NorsknRev Skrevet 30. desember 2024 Del Skrevet 30. desember 2024 På åttitallet hadde vi en microtrend som gikk ut på å ha store motorer med lite effektuttak. Audi 100 hadde en 1,8 liter bensin med 75 (!) hk. BMW gikk ut fra 2,5 literen i 525i. De beholdt boringen på 84 mm og økte slaglengde fra 75 til 81 mm. Resultatet ble en 2,7 liter på ca 125 hk. Den ble kalt 525e for å holde den "unna" 528i, som hadde ca 185 hk. Problemet var at ingen BMW-kunder skjønte poenget med en slik modell. Omtrent samtidig lanserte de BMW 524td med en turbodiesel på ca 115 hk. Da var det over og ut med 525e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå