Drogin Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Jeg er utdannet innen informatikk og har barn på 1år og 4 år i barnehage, og har ca 10 års erfaring fra bransjen. Vi har planlagt og spart i flere år slik at vi er gjeldsfrie og har hus og bil, slik at vi har råd til å jobbe redusert. Ha barna kortere dager i barnehagen, og ikke trenge å gå til grunne i hverdagen med stress,kjeft,mas og skilsmisse. Det er bare ett problem: Arbeidsgiveren min (IT-konsulentselskap) mente det var en betydelig ulempe for dem at jeg jobbet 50%, da de mener ingen ønsker å leie inn en konsulent i 50% stilling. De vil derfor ikke godta dette. I henhold til lovene kan egentlig alle med barn under 10 år jobbe redusert, så lenge arbeidsgiver ikke får en betydelig ulempe. Jeg har derfor begynt å se meg om etter andre arbeidsgivere. På finn kunne jeg ikke finne en eneste 50%-stilling innen programmering. Derimot fant jeg mange der det ønskes folk som står på litt ekstra, og beskrivelser om "krevende arbeidsforhold" etc. Jeg har søkt en del jobber men får det vanlige svaret at de dessverre trenger en som kan jobbe 100%... Ekstra frustrerende med hylekoret om at: Norge trenger flere barn. Folk må få barn! Ikke ha barna for lenge i barnehagen, barna har ikke godt av det. Fysj de foreldrene som lar de minste barna være i barnehagen hele dagen Skilsmisserate og utbrenthet er samfunnsproblemer Flott at disse problemene belyses. Men la meg for F... jobbe redusert også da! 2 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gylden kjangse til å starte for deg selv? Men det blir nok utfordringer med dette også, men noen er kanskje interessert i IT kompetanse på deltid også. Ellers vill jeg anbefale ledelse og særlig uavhengig stilling. Da er en mer fri til å velge sine egne timer. Er en effektiv kan en få gjort mye på få timer og jobbe litt etter barna er lagt for å gjøre neste dag enklere etc. I tillegg kan du prøve å få team i andre tidssoner slik at en naturlig jobber mer etter barna er lagt osv. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Ingen vil ha konsulent på 50% da dette ikke etterspørres i markedet. Det er overkapasitet på it med svært mange som strekker seg voldsomt langt for jobb. Løsning: fast jobb i offentlig. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Fatter ikke at deltid ikke er mer ettertraktet. Å jobbe full dag som krever komplisert tenking gir middels resultat. Å jobbe halv dag kan for å sette det på spissen gi nær det samme. Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Er vel ikke arbeidsgivers feil at du har fått barn? Vet om flere som kan jobbe redusert grunnet dette, og det er flott. Men dersom det ikke er mulig må kanskje enten du eller partneren din jobbe fulltid mens den andre er hjemme på heltid. Evnt, gjør som Salvesen sier og start for deg selv. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) 2 minutes ago, Cyrio said: Evnt, gjør som Salvesen sier og start for deg selv. Markedet er i knestående så du får akkurat samme problem med manglende etterspørsel. Man bør aldri planlegge med å få flaks. Endret 7 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Forstår frustrasjonen godt, og jeg tenker det på mange måter er et sykdomstegn ved samfunnet når en har en voldsom vekst i effektivitet og teknologiutvikling, uten at dette resulterer i at en får mer tid med menneskene en er glad i (ofte mindre) og det å prøve å få mer fritid blir så vanskelig. Jeg vet ikke om det er mulig å forhøre seg rundt via bekjente i samme bransje, for å kartlegge hvem som faktisk har takhøyde for å gå ned i stilling? 2 Lenke til kommentar
Gjest cd4f8...560 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Har du fått en advokat til å se på dette trådstarter? Du må jo ikke jobbe 50%. En 80% stilling er også bedre enn 100% og da blir det enda vanskeligere for arbeidsgiver å argumentere med at det er betydelig ulempe for dem. Anonymous poster hash: cd4f8...560 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå