Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er din forståelse av spirituelle tekster?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Abigor skrev (5 minutter siden):

Oj her var det mengder med fordommer. Hva med å lese det som faktisk ble sagt? Jeg prøver å være veldig spesifikk.

Fordommer = døden. Om man bare prøver å se på alle mennesker uten å dømme, tror jeg verden hadde vært ganske annerledes idag. Man blir ikke ekstremist av bibelske tekster, man blir det av hva andre rundt deg forteller deg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du da til meg med alle dine fordommer? Jeg har ikke sagt noen av de tingene du insinuerer.

Finnes det noen tekst man kan bli ekstremist av? Eller kan man bare bli ekstremist av de rundt seg,  og aldri av tekst i seg selv?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
1 minute ago, Taylor said:

Ut ifra den linken du ga handler den om hvordan hekser ble forfulgt

"Den første delen behandler hekseriets form. I den beskrives det hvordan kvinner gjennom sin svakere natur og sitt lavere intellekt er mer mottagelig for Satans påvirkning. Selve tittelen på boken er skrevet i hunnkjønnsform, maleficarum, og forfatterne hevder at selve den latinske glosen femina (kvinne) kommer av fe og minus og betyr troløs. (Etymologien er ikke korrekt.)"

Hvordan er dette ikke spirituelt på lik linje med andre tekster?

Lenke til kommentar
Abigor skrev (Akkurat nå):

Jeg kritiserer islam ja. En religion laget av en pedofil krigsherre.

Da har du kanskje ikke lest nok om Muhammed..? En vanlig felle å gå i. Han, som Jesus, var godheten selv. Det blir bare problematisk når andre skal dømme, og dermed blir man fordømt.. Hadde du likt å bli dømt for noe du ikke er skyldig i?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 minutt siden):

"Den første delen behandler hekseriets form. I den beskrives det hvordan kvinner gjennom sin svakere natur og sitt lavere intellekt er mer mottagelig for Satans påvirkning. Selve tittelen på boken er skrevet i hunnkjønnsform, maleficarum, og forfatterne hevder at selve den latinske glosen femina (kvinne) kommer av fe og minus og betyr troløs. (Etymologien er ikke korrekt.)"

Så du sier at menn er overlegne kvinner, og forkaster samtidig ekstremisme? Hadde det ikke vært for kvinner hadde ikke du eksistert, så ro deg ned noen hakk..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 time siden):

Det er ikke en spirituell bok bare fordi satan er nevnt,

en spirituell bok er en guide til å forbedre seg som menneske, å komme nærmere en gud eller buddha

Forresten så var ikke den Muhammad (Pbuh) giftet seg med 9 årgammel, de møttes første gang da hun var 9 år men giftet seg da hun var mellom 15-17 år gammel

Endret av Taylor
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Martemor said:

Så du sier at menn er overlegne kvinner, og forkaster samtidig ekstremisme? Hadde det ikke vært for kvinner hadde ikke du eksistert, så ro deg ned noen hakk..

Hvor har jeg sagt at jeg mener det? Du må lese det jeg skriver, ikke la fordommene gjøre deg blind.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Martemor said:

Da har du kanskje ikke lest nok om Muhammed..? En vanlig felle å gå i. Han, som Jesus, var godheten selv. Det blir bare problematisk når andre skal dømme, og dermed blir man fordømt.. Hadde du likt å bli dømt for noe du ikke er skyldig i?

Du spurte originalt om beviset for at muhammad var pedofil. Kilden er Hadith, det visste du kanskje ikke?

Muhammad var en pedofil krigsherre og hans religion er en gave til de som ønsker å dominere og undertrykke andre, slik muhammed selv gjorde.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 minutter siden):

Hvor har jeg sagt at jeg mener det? Du må lese det jeg skriver, ikke la fordommene gjøre deg blind.

Jaha, beklager, men å vise til "kvinner gjennom sin svakere natur og lavere intellekt" er ikke en spirituell tekst ihvertfall. Med mindre man er ekstremist sikkert..

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Taylor said:

Det er ikke en spirituell bok bare fordi satan er nevnt,

en spirituell bok er en guide til å forbedre seg som menneske, å komme nærmere en gud eller buddha

Hvor har du den definisjonen fra? Eller er det din personlige definisjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...