Gå til innhold

Telenor ----> Telenor

Kimius

Anbefalte innlegg

jeg vil nå oppfordre alle som synes Telenor er noe ***** til å si sin mening om de burde bytte navnet til Telenor. alle kommentarer om Telenor/Telenor er godtatt, men hold dere selv litt i skinnet. vil jo ikke ha en moddis på nakken, vel?

jeg tenkte det ville være en ide å få frem meningen til diverse folk om Telenor sitt arbeid i forhold til andre leverandører, både telefon og bredbånd. alle som har en mening er velkommen til å la det fare fritt her og nå.

på slutten av enhver post vil jeg gjerne at dere skriver Telenor eller Telenor for seg selv, slik at det blir litt enklere å få talt opp de som liker og ikke liker Telenor/Telenor.

ps: vennligst ikke steng denne tråden før den går helt ut av kontroll(noe jeg har en gnagende mistanke om at den vil gjøre).

Telenor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finst vel ca uendelig med tråder med omtrent akkurat samme innholdet.

kan si ett par ting som kommer til og skje:

*krangling mellom telenor kunder og nextgentel kunder

*utallige fjortisser som syter over telenor og klager på den ubrukelige pappaen som bestilte feil abo.

*sosialister som klager på telenor sitt monopol (min favoritt)

.. så kommer den til og bli stengt (tipper det skjer snart her)

For min egendel er er for telenor, de har stått for utbygginga av adsl og sørga for at alle får adsl og ikke bare de i byene.

Lenke til kommentar

Hva gjør telenor galt da?

Det er de som bygger ut så mesteparten av landet får tilgang til fast internett, ergo ADSL. De er veldig stabile (jeg har hvertfall veldig god erfaring etter 1 år med ADSL). De selger varen sin, det å komme og klage på Download Limit er teit, du velger selv å bruke telenor, og du kjøper et produkt/tjeneste som du selv har valgt, ingen tvinger deg til å bruke Telenor.

Jeg syns telenor er bra jeg.

Nå finns det mange alternativer, både billigere og raskere, men kjøper man et produkt, som klarer det det lover, så kan man ikke klage.

Lenke til kommentar
sosialister som klager på telenor sitt monopol (min favoritt)

Jeg er sosialist. Jeg ønsker ikke å la denne tråden løpe ut av kontroll :D. Bare for å få avklart det før jeg begynner:

Jeg må spørre: Er det noe galt i å klage på telenor sitt monopol?

Jeg mener nei; tatt i betraktning følgende:

- Telenor ble for et par år siden delprivatisert og børsnotert for å få inn flere penger i kassa. Øket realavkastning var den simple grunnen til Telenors emisjon.

- Staten har fremdeles tilnærmet lik all makt i Telenor og burde derfor, til en viss grad i hvert fall, styre Telenor på en slik måte at det tilfredsstiller kundene, uten å gjemme seg bak det skalkeskjul at de driver en børsnotert bedrift som må basere seg ene og alene på å tjene penger.

- Mange her argumenterer for at Telenor har bygget ut ADSL. Jeg er ikke imponert; hvor mye har det kostet å bygge ut ADSL? Jeg er ikke ekspert på området, men kjøres ikke ADSL gjennom den vanlige telefonlinjen inn til huset. Det kan da ikke ha kostet så mye? I Sverige har staten, som i Norge fremdeles representeres av Telenor brukt enorme summer på å bygge ut "ordentlig" bredbånd til nesten hele landet. Hvor mange meter fiber har Telenor lagt ned?

- Når en ny bedrift kommer til et sted og skal prøve å starte en virksomhet der, kommer Telenor umiddelbart med et tilbud på stedet de også. De prøver deretter, gjennom sine, i norks perspektiv, enorme finansielle muskler, å utkonkurrere denne bedriften. Dette gjøres selv om Telenor vet utrolig godt at sett under ett ville dette området fått en mye bedre internett dekning hvis de ikke hadde gått inn. Altså pur kynisme for å tjene mest mulig penger.

Dette er å utnytte sin posisjon. Skal den norske stat gå med på dette?? Det er det som er spørsmålet. Ikke om Telenor suger eller ikke. Skal staten åpne for full markedsøkonomi eller på noe måte styre utviklingen?

Jeg vil ikke gå nærmere inn på dette iom. at det da trolig vil utvikle seg til en politisk debatt som ikke er ønskelig.

Likevel så må jo vi ta vår del av ansvaret. Hvis du syntes Telenor er "teit" eller at det burde kalles stjele-nor, eller tele-hor, elle hva man ønsker å kalle det, så la vær å bruk Telenor sine tjenester. Så enkelt er det.

//Fredrik

Lenke til kommentar

Selv er jeg godt fornøyd med telenor på alle områder - flotte, stabile tjenester, til en ikke ublu pris. Jeg (i motsetning til mange, vikrer det som), betaler gjerne ekstra for å få kvalitet.

bfisk

Denne diskusjonen har vel aaaaaaaldri vært oppe før, har den det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...