Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er din forståelse av spirituelle tekster?

Anbefalte innlegg

Abigor skrev (1 minutt siden):

Og om man sier at muhammad hadde sex med barn og at han var det perfekte menneske for all tid så får man det motsatte av evolusjon, nemlig stagnasjon.

Jeg avfeier ikke historien. Jeg avfeier at en pedofil krigsherre var et godt menneske.

Men det er jo ikke Muhammed sin feil at du dømmer han.. Du har ditt bilde av hvordan han var, men hva om det er fullstendig feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om han ikke kriget, ikke plyndret, ikke undertrykte og ikke hadde sex med barn? Da kan det hende han var et godt menneske ja. Kanskje like godt som deg og meg.

Derimot, hvis du dreper og har sex med barn så et det faktisk din egen feil at jeg dømmer deg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (25 minutter siden):

En ting forstår jeg: Om du har sex med niåring er du pedofil. Det er per definisjon voldtekt uavhengig av samtykke eller følelser hos offeret.

For det er det du leser ut fra det du har hørt? Er det ikke sånn med alt, egentlig? Og ingenting er uavhengig av samtykke; uten samtykke har man ingenting.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (5 minutter siden):

Hva om han ikke kriget, ikke plyndret, ikke undertrykte og ikke hadde sex med barn? Da kan det hende han var et godt menneske ja. Kanskje like godt som deg og meg.

Derimot, hvis du dreper og har sex med barn så et det faktisk din egen feil at jeg dømmer deg.

Hvem drepte han, som person?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Martemor said:

For det er det du leser ut fra det du har hørt? Er det ikke sånn med alt, egentlig? Og ingenting er uavhengig av samtykke; uten samtykke har man ingenting.

Er seksuell samtykke med en 9åring relevant for deg? Det er ikke relevant for norsk lov.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

Skjønner du hvordan det høres ut når du sier at en mann som pulte barn også besøkte en syk jøde som kastet søppel på trappa hans? Blir som å si at Joseph Fritzl ga penger til røde kors.

Langt ifra det samme; om du assosierer hadith med "å pule barn", så får det være din sak. Budskapet er det viktigste, om man bare evner å forstå det. VÆR GOD MOT HVERANDRE; SAMARBEID ❤️

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Martemor said:

Hvem drepte han, som person?

Du spurte først kilden til at muhammed var pedofil, men du visste selv svaret. Nå spør du kilden til at han drepte. Vet du svaret, eller skal jeg grave? Det er ikke en kontroversiell påstand å si at han plyndret og kriget.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Martemor said:

Langt ifra det samme; om du assosierer hadith med "å pule barn", så får det være din sak. Budskapet er det viktigste, om man bare evner å forstå det. VÆR GOD MOT HVERANDRE; SAMARBEID ❤️

Vær god med hverandre er ikke det samme som å ha sex med barn. Om jeg skal finne tekst om moralsk samhold så er siste religionen jeg leter i islam.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Du spurte først kilden til at muhammed var pedofil, men du visste selv svaret. Nå spør du kilden til at han drepte. Vet du svaret, eller skal jeg grave? Det er ikke en kontroversiell påstand å si at han plyndret og kriget.

Men da er det i det minste fint at du sitter på din høye hest av korstogsfarere og vikinger, som KUN gjorde godt mot andre, da..

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Martemor said:

Men da er det i det minste fint at du sitter på din høye hest av korstogsfarere og vikinger, som KUN gjorde godt mot andre, da..

Oj her var det mange fordommer igjen. Hadde ikke du et åpent sinn? Eller er det lukket.

Jeg sitter ikke på noen høy hest var hverken vikinger eller korsfarere.

Jeg sitter på en hest som sier at om du plyndret, dreper og har sex med barn så er du ikke "tvers igjennom et godt menneske". Jeg kan nevne flere mennesker bare i nærmeste krets av venner og familie enn jeg har fingre og tær som er bedre moralske mennesker enn mohammad.

Hvis du har som utgangspunkt at du skal forsvare slike handlinger fordi noen antikvare tekster sier at dette var et godt menneske så har vi et fundamentalt problem. På lik linje med om du skulle si at djengis khan var et godt menneske.

Det finnes mye nedre mennesker og bøker å se opp til, som ikke har drap, voldtekt og pedofili på samvittigheten.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Vær god med hverandre er ikke det samme som å ha sex med barn. Om jeg skal finne tekst om moralsk samhold så er siste religionen jeg leter i islam.

Hvorfor? Har du prøvd å faste gjennom Ramadan? Har du bedt 5 ganger om dagen? Hvis du ikke har prøvd det, hvordan kan du da dømme? Tror du leter etter det du VIL finne. Å stemple noen som pedofil er vel ikke veien å gå? Finner mye logisk i bibelen også 🙏🏻 Og i buddhisme og hinduisme 💗

Lenke til kommentar

Beklager, men å be 5 ganger om dagen og faste under ramadan gir ingen forskjell på å si at den som dreper og voldtar barn er et dårlig menneske. Blir like fjernt som å si at man må prøve å brenne et kors for å kritisere KKK.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (11 minutter siden):

Oj her var det mange fordommer igjen. Hadde ikke du et åpent sinn? Eller er det lukket.

Jeg sitter ikke på noen høy hest var hverken vikinger eller korsfarere.

Jeg sitter på en hest som sier at om du plyndret, dreper og har sex med barn så er du ikke "tvers igjennom et godt menneske". Jeg kan nevne flere mennesker bare i nærmeste krets av venner og familie enn jeg har fingre og tær som er bedre moralske mennesker enn mohammad.

Hvis du har som utgangspunkt at du skal forsvare slike handlinger fordi noen antikvare tekster sier at dette var et godt menneske så har vi et fundamentalt problem. På lik linje med om du skulle si at djengis khan var et godt menneske.

Det finnes mye nedre mennesker og bøker å se opp til, som ikke har drap, voldtekt og pedofili på samvittigheten.

Jeg forsvarer ingenting; bare åpne øynene. Har bare to i familien min jeg stoler på; min sønn og min far. Resten har vært forrædersk. Og det er veldig lett for en ikke-muslim å dra opp pedofili-kortet. Men hvor mange muslimer kjenner du, og har rundt deg?

Lenke til kommentar
Abigor skrev (5 minutter siden):

Beklager, men å be 5 ganger om dagen og faste under ramadan gir ingen forskjell på å si at den som dreper og voldtar barn er et dårlig menneske. Blir like fjernt som å si at man må prøve å brenne et kors for å kritisere KKK.

Det spørs vel på om man mottar budskapet eller ikke? Han voldtok ikke, forresten. Men du får tro hva du vil.

Lenke til kommentar

Når du sier at en mann som du selv innrømmer hadde sex med en 9åring var "tvers igjennom god" så er det en legitimering, enten du vil eller ei. Forsvaret ditt var st han besøkte en syk jøde.

Om ikke du ser hvor absurd det er så nytter der ikke for meg å diskutere mer med deg.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Martemor said:

Det spørs vel på om man mottar budskapet eller ikke? Han voldtok ikke, forresten. Men du får tro hva du vil.

Kan man ha sex med 9åring uten å voldta? Er barnets samtykke relevant? Den påstanden er drøy! Et ypperlig eksempel på hvordan islam kan ødelegge moralen til folk.

Synes du det er greit å gifte seg og ha sex med barn? Synes du det ikke er voldtekt om barnet samtykker? Må du bruke mer enn 2 sekunder på å klart og tydelig si NEI?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 minutt siden):

Kan man ha sex med 9åring uten å voldta? Er barnets samtykke relevant?

Spør Norske lover, så får du svaret "nei". Man må bare forstå at alt var annerledes før. Vet ikke hvorfor du er imot Muhammed, eller Jesus; eller samtlige skrifter, for den saks skyld.. Misforstår man budskapet kan det gå galt; det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...