Gå til innhold

Hjelp ny pc ingenting virker...

Itw

Anbefalte innlegg

Hei i dag fikk jeg pakke fra komplett med abit guru an7 hovedkort, amd 2,6, radeon 9800proo, serial ata hardisk, og ett q-tec kabinett.

Men etter og ha kobla alt opp og plugga stikken i så kommer det lys i hovedkortet, men når jeg trykker inn knappen skjer ikke en dritt... har prøvd og kortslutte pinnene til startknappen for og se om det var den, men ei..

Noen forslag?

trenger hjelp...

syntes jeg tok veldig mye i for og sette kjøleribben på cpu men måtte det for att den skulle klikke i hakket.. har dobbelsjekket ledninger men ingenting skjer..

det blir bare lys i hovedkortet og ikke noe mer uansett hva jeg gjør... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du sjekket at hk ikke kortslutter i kabinettet?

Hvis hovedkortet var kortsluttet tror jeg ikke at det hadde lyst.

Men har selv dårlige erfaringer med qtec og kortslutting av hovedkort :angry:

Men da lyste ikke lampa, psuen bare pep som f***.

Bruker alltid et par ekstra lapper på kabbis etter det.

Lenke til kommentar

hadde masse problemer med det kabinettet jeg og :devil: .

Den PSUen som følger med kabinettet er noe drit.... prøv å sett i en annen PSU om du har. Det funka i mitt tilfelle :roll:

Vet du sier at du har dobbeltskjekka koblingen til startknappen.. men har du prøvd å snu dem slik at skriften peker i motsatt rettning...

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar

oki nå klør jeg meg i hue...

Nå har jeg tatt ut hk av kabinettet og tar ett magnetisk skrujern og kommer bort i pinnene som skal starte maskinen 1 av dem så starter den, men ikke vist jeg bruker noe som ikke er magnetisk eller startknappen i kabinettet...

noen gode råd?

jeg lurere...

Lenke til kommentar

Koble løst strøm kontakten fra PSUen som går til HKet.. Bred ting me mangen ledningar..snu den så klipsen peker opp. Da vil du ha en grønn ledning til venstre av midten.. Kortslutt den med svart ledning til venstre av den grønne ledningen.. Hold evt. kortslutninga lenge i gang. Starter PSUen ikke da! Så ER PSUen ødelagt.

Tar ikke ansvar for hvis du begynner å kortslutte feil ledning. Fungerer da PSUen..koble fra alt annet unødvenditg junk, vifter, hardisker cdrommer floppy. Sitt igjen me bare hovedkort, minne, cpu og skjermkort.

Trenger bare hovedkort for at pcen skal starte da.

Lenke til kommentar

Hei.

Vet ikke hvor jeg skal begyne nå...

Får i gang maskinen ved hjelp av det magnetiske skrujernet, mens den er i kabinettet men den nekter plant og starte vist jeg kobler skjermen til skjermkortet...

Kan det være strømforsyningen fra q-tec som er for liten?

Og derfor nekter hk og starte opp? for den starter opp med cpu, ram, og skjermkort og hardisk men ikke f vist skjermen er tilkoblett skjermkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...