Gå til innhold

Hvorfor kritisere andre menneskers tro og religion?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (På 24.12.2024 den 16.18):

Det kam egentlig ikke sammenlignes da ateisten ikke har noe å tilby, mens for den kristne så tilbyr man faktisk det man tror er evig liv.

Vel jeg vil nå tro at et liv som er blitt levd pga en løgn kan bli jævla stusselig, tenk f.eks på den kristne homofile som frykter helvete eller lignende, gå et helt liv uten noen fordi en ondskapsfull religion fra pil og bue tida mener det er ekkelt for guden at mennesker liker andre mennesker, det ateismen faktisk kan tilby er frihet fra en særs undertrykkende religion. At mennesker faktisk kaster bort sitt eneste liv pga av en fantasi om evig liv er faktisk helt for jævlig, og det er for jævlig at denne dritten faktisk blir prakka på folk ennå, enten det er via skole, politikk eller det faktum at de fleste brukbare bygg som har en seremoniell funksjon stort sett er kirker. Religion er en privat ting og det er der det hører hjemme. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 minutter siden):

Kristenfolket hevder å ha monopol på moralsk høygrunn, og at ateister ikke kan konkurrere med de på dette.

Hvem er det du snakker om?  Et mindretall i de fleste vestlige land?

A chart that shows even among those affiliated with a religion, most say it’s not necessary to believe in God to be moral.

Majorities in most countries say belief in God is not necessary to be moral

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

A chart that shows even among those affiliated with a religion, most say it’s not necessary to believe in God to be moral.

Interessant, har står det jo at det er konsekvent forskjell på religiøse og ikke-religiøse. De religiøse mener konsekvent at de i større grad enn ikke-religiøse trenger en gud for å være moralsk. Moral-arrogansen er konsekvent i alle de nevnte landene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (16 minutter siden):

Interessant, har står det jo at det er konsekvent forskjell på religiøse og ikke-religiøse. De religiøse mener konsekvent at de i større grad enn ikke-religiøse trenger en gud for å være moralsk. Moral-arrogansen er konsekvent i alle de nevnte landene.

Jeg tror noe kristne har en annen definisjon for hva som er moral som krever tro på Gud.   Det betyr ikke at disse folk mener ateister ikke kan være moralsk slik den typisk ateist definerer det.   Slike kristne er ikke arrogante.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Svar paa spoersmaal i traaden, Allahs terrorister.

Hvorfor suger min tro, energi ut av deg og vet du hva min tro er da? Var spoersmaalene.

Naar jeg driver en restaurant, hvor det er en stor vegg, som det hadde vaert greit aa ha hyller til musikk, boeker, ol. saa kan jeg ikke det, for det staar et buddha alter der, som maa ha all oppmerksomhet og det maa vaere, den veggen, som staar i mot inngangspartiet.

Naar jeg ikke kan kjoepe meg en oel, for det er Buddhadag.

Naar det er doedsfall hos naboen og han spiller den verste musikken, veldig hoeyt om morgenen, i ei uke, tror jeg.

Osv.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...