Itw Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei i dag fikk jeg pakke fra komplett med abit guru an7 hovedkort, amd 2,6, radeon 9800proo, serial ata hardisk, og ett q-tec kabinett. Men etter og ha kobla alt opp og plugga stikken i så kommer det lys i hovedkortet, men når jeg trykker inn knappen skjer ikke en dritt... har prøvd og kortslutte pinnene til startknappen for og se om det var den, men ei.. Noen forslag? trenger hjelp... syntes jeg tok veldig mye i for og sette kjøleribben på cpu men måtte det for att den skulle klikke i hakket.. har dobbelsjekket ledninger men ingenting skjer.. det blir bare lys i hovedkortet og ikke noe mer uansett hva jeg gjør... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 har du sjekket at hk ikke kortslutter i kabinettet? Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 kobla du startknappen til HK riktig? sjekk bare sånn i tilfelle Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 har du sjekket at hk ikke kortslutter i kabinettet? Hvis hovedkortet var kortsluttet tror jeg ikke at det hadde lyst. Men har selv dårlige erfaringer med qtec og kortslutting av hovedkort Men da lyste ikke lampa, psuen bare pep som f***. Bruker alltid et par ekstra lapper på kabbis etter det. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det spørs hvor det kortslutter. Kortslutter der "startkretsen" er kan det godt lyse, men ingenting skjer. Ville prøvd å ta ut alle andre komponenter utenom CPU, skjermkort og ram. For så å prøve. Kan hende det er noe som skaper trøbbel Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 joa tilkoblinga til knappen er dobbelsjekka og trippelsjekka.. hadde akkurat alt ute utenom ram cpu og hk, det er brukt spacere mellom kort og kabinett.. snufs hva er galt? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 En klassiker er jo folk som ikke bruker avstandspinnene. Det vil si at de lar bunnen på hovedkortet støte borti siden på kabinettet. Prøv å ta hovedkortet ut av kassa og se om den starter. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) hadde masse problemer med det kabinettet jeg og . Den PSUen som følger med kabinettet er noe drit.... prøv å sett i en annen PSU om du har. Det funka i mitt tilfelle Vet du sier at du har dobbeltskjekka koblingen til startknappen.. men har du prøvd å snu dem slik at skriften peker i motsatt rettning... Endret 16. januar 2004 av bensinkanna Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 oki nå klør jeg meg i hue... Nå har jeg tatt ut hk av kabinettet og tar ett magnetisk skrujern og kommer bort i pinnene som skal starte maskinen 1 av dem så starter den, men ikke vist jeg bruker noe som ikke er magnetisk eller startknappen i kabinettet... noen gode råd? jeg lurere... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 meget rart... Altså, maskinen starter visst du bruker det magnetiske skrujernet for å kortslutte, men ikke visst du bruker noe annet ? Har du prøvd å sette hk inn i kabinettet igjen for å prøve å starte maskinen med det magnetiske skrugjernet? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 jepp hk i kabinettet igjenn og da virker det ikke med skrujernet lengere.... iderer om hva som er galt og hvordan fikse det? MVH ITW Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 help.... virkelig lei meg nå fått pc i dag og ingenting virker.. snufs... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Sikker på at det ikke er noen skrufester på hk-monteringsplate som ikke er i bruk, og derved kommer borti undersiden av printet, og lager kortslutning på loddepunktene? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 jepp bombesikker Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva er det du mener? Starter pcen om du tar hovedkortet ut av kabinettet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 jepp bombesikker Vel, det er 100% nødt å være noe som kortslutter. Sku ut alle avstandstykkene, og sett de inn på nytt igjen etter hullene på hk. Noe annet kan ikke være feil. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 den starter kun ved hjelp av magnetisk skrujern som kortslutter ingenting annet.. har fått den til og starte i kbinettet nå.. men hmm Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har du prøvd å ta bort alt som ikke er nødvendig for oppstart? Vifter, cd-rom, lys o.s.v. Hadde samme problemet en gang, da var det en vifte som kortsluttet. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Koble løst strøm kontakten fra PSUen som går til HKet.. Bred ting me mangen ledningar..snu den så klipsen peker opp. Da vil du ha en grønn ledning til venstre av midten.. Kortslutt den med svart ledning til venstre av den grønne ledningen.. Hold evt. kortslutninga lenge i gang. Starter PSUen ikke da! Så ER PSUen ødelagt. Tar ikke ansvar for hvis du begynner å kortslutte feil ledning. Fungerer da PSUen..koble fra alt annet unødvenditg junk, vifter, hardisker cdrommer floppy. Sitt igjen me bare hovedkort, minne, cpu og skjermkort. Trenger bare hovedkort for at pcen skal starte da. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Hei. Vet ikke hvor jeg skal begyne nå... Får i gang maskinen ved hjelp av det magnetiske skrujernet, mens den er i kabinettet men den nekter plant og starte vist jeg kobler skjermen til skjermkortet... Kan det være strømforsyningen fra q-tec som er for liten? Og derfor nekter hk og starte opp? for den starter opp med cpu, ram, og skjermkort og hardisk men ikke f vist skjermen er tilkoblett skjermkortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå