Alfred_A Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jeg har nettopp sett dokumentarer om MH370 (Netflix) som forsvant og den forferdelige Fukushima-hendelsen. Kan noen anbefale meg en annen dokumentar som er like spennende? I dag er formen der at det blir sofa resten av dagen så alt er av interesse. Jeg setter pris på alle forslag! 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jeg kan anbefale The Elon Musk show (Viaplay)🙂 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Kan anbefale dramatiseringen av Tsjernobylulykken: https://www.imdb.com/title/tt7366338/ Ellers er Planeten vår 1/2 og Den blå planeten 1/2 meget gode naturdokumentarer. 3 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jeg anbefaler deg disse tre dokumentarene: The Rescue (2021), 8.3 "En krønike om den spennende historien som mot alle odds trollbandt verden i 2018: den dristige redningen av tolv gutter og treneren deres fra dypet av en oversvømt grotte i Nord-Thailand." Apollo 11 (2019), 8.1 "En titt på Apollo 11-ferden som skulle lande på månen, ledet av kaptein Neil Armstrong og pilotene Buzz Aldrin og Mike Collins." Senna (2010), 8.3 "En dokumentar om den brasilianske Formel 1-føreren Ayrton Senna, som vant verdensmesterskapet i F1 tre ganger før han døde 34 år gammel." 1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Into Eternity - a documentary on the safety of nuclear storage. Sitat The subject of "Into Eternity" is Onkalo, the Finnish government's attempt to solve its nuclear waste problem by carving a vast, 4km-deep bunker out of solid rock to bury it in for at least the next 100,000 years. However, the film's focus is bigger. Instead of looking for cover-ups and conspiracies at the site, Madsen uses the existence of Onkalo to create a hauntingly beautiful meditation on the mortality of our civilization, asking the question: what do we say about ourselves when we create something that will outlast everything we understand? That may be the last thing that remains of our society? 1 Lenke til kommentar
MK3 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Sjekk ut NRK appen under "Dokumentarer", mye å velge i der. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Vitamania: The Sense and Nonsense of Vitamins Spoiler Har også elementer fra Norge i serien... Det finnes så utrolig mye dumt innen vitaminer og kosttilskudd. Når jeg så denne dokumentaren, og den bekreftet 1000% av mine teorier og tanker om vitaminer og ymse - var det rett å slett euforisk deilig å se at "endelig, noen som faktisk har forstått det...! OG laget en dokumentar om det.." Searching for Sugar Man I Am: Celine Dion Små store mennesker (NRK) Personlig liker jeg dokumentarer som kun viser bilder, og minimalt med tekst og tale. Kanskje litt rart å se på noen små unger og deres liv, men ga meg (som ikke har egne barn) en litt mer forståelse for barn sine lille (store) univers. NRK har masse bra... Netflix er noe forbanna dritt, når det gjelder dokumentarer. Mye show, lite innhold - skikkelig populistisk og hjernedød, med ofte en ensides historiefortelling som undervurderer seerne. Men det er da min mening. 😜 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Leah Remini: Scientology and the Aftermath synes jeg var interessant. Gir en ganske dypt innblikk i hvordan Scientology opererer og hvor langt de er villig til å strekke seg for å beholde melkekua si og makten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå