Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor velger du FRP? (poll)

Hovedgrunn til at DU velger FRP.  

98 stemmer

1. 1. Hovedgrunn til at DU velger FRP.

• Innvandringspolitikk.
      29
    • Kriminalitetspolitikk.
      1
    • Økonomisk politikk.
      15
    • Sylvi listhaug som person.
      0
    • Simen velle som person.
      0
    • Annet.
      6
    • Velger ikke FRP.
      47

Anbefalte innlegg

Neptun1 skrev (14 minutter siden):

Denne myten gjentas fremdeles, utrolig nok.
Støre-Erna og resten av partiene på stortinget (unntatt FrP) har ingen motforestillinger mot å ødsle hundretalls milliarder til diktatur i verden, være trofast betaler for EUs innlemmelse av fattige land i øst eller massive kostnader til asylinnvandring i Norge. Samt støtte til alt mellom himmel og jord i Norge, deriblant alle slags fremmedkulturelle trosretninger.

Penger som gir NULL avkastning, derimot ser de på det som "sløseri" med mer penger til eldreomsorg, helsevesen og strømstøtte som snart blir en forutsetning for å ha et næringsliv og arbeidsplasser i Norge. 
Er ikke i tvil om hva jeg velger.

Jeg får ikke tak på hva du mener er en myte her? At FrP vil kutte på noen områder har jeg ikke sagt noe på, og som du kanskje ser har jeg allerede uttalt meg kritisk til de enorme kostnadene og utfordringene (ikkevestlig) innvandring medfører. Jeg har derimot ikke veldig stor tro på at FrP vil klare å endre så skrekkelig mye, eller sitter på så gode løsninger, men det kan godt være min manglende kjennskap til partiet som snakker. 

Videre tror jeg det siste avsnittet ditt understreker nettopp det jeg sier i innlegget du siterer. Eldreomsorg og helsevesen er enormt mye større utgiftsposter enn nødhjelp osv. og jeg har vondt for å se at FrP skulle klare (eller en gang har et uttalt ønske om) å kutte på områdene det faktisk monner. Eller med andre ord, du kan sikkert kutte noen milliarder i nødhjelp, men om du følger opp med enda større summer til eldreomsorg vil du i praksis ha høyere utgifter, som er det jeg påpeker over. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (43 minutter siden):

Jeg får ikke tak på hva du mener er en myte her? At FrP vil kutte på noen områder har jeg ikke sagt noe på, og som du kanskje ser har jeg allerede uttalt meg kritisk til de enorme kostnadene og utfordringene (ikkevestlig) innvandring medfører. Jeg har derimot ikke veldig stor tro på at FrP vil klare å endre så skrekkelig mye, eller sitter på så gode løsninger, men det kan godt være min manglende kjennskap til partiet som snakker. 

Videre tror jeg det siste avsnittet ditt understreker nettopp det jeg sier i innlegget du siterer. Eldreomsorg og helsevesen er enormt mye større utgiftsposter enn nødhjelp osv. og jeg har vondt for å se at FrP skulle klare (eller en gang har et uttalt ønske om) å kutte på områdene det faktisk monner. Eller med andre ord, du kan sikkert kutte noen milliarder i nødhjelp, men om du følger opp med enda større summer til eldreomsorg vil du i praksis ha høyere utgifter, som er det jeg påpeker over. 

Helt enig med deg. 

Det er vanskelig å vite nøyaktig hva slags budsjett Frp ser for seg. Man må se på hvem som er politikere der nå, og hva de har gjort før. Det samme ved kommunevalget. De har funnet ut som mange partier at de vinner flere velgere på å ikke spille med åpne kort, mao benytte manipulere hul retorikk, og som alle andre, så er det mer å hente på tomme løfter, enn å gjøre som liberalistene gjorde da de eksisterte, informere om alt de ønsker å kutte. Tilbake til at Frps velgere er mindre skolerte og antakelig mer lettlurte. Men jeg har ikke noe lyst til å belønne Høyre med deres track record, heller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...