Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor velger du FRP? (poll)

Hovedgrunn til at DU velger FRP.  

34 stemmer

1. 1. Hovedgrunn til at DU velger FRP.

• Innvandringspolitikk.
      8
    • Kriminalitetspolitikk.
      0
    • Økonomisk politikk.
      8
    • Sylvi listhaug som person.
      0
    • Simen velle som person.
      0
    • Annet.
      1
    • Velger ikke FRP.
      17

Anbefalte innlegg

Nå som FRP er i kraftig medvind, lurer jeg på hva hovedgrunnen er.
Spør kun etter HOVEDGRUNN, så velg den som er viktigst, og skriv gjerne mer detaljert i en post.

Fint om vi kan starte med poster om hvorfor folk velger FRP, så kan vi senere dele hvorfor vi velger andre partier.
Skriv eventuelt anonymt om du ikke vil røpe det.

Endret av Nasjonalisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg oppfatter dem som de eneste som faktisk føre til en endring fra status quo...  AP++++ og H++++ er mye av det samme... Norge er overregulert og det er en del ting det må mykes opp på. Jeg føler FrP er det eneste av de etablerte partiene som ønsker dette. 

I tillegg ønsker jeg FrP så stort at KrF og Venstre blir utradert fra en evt. regjering og heller ikke er avhening av dem. Disse minipartien får alt for mye makt

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (58 minutter siden):

Velger ikke Frp av den nette grunn at de er nyliberalister, en politisk retning som ikke appellerer til meg. Dessuten faller jeg ikke for populisme og demagogi.

Interessant at babord side (og sentrum) bruker all sin energi på partiet FrP.
Aldri på å argumentere for egne løsninger, kanskje fordi de ikke har noe å promotere..(?)

Ikke tør de si hva de stemmer heller, står ikke for noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Største utfordringa til Frp er at dei ikkje har ein politisk plattform som er eigna til å styre landet, det gjer at Frp fekk utfordringar når dei var i regjering, og større problem blir det om Frp utgjer fleirtalet i regjeringa. 

Frp har nokre tankar om innvandring og økonomi, men Frp må moderere seg kraftig om politikken skal være gjennomførbar i praksis. Der er til dømes ikkje berre å stenge grensene utan å også ha ein plan for korleis ein skal forholde seg til resten av verden når resten av Europa klager over at vi i Norge ikkje tek vår del av dei internasjonale forpliktingane. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (21 minutter siden):

Interessant at babord side (og sentrum) bruker all sin energi på partiet FrP.
Aldri på å argumentere for egne løsninger, kanskje fordi de ikke har noe å promotere..(?)

Ikke tør de si hva de stemmer heller, står ikke for noe.

Dette er en avstemning. Ikke invitasjon til et politisk diskusjonsseminar.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (13 minutter siden):

Største utfordringa til Frp er at dei ikkje har ein politisk plattform som er eigna til å styre landet, det gjer at Frp fekk utfordringar når dei var i regjering, og større problem blir det om Frp utgjer fleirtalet i regjeringa. 

Frp har nokre tankar om innvandring og økonomi, men Frp må moderere seg kraftig om politikken skal være gjennomførbar i praksis. Der er til dømes ikkje berre å stenge grensene utan å også ha ein plan for korleis ein skal forholde seg til resten av verden når resten av Europa klager over at vi i Norge ikkje tek vår del av dei internasjonale forpliktingane. 

Internasjonal forpliktelser = Vest-europeiske forpliktelser i praksis.
Det er hit de vil alle velferdsmigrantene.

Nå har vi ikke andre forpliktelser enn de avtaler vi har skrevet under på - og ratifisert.
Hvilket innebærer at alle har rett til å søke asyl i Norge, men ikke å få det. INGEN kan kreve opphold i Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...