Sjørøver Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar Tenker du å lage flere barn? Vi har ett barn nå og samboer er gravid med det vi tror er tvillinger. Ser det skal bli utfordrende og få samboer ned i stilling økonomisk. Min mor er (heldigvis for oss) uføretrygdet og hjelper oss ekstremt mye. Det hadde ikke gått uten henne. Det gir også henne ganske mye. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. januar Del Skrevet 24. januar logaritmemannen skrev (5 timer siden): Min erfaring er også at private er mer fleksible på dette, mens offentlig sektor innenfor slik fag ofte ikke er det, sikkert pga. sterke fagforeninger som kun vil ha folk i 100 %-stillinger. Eg trur at det handlar mest om størrelsen på bedrifta. Mange private selskap er litt mindre enn offentlege verksemder, då blir det kort veg til til den øvste leiaren som kan ta beslutninga om at det er greit å tilsette i 50% sjølv om ein var ute etter å tilsette nokon i 100%. I det offentlege kan det fort være ein svært lang veg å gå før du finn nokon som kan ta på seg ansvaret for å seie ja til å tilsette to personar i deltidsstilling i staden for ein person i full stilling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå