Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er din forståelse av spirituelle tekster?

Anbefalte innlegg

Abigor skrev (7 minutter siden):

Når du sier at en mann som du selv innrømmer hadde sex med en 9åring var "tvers igjennom god" så er det en legitimering, enten du vil eller ei. Forsvaret ditt var st han besøkte en syk jøde.

Om ikke du ser hvor absurd det er så nytter der ikke for meg å diskutere mer med deg.

Neivel, feel free; men han voldtok ingen. Du må bare fortsette å si til deg selv at han gjorde det. Men da har du lest spirituelle tekster, og fått et bånd til det; så kjernen i alt ligger der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart jeg forstår at at alt var annerledes før. Før så ble mennesker hyllet for å plyndre, drepe og undertrykke. Pedofile ble hyllet som perfekte mennesker.

Slik er det heldigvis ikke lenger, vi er mer siviliserte og har bedre moral.

Du forstår ikke hvorfor jeg ikke liker pedofile krigsherrer som drepte og voldtok?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Martemor said:

Neivel, feel free; men han voldtok ingen. Du må bare fortsette å si til deg selv at han gjorde det. Men da har du lest spirituelle tekster, og fått et bånd til det; så kjernen i alt ligger der.

Er ikke sex med barn per definisjon voldtekt? Det er en ganske logisk rekkefølge:

- om du har sex med barn er du pedofil

- sex med barn er voldtekt uavhengig av offerets samtykke

- muhammed giftet seg og hadde sex med barn, ergo voldtekt

Personlig vil jeg si at ingen pedofile som har sex med barn er "tvers igjennom gode mennesker".

Hvor i logikken faller du av? Hva er det du ikke forstår med at jeg misliker pedofile som voldtar barn? Eller krigsherrer som plyndret og dreper for den slags skyld.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (11 minutter siden):

Kan man ha sex med 9åring uten å voldta? Er barnets samtykke relevant? Den påstanden er drøy! Et ypperlig eksempel på hvordan islam kan ødelegge moralen til folk.

Synes du det er greit å gifte seg og ha sex med barn? Synes du det ikke er voldtekt om barnet samtykker? Må du bruke mer enn 2 sekunder på å klart og tydelig si NEI?

Var du der og bevitnet denne hendelsen? Tror ikke det. Da er det veldig enkelt å fyre på et bål, ikke sant? Og til å være så imot hellige skrifter, virker det som om du er rimelig overbevist av de..

Lenke til kommentar
Abigor skrev (5 minutter siden):

Klart jeg forstår at at alt var annerledes før. Før så ble mennesker hyllet for å plyndre, drepe og undertrykke. Pedofile ble hyllet som perfekte mennesker.

Slik er det heldigvis ikke lenger, vi er mer siviliserte og har bedre moral.

Du forstår ikke hvorfor jeg ikke liker pedofile krigsherrer som drepte og voldtok?

Er du ikke i bunn og grunn viking? Hva sier skriftene at vi gjorde, da? Vi plyndra og herja; mennesker var redde for oss. Det er faen ikke greit..

Lenke til kommentar
1 hour ago, Martemor said:

Prøv å sette deg inn i en kultur hvor man ble kvinne da man fikk menstruasjon, så forstår du kanskje. Aisha var 9 år, ja, men hun elsket Muhammed. Vi klarer kanskje ikke å forstå det, men jeg forstår ikke hvordan det skal være så vanskelig å forstå.

Jeg tok utgangspunkt i hva du skrev. Du sa at han giftet seg med barn. Og du benektet aldri at han hadde sex med barn. Tvert imot, du sa at det var andre tider da.

Såklart var det andre tider da. Folk holdt slaver, drepte og undertrykket hverandre. Omtrent ingen personer jeg kan navnet på fra middelalderen vil jeg beskrive som tvers igjennom gode. Men akkurat denne muhammed nølte du ikke med å beskrive nettopp slik.

Først spurte du etter kilder, selv om du visste at sr var hadith. Så sier du det var andre tider (og defor greit?). Nå sår du tvil om hele hendelsen, kanskje han ikke giftet seg likevel? Hvem vet. Man kan tydeligvis ikke kritisere noe som helst uten å ha vært der og sett det selv.

Og det er med at barn som samtykker til sex ikke er voldtekt er bare rett ut kvalmt. Med en slik holdning håper jeg du aldri kommer i en stilling med ansvar for barn.

Jeg kam fint si at det er mye fint i islam. Men det er mye stygt der også som ikke hører hjemme noe sted. Desverre, når.man blir møtt med fordommer så går det bare motsatt vei. Pedofile krigsherrer var perfekte mennesker og alt galt kan unnskyldes og feies under teppet.

En slik dobbeltmoral legitimerer at jentunger selv den dag i dag blir giftet bort og voldtatt. Med eller uten samtykke. Noen få klarer å flykte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Jeg tok utgangspunkt i hva du skrev. Du sa at han giftet seg med barn. Og du benektet aldri at han hadde sex med barn. Tvert imot, du sa at det var andre tider da.

Såklart var det andre tider da. Folk holdt slaver, drepte og undertrykket hverandre. Omtrent ingen personer jeg kan navnet på fra middelalderen vil jeg beskrive som tvers igjennom gode. Men akkurat denne muhammed nølte du ikke med å beskrive nettopp slik.

Du beskriver det som om jeg mener dette idag. Jeg sier bare at man må prøve å forstå eldre tider. Heldigvis er slaveri avskaffet, og forhåpentligvis kommer vi enda lenger 🙏🏻💞 Bare ikke snakk ned Muhammed; prøv å forstå istedet. Han voldtok ikke.

Lenke til kommentar

Heldigvis er plyndring, halshugging og pedofili også avskaffet i dag. Det var desverre ikke avskaffet da muhammed levde...

Du gjentar at han ikke voldtok. Hvordan er det mulig?

Hvorfor ikke snakke ned noen som drepte, plyndret og voldtok barn?

Ikke snakk opp pedofile mordere.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Først spurte du etter kilder, selv om du visste at sr var hadith. Så sier du det var andre tider (og defor greit?). Nå sår du tvil om hele hendelsen, kanskje han ikke giftet seg likevel? Hvem vet. Man kan tydeligvis ikke kritisere noe som helst uten å ha vært der og sett det selv.

Og det er med at barn som samtykker til sex ikke er voldtekt er bare rett ut kvalmt. Med en slik holdning håper jeg du aldri kommer i en stilling med ansvar for barn.

Jeg kam fint si at det er mye fint i islam. Men det er mye stygt der også som ikke hører hjemme noe sted. Desverre, når.man blir møtt med fordommer så går det bare motsatt vei. Pedofile krigsherrer var perfekte mennesker og alt galt kan unnskyldes og feies under teppet.

En slik dobbeltmoral legitimerer at jentunger selv den dag i dag blir giftet bort og voldtatt. Med eller uten samtykke. Noen få klarer å flykte.

Jeg har en sønn på 15 år; fineste jeg vet om, takk skal du ha 🙏🏻 Han er norsk/libanesisk/palestiner, og klarer seg utmerket godt. Han er ikke interessert i religion, og det respekterer jeg. Om du har behov for å sverte Muhammed, så får du bare gjøre det; jeg gjør ikke det, uansett.

Lenke til kommentar

Sam Harris sier det best:

Hvis du har et åpent sinn uten fordommer kan du lære mye om islam og muhammed fra ham.

Jeg har behov for å sverte alle pedofile mordere. Særlig når noen beskriver dem som tvers igjennom gode.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (7 minutter siden):

Heldigvis er plyndring, halshugging og pedofili også avskaffet i dag. Det var desverre ikke avskaffet da muhammed levde...

Du gjentar at han ikke voldtok. Hvordan er det mulig?

Hvorfor ikke snakke ned noen som drepte, plyndret og voldtok barn?

Ikke snakk opp pedofile mordere.

Det er jo du som er opphengt i pedofile mordere.. 🙈

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Martemor said:

Er du ikke i bunn og grunn viking? Hva sier skriftene at vi gjorde, da? Vi plyndra og herja; mennesker var redde for oss. Det er faen ikke greit..

Ingen mennesker du peker til vil jeg beskrive som tvers igjennom gode.

Hvorfor velger du å si at muhammed var tvers igjennom god når han gjorde mye mer grusomt mot andre?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Martemor said:

Men herlighet; hva har noen gjort mot deg? Må være forferdelig.. 😔 Det finnes mennesker som er tvers igjennom gode; det lover jeg deg ❤️

Muhammed var ikke en av de. Og konsekvensene ser vi på nyhetene daglig.

Kan man ikke ha sympati med alle de mennesker som blir pisket, hengt og halshogget nettopp på grunn av Islam og muhammed som forbilde? Så mye tvangsgifte, barnebruder, undertrykkelse, kjønnslemlestelsr og lidelse. Verden over. Alt på grunn av en tvers igjennom god person  man ikke må snakke ned. Bare snakke opp. Livsfarlig holdning det der

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

Muhammed var ikke en av de. Og konsekvensene ser vi på nyhetene daglig.

Kan man ikke ha sympati med alle de mennesker som blir pisket, hengt og halshogget nettopp på grunn av Islam og muhammed som forbilde?

Du viser til nyhetsbildet. Unnskyld meg, men er du fan av Israel? Da forstår jeg isåfall din synsvinkel. Hadde du hatt en muslimsk venn eller to, hadde du muligens tenkt annerledes. Er utrolig takknemlig for mine muslimske venner 🙏🏻❤️

Lenke til kommentar

Ingen mennesker du peker til vil jeg beskrive som tvers igjennom gode.

Hvorfor velger du å si at muhammed var tvers igjennom god når han gjorde mye mer grusomt mot andre?

Hva gjorde han, som var grusomt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...