Ludvig86 Skrevet 22. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2024 sedsberg skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å åpne lufteventilen når du presser tilbake? Det har jeg ikke.Kun åpnet lokket på væskebeholderen fremme. Kan gi det ett forsøk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Prøv det. På de caliperne jeg har overhalt har det ikke vært tvil hvis det var stemplene. De gikk da tregt ut og tregt inn. Og hadde tegn på bremse som henger og overoppheting av skiver. På en gammel Citroen jeg hadde måtte jeg skru inn stemplene framme. Men der var det spor så det var lett å komme til med et skrujern sidelengs. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Ludvig86 skrev (1 time siden): Men siden det må skrues tilbake Klarer du å rotere stempelet? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 22. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2024 mobile999 skrev (9 minutter siden): Klarer du å rotere stempelet? Det var ikke så enkelt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Da regner jeg med at problemet er på utsiden av stempelet (der du ikke kan se pga den svarte gummibelgen). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. desember 2024 Del Skrevet 22. desember 2024 Dumt spørsmål, men du har husket å ta av handbrekket? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 23. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2024 sedsberg skrev (12 timer siden): Dumt spørsmål, men du har husket å ta av handbrekket? Det hadde jeg faktisk glemt til å begynne med, men oppdaget det selv etter en stund før jeg begynte med kaliperen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. desember 2024 Del Skrevet 23. desember 2024 Det jeg ser i den video jeg postet lenger oppe er at de presser og skrur samtidig. Det ser veldig vanskelig ut. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. desember 2024 Del Skrevet 23. desember 2024 (endret) Det er ikke vanskelig dersom stempelet ikke sitter fast på rotasjonen. Endret 23. desember 2024 av mobile999 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 24. desember 2024 Del Skrevet 24. desember 2024 mobile999 skrev (20 timer siden): Det er ikke vanskelig dersom stempelet ikke sitter fast på rotasjonen. Uten spesialverktøy kan det være vrient. Tror jeg brukte 30min på en gammel skoda Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har nå demontert hele kaliperen og kjøpt ett nytt rehab-sett. Men jeg stusser litt. Men får entret gjengene, men det skjer ikke noe når jeg skrur. Jeg får skrudd den rundt, men den går ikke ned. Er ikke det litt imot prinsippet av gjenger? 😂 Er det sånn at hele gjengetappen/staget i kaliperen også går rundt? Da sliter jeg vel? Eller MÅ den presses samtidig? Problemet er at jeg ikke får på noe stempelverktøy siden stempelet er for langt ut. Er det noe jeg gjør feil her? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Er det links gjenger? Prøv å skru andre vegen. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 kremt skrev (Akkurat nå): Er det links gjenger? Prøv å skru andre vegen. Har prøvd. Da "hopper" den bare, at gjengene ikke entrer, og jeg klarer å dra ut stempelet. Når jeg skrur rett vei, så entrer gjengene og jeg kan skru, og den sitter fast, men den beveger seg ikke nedover 🤷♂️ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Ludvig86 skrev (24 minutter siden): kjøpt ett nytt rehab-sett. Hvilket? Link? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 mobile999 skrev (5 minutter siden): Hvilket? Link? Fra biltema. Men stempelet som fulgte med var feil (selvfølgelig, da de ikke er med gjenger). Men pakningene passer, så jeg bruker opp igjen selve stempelet, som ser greit ut. Jeg klarer ikke å se om det er noe galt med gjengene både i stempelet eller caliperen, de ser fine og hele ut. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er ikke nok å skru, det må presses inn samtidig. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 mobile999 skrev (Akkurat nå): Det er ikke nok å skru, det må presses inn samtidig. Var det jeg var redd for. Tror jeg må få tak i en C-klemme. Men hvordan er prinsippet egentlig? Hvorfor må det presses samtidig? Man må jo ikke presse en mutter på ett gjengestag? Jeg ser på stempelet med gjengene på som en mutter i dette tilfellet 😄 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Vet ikke. Antar gjengetappen ikke sitter fast dvs. sitter på en mekanisme som roterer og først låses når mekanismen skyves litt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå