Simen1 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Merkelig! Ikke en eneste avgang er rammet i mitt fylke.. Spoiler bare et lite stikk angående til den jævla mangelfulle jernbanedekninga her i nord Endret 10 timer siden av Simen1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Skjønner det er fristende å spekulere i det ene og det andre, men som tidligere ansatt i jernbanesektoren hadde jeg satt pengene mine på menneskelig fuck up. Igjen. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Ja, menneskelig fuckup er det nok. Men hvordan? Mangel på IT-sikkerhet er jo også en menneskelig feil, men som ikke gjør noe hvis det ikke utnyttes av folk med onde hensikter. Jeg tipper 99% menneskelig fuckup hos BaneNor og 50% sannsynlighet for at folk med onde hensikter har utnyttet BaneNor sin fuckup. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) De er i gang igjen, www.sol.no www.nrk.no Endret 11 timer siden av NorsknRev Lenke til kommentar
paatur Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Denne er et år år gammel men viser hvor dårlig det står til med Norsk Jernbane https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/bane-nor-lette-etter-jernbanedel-pa-museum-i-bergen-1.15659858 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Trur nok mest på at det er menneskleg feil som ligg bak. Det er ikkje heilt utenkeleg at det kan være hacking, men det er svært lite sannsynleg at det i så fall er ein framand stat som står bak. Er mykje som kan gjerast frå gutterommet itan at det er storpolitikk som ligg bak. Det som overrasker meg er at det ikkje finnes ein B plan. Sjølv om at toga ikkje kan gå ved signalfeil i frykt for at to tog møtes på det same sporet, så kunne ein vel hatt ei prioritering slik at ved signalfeil så er det berre tog A som får gå og ha heile sporet for seg sjølv medan alle andre tog må stå. Å stoppe alle tog er ei nødhandling som ein tek fram til ein får oversikt, men deretter burde det vel gå ann å ha ein plan for kva tog som får gå som normalt og kva tog som må innstillast. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden paatur skrev (8 minutter siden): Denne er et år år gammel men viser hvor dårlig det står til med Norsk Jernbane https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/bane-nor-lette-etter-jernbanedel-pa-museum-i-bergen-1.15659858 Bare i Norge😂 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden flamethower1234 skrev (7 minutter siden): Bare i Norge😂 Lille juleaften så trillet en buss i bommen i Tønsberg Sentrum og toget stoppet opp 😀 Lenke til kommentar
James G Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Neptun1 skrev (27 minutter siden): Det er typisk norsk å tro godt om alle - også bandittstater som Russland, Kina, Iran, Nord-Korea og India - så alt ligger til rette for cyberangrep fremover. Store muligheter for at russere vil demonstrere hva de er i stand til i et land som Norge, dessverre. Men selvsagt fullt mulig det er dårlige rutiner i egne rekker som er årsaken i akkurat dette tilfellet. Ikke første gangen de sliter. Hvis dette virkelig er et russisk angrep, så er deres sannsynlige mål å få Norge til å trekke tilbake støtten til Ukraina. Hvis det var et angrep fra Kina, er forhandlingsbrikken som kan være nødvendig, markedsavtaler eller hjelp til å omgå den amerikanske brikkeblokaden. Hvis et annet parti kommer til makten ved neste valg, kan angriperen foreslå en avtale. For politikere er det å fikse togpunktlighet en stor prestasjon og kan hjelpe dem til å bli gjenvalgt i lang tid. Hvis Bane Nor signalsvikten plutselig blir bedre etter at den nye regjeringen tiltrer, og blir ledsaget av et stort skifte i en viss politikk i Norge, kan vi finne ut hvordan de henger sammen. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 1 hour ago, majer said: Problemet skyldes i stor grad privatisering. Da høyresiden stykket opp trikken var det ingen som tok ansvar for det helhetlige. Høyrebyråden endte opp med å gå tilbake til gammel ordning. Allikevel valgte man å privatisere NSB Du mener at norsk jernbane fungerte som en drøm før privatiseringen? 3 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Er jernbanen privatisert? 1 Lenke til kommentar
Rexxus121 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Svar til TOPIC = noen driver med dette ja, enten russerne eller kineserne, ingen av dem er i NATO bevegselsen, og WW3 starter neste år i følge spådommen. Merkelig rart dette skjedde nå i Juletider også. Men problemet med Norge generelt på Jernbaner, Norske regjeringer som styrer vil IKKE oppgradere til det beste uansett hva det koster, se på japan og kina , det er jo Elektromagnetisk jernane og kan ha høye hastigheter. Norsges land kommer ALDRI i fremtiden ha 6 felt på Europaveiene i Norge lmao. (( FAKTA)) 2 tingen er, vi er definert 3 trikeste landet i verden, og ikke vil utvikle oss FYSISK kun psykisk dvs DATA virksomhet og romfart tknologier osv. Alt annet er bullshit staten ikke vil gjøre noe med. Morro hvis noen vil motbevise dette med Jernbanen lol, skal MYE til. MAGLED er morro med jerbaner fra ASIA. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 21 minutes ago, The Avatar said: Det som overrasker meg er at det ikkje finnes ein B plan. Ansett 50 direktører til med 2-3 mil i året. Så kan de ha møter hele neste året om denne situasjonen, uten å løse noe som helst. Det er den norske løsningen på ting. 1 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Feilen var visst ikke rettet allikevel😂 Her var de for raske.. Vet ikke om jeg skal le eller gråte selv om dette ikke påvirker meg. Litt komisk er det jo 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden SteelyD skrev (2 timer siden): Vært litt mye de siste ukene, kanskje. BankId nede, nødnumrene nede, problemer med jernbane 2 ganger. Neppe tilfeldig tenker jeg, da. Jeg er litt på samme hakket som deg. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden Maskinfører skrev (1 time siden): Sikkert elendig vedlikehold som vanlig I motsetning til signalanlegget er GSM-R-nettet heldigitalt, så dette har en annen karakter. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden NorsknRev skrev (1 time siden): Stemmer det at det er GSM-R som er nede? De bruker vel ikke en hel dag på å starte opp et mobilnett? My thoughts exactly! 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden Smule8o skrev (31 minutter siden): Du mener at norsk jernbane fungerte som en drøm før privatiseringen? Bane Nor SF er et statlig heleid selskap. SF står for Statlig Foretak. 1 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden The Avatar skrev (45 minutter siden): Det som overrasker meg er at det ikkje finnes ein B plan. Sjølv om at toga ikkje kan gå ved signalfeil i frykt for at to tog møtes på det same sporet, så kunne ein vel hatt ei prioritering slik at ved signalfeil så er det berre tog A som får gå og ha heile sporet for seg sjølv medan alle andre tog må stå. Å stoppe alle tog er ei nødhandling som ein tek fram til ein får oversikt, men deretter burde det vel gå ann å ha ein plan for kva tog som får gå som normalt og kva tog som må innstillast. Togene må i så fall gå med sterkt redusert hastighet. Signalfeil er ikke bare for å hindre møteulykker, men også for å ikke treffe objekter i banen eller kjøre på en jernbane som ellers ikke er i orden. Når togene går i hastigheter på rundt 200 km/t er de avhengige av at noen overvåker banen foran toget. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Jeg syns det er interessant at tabbekvoten i Bane Nor synes uendelig. Uansett hva som skjer kan man peke på "etterslep", og det er helt sikkert mye sant i det, men samtidig opplever jeg ikke at det er noen reelle konsekvenser for at tilbudet er så latterlig ustabilt. Det jobber veldig mange veldig dyktige folk i jernbanesektoren. De fortjener bedre ledelse. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå