-bolig Her tenker jeg for eksempel at du kan søke økonomisk bostøtte fra husbanken eller hjelp til depositum, slik at du kan leie noe. Men du bestemmer hva du trenger eller ønsker. Takk men jeg kommer ikke til å flytte inn i en bolig/hus igjen, Trives mye bedre alene i skogen. får klaustrofobi innendørs, har vært hos venner en del av julen og følte meg innestengt 2 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar 1 hour ago, Taylor said: Takk men jeg kommer ikke til å flytte inn i en bolig/hus igjen, Trives mye bedre alene i skogen. får klaustrofobi innendørs, har vært hos venner en del av julen og følte meg innestengt Driver jo stadig og misjonerer litt for båtlivet. Har både båt og leilighet, men liker båten absolutt best. Båtlivet gir også denne opplevelsen av frihet, og naturen tett på. Ikke gratis, men billig, og bærekraftig på lang sikt og lar seg lett kombinere med studier og jobb. 1 Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 2. januar Forfatter Del Skrevet 2. januar arne22 skrev (5 minutter siden): Driver jo stadig og misjonerer litt for båtlivet. Har både båt og leilighet, men liker båten absolutt best. Båtlivet gir også denne opplevelsen av frihet, og naturen tett på. Ikke gratis, men billig, og bærekraftig på lang sikt og lar seg lett kombinere med studier og jobb. Får se hva som skjer til sommeren, vet jo at båtlivet har sin sjarm ja men personlig er jeg mer en landkrabbe tror jeg Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Taylor skrev (8 timer siden): Takk men jeg kommer ikke til å flytte inn i en bolig/hus igjen, Trives mye bedre alene i skogen. får klaustrofobi innendørs, har vært hos venner en del av julen og følte meg innestengt Er så enig med deg Taylor flere burde valgt og bo alternativ selv tror jeg at jeg hadde trivdes best i skogen selv ☺️ 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Taylor skrev (11 timer siden): Godt nytt år til deg også @Maskinfører Tusen takk godt nyttår tilbake @Taylor 🎆🎆🎆 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå