Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor velger du FRP? (poll)

Hovedgrunn til at DU velger FRP.  

95 stemmer

1. 1. Hovedgrunn til at DU velger FRP.

• Innvandringspolitikk.
      27
    • Kriminalitetspolitikk.
      1
    • Økonomisk politikk.
      15
    • Sylvi listhaug som person.
      0
    • Simen velle som person.
      0
    • Annet.
      6
    • Velger ikke FRP.
      46

Anbefalte innlegg

Neptun1 skrev (6 minutter siden):

Nei, h_n skrev ordrett dette;
Stemmer ikke FrP av den enkle grunn at de aldri kommer til å få gjennomslag for noe som helst.

Uansett hva h_n later som om i ettertid, så står det der at h_n hadde stemt FrP om de hadde fått gjennomslag for "noe som helst". Litt morsom formulering med tanke på alt de faktisk fikk gjennomslag for som et langt mindre parti. 

images (10).jpeg

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neptun1 skrev (1 time siden):

Nei, h_n skrev ordrett dette;
Stemmer ikke FrP av den enkle grunn at de aldri kommer til å få gjennomslag for noe som helst.

Uansett hva h_n later som om i ettertid, så står det der at h_n hadde stemt FrP om de hadde fått gjennomslag for "noe som helst". Litt morsom formulering med tanke på alt de faktisk fikk gjennomslag for som et langt mindre parti. 

Og det er en gjenganger.
F.eks. ønske mindre innvandring, strengere straffer, fjerne bompenger og lavere strømpriser  - men stemme for det diametralt motsatte - AP eller aller ytterst på venstresiden - SV, Rødt, MDG og Venstre.

Morsomt at du forsøker å plassere Venstre ute på ytre venstre, kanskje man liksågodt kan plassere AP på borgerlig side da 🤭

Lenke til kommentar

Stemmer ikke Frp, men vil heller ha en fremskrittspartidominert borgerlig side enn dagens regjering. Tror uansett ikke det kommer til å merkes en stor forskjell på strømpriser og renter, men kanskje de klarer å få ned drivstoffprisene slik dagens svenske regjering gjorde. Fra 27 til 17 merkes godt 

Endret av PolarD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg kommer til å stemme Frp. Kriminalitet kan de sikkert prioritere sterkere enn andre partier, men få det til i praksis? Samme med innvandring, halve jordkloden vil flytte over til den andre siden. Da blir det problematisk.

Mitt største ankepunkt mot Frp er deres ambisjoner om å privatisere over en lav sko.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sovna skrev (20 minutter siden):

Mitt største ankepunkt mot Frp er deres ambisjoner om å privatisere over en lav sko.

Akkurat der er jeg helt enig. Visse områder burde aldri privatiseres. Akkurat nå kan jeg ikke få tak i astmamedisin til min seks år gamle datter. Tviler på at det hadde skjedd da vi hadde et statlig medisinaldepot.

• Liker 2
Lenke til kommentar
PolarD skrev (46 minutter siden):

Stemmer ikke Frp, men vil heller ha en fremskrittspartidominert borgerlig side enn dagens regjering. Tror uansett ikke det kommer til å merkes en stor forskjell på strømpriser og renter, men kanskje de klarer å få ned drivstoffprisene slik dagens svenske regjering gjorde. Fra 27 til 17 merkes godt 

Ja svenskene senket drivstoff avgiftene kraftig og de ga bedriftene strøm støtte.
Det gjorde at prisene på varer og tjenester produsert i Sverige ikke gikk opp så mye og derfor svekket inflasjon seg i Sverige mye raskere enn i Norge.
Men denne Støre regjeringen ville jo aldri gitt strøm støtte til private bedrifter, de gjør jo alt de kan for å rasere det private næringsliv med sin heksejakt på de virkelig rike.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 timer siden):

"Jeg stemmer ikke på x fordi x ikke har nok innflytelse (les:stemmer) til å gjennomføre det de ønsker"

Evnt:

"Jeg liker ikke dagens politikk, men stemmer ikke annerledes fordi de med annerledes politikk pr dags dato ikke er i flertall"

Det er flott da gitt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
PolarD skrev (14 minutter siden):

Akkurat der er jeg helt enig. Visse områder burde aldri privatiseres. Akkurat nå kan jeg ikke få tak i astmamedisin til min seks år gamle datter. Tviler på at det hadde skjedd da vi hadde et statlig medisinaldepot.

Det kommer vel og av at de store selskapenes patent har gått ut og da går produksjonen over til mindre selskaper som har mindre kapasitet.
Her kunne staten gått inn med penger i farmasøyt industrien i Norge slik at de kunne begynne å produsere medisiner som der er mangel på.
Det er jo ikke bare i Norge dette skjer.

Dette ville skapt trygghet for norske og gjerne europeiske pasienter.
Tusenvis av nye arbeidsplasser vil vi  fått også.

Men tviler på at politikere klarer å tenke i slike baner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Morsomt at du forsøker å plassere Venstre ute på ytre venstre, kanskje man liksågodt kan plassere AP på borgerlig side da 🤭

Støre-Erna er politisk eneggede tvillinger i Sentrum.
EU og verden (spesielt diktatur) først, langt deretter Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (14 minutter siden):

Det er de faktisk ikke. Å si ja til EU er å si ja til Norge. Arbeiderpartiet er vel dessuten mer tja til EU, enn ja. Så ikke helt lik som Ernas Høyre på dette punktet heller. Det er kun 2 partier som er tydelige på JA - siden, Høyre og Venstre.

Så skeptisk som du høres ut til europeisk samarbeid så er det nok bedre for deg å gå til SV eller Rødt. De vil ikke bare ikke inn i EU, men også ut av EØS. Frp vil beholde EØS avtalen (med mulige endringer på noen punkter).

Lenke til kommentar
Cyrio skrev (38 minutter siden):

"Jeg stemmer ikke på x fordi x ikke har nok innflytelse (les:stemmer) til å gjennomføre det de ønsker"

Evnt:

"Jeg liker ikke dagens politikk, men stemmer ikke annerledes fordi de med annerledes politikk pr dags dato ikke er i flertall"

Det er flott da gitt. 

Les gjerne resten av postene og.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Stemmer FRP for å hjelpe Høyre til å føre Høyrepolitikk. Jeg trenger ikke AP-light politikk når vi igjen får regjeringsrotasjon neste år.

Så jeg stemmer frp pga den økonomiske politikken.

Kriminalitetsutviklingen henger sammen med innvandringsutviklingen. Men jeg interesserer meg lite for begge deler. Jeg er for innvandring av kvalifisert arbeidskraft, men innvandring fra land som topper statistikken på analfabetisme, kriminalitet og naving burde vi kutte ned på.

Så ja til brain drain inn i Norge, ikke brain drain av norske jobbskapere til Sveits.

Fjern formueskatt og sosialister.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å bli bedre, norge er som en lungekreftpasient som ligger på dødsleiet. Ingen vei tilbake!

Nå er lønningene betydelig, betydelig bedre i Danmark. Ja selv nederland, tyskland, østerrike, island, for ikke å nevne sveits.
Danmark har politikere som har ført en ansvarlig næring og innvandringspolitikk, norge det stikk motsatte.
Og for det så kommer vi til å betale prisen til evig tid.

Lenke til kommentar
12 hours ago, The Avatar said:

Største utfordringa til Frp er at dei ikkje har ein politisk plattform som er eigna til å styre landet, det gjer at Frp fekk utfordringar når dei var i regjering, og større problem blir det om Frp utgjer fleirtalet i regjeringa. 

Frp har nokre tankar om innvandring og økonomi, men Frp må moderere seg kraftig om politikken skal være gjennomførbar i praksis. Der er til dømes ikkje berre å stenge grensene utan å også ha ein plan for korleis ein skal forholde seg til resten av verden når resten av Europa klager over at vi i Norge ikkje tek vår del av dei internasjonale forpliktingane. 

Vi får ringe Finland og Polen å spørre. Ser ut som de vet hvordan man ikke tar inn migranter

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sovna skrev (9 timer siden):

Vet ikke helt om jeg kommer til å stemme Frp. Kriminalitet kan de sikkert prioritere sterkere enn andre partier, men få det til i praksis? Samme med innvandring, halve jordkloden vil flytte over til den andre siden. Da blir det problematisk.

Men hvordan skal de prioritere kriminalitet? Det nytter ikke å bare pøse på med mer politi og øke straffene. Det koster veldig mye penger. Mer politi koster penger, og flere i fengsel koster penger.

Kommer Frp til å se på selve roten til kriminalitet? For eksempel, legalisering av narkotika vil kunne fjerne grunnlaget for mye av det.

Jeg ser på Frp som et mindre seriøst parti, men når det er sagt så kan de gjerne danne regjering sammen med Høyre. Da blir de holdt litt i tøylene. Noe må gjøres med innvandring og økonomi her i landet.

Jeg kommer ikke til å stemme på venstresiden (AP osv.) til neste valg. For det første fremstår de svake på Ukraina, og for det andre ser det ut til at de ikke har en visjon for Norge etter oljen. Dessuten har jeg kommet til at formuesskatt er ondskapsfullt og får ekstremt uheldige utfall, både for næringsliv og for privatpersoner som må selge seg ut av sine eiendommer bare for å få penger nok til å betale skatt. Det er ondskap.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
PolarD skrev (8 timer siden):

Kan du forklare litt nærmere hvorfor du ikke får tak i denne medisinen, og hva det har med privatisering å gjøre?

Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (8 timer siden):

De er ikke politiske tvillinger, men faktum er at det er mye det er bred enighet om her i Norge. Dermed blir det ofte nyanser som skiller de største partiene rundt sentrum.

Og det synes jeg er bra. Stabilitet er viktig. Vi trenger endringer innenfor mye, men stort sett bør endringer skje gradvis og kontrollert.

Hva mener du med "spesielt diktatur"?

"Norge først"-retorikk stinker av naziretorikk som "America First" før andre verdenskrig, og det vi ser med Trump i dag. Jeg er ikke uenig i at vi skal ha Norge og nordmenn sine interesser som en høy prioritet, men vi er en del av hele verden, og videre er spørsmålet om det å stå alene og utsatt til er fordelaktig for Norge. Uten NATO hadde vi sannsynligvis snakket russisk for lengst, for eksempel.

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hamglock skrev (7 timer siden):

Så jeg stemmer frp pga den økonomiske politikken.

Kan du forklare hvorfor? Eller på hvilken måte?

Sitat

Kriminalitetsutviklingen henger sammen med innvandringsutviklingen. Men jeg interesserer meg lite for begge deler. Jeg er for innvandring av kvalifisert arbeidskraft, men innvandring fra land som topper statistikken på analfabetisme, kriminalitet og naving burde vi kutte ned på.

Ja, i stor grad enig. Ikke at vi ikke kan ta imot folk som reelt sett trenger hjelp, men vi kan ikke la det strømme på med tusenvis av flyktninger når det skjer et eller annet i verden.

Sitat

Fjern formueskatt og sosialister.

Ja, formuesskatten er ondskap.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...