PÃ¥inter Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 James G skrev (58 minutter siden): jajajajaja.. (si på spansk) Tok du en for mye? 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Abigor skrev (3 minutter siden): Om ikke du lar deg lure så kan jeg prøve med barna, de er så flinke til å tilbe Satan. Hvilket budskap kan du friste med, hva er kjernen i budskapet? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Evig frihet fra lyspesyen. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 (endret) Abigor skrev (4 minutter siden): Evig frihet fra lyspesyen. Fortell mer, hvordan bli fri? Edit: Ikke mye til budskap nei. Endret 25. desember 2024 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Mer enn hva du har å tilby hehe. 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Abigor skrev (1 minutt siden): Mer enn hva du har å tilby hehe. Vi får ta tiden til hjelp å vente å se. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Holder ikke pusten for å si det sånn. 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 25. desember 2024 Del Skrevet 25. desember 2024 Abigor skrev (3 minutter siden): Holder ikke pusten for å si det sånn. Nei ikke gjør det, da blir du blå I ansiktet. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Abigor skrev (7 timer siden): Om ikke du lar deg lure så kan jeg prøve med barna, de er så flinke til å tilbe Satan. Det er forskjell på å ønske godt for noen og å ønske vondt Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Tussi skrev (2 timer siden): Det er forskjell på å ønske godt for noen og å ønske vondt Nåja. Veien til helvete er som regel brolagt med gode forsetter. https://religioner.no/stikkord/bernhard-av-clairvaux/ Religioner hvor sannheten er vedtatt er ekstra utsatt for nettopp det…… 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Vokteren skrev (1 time siden): Nåja. Veien til helvete er som regel brolagt med gode forsetter. https://religioner.no/stikkord/bernhard-av-clairvaux/ Religioner hvor sannheten er vedtatt er ekstra utsatt for nettopp det…… Vel, men en godnintensjon er vel uansett forutsetningen for at noe skal være positivt? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 4 hours ago, Tussi said: Det er forskjell på å ønske godt for noen og å ønske vondt Og ingen har ønsket så mye vondt som bibelens gud. 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 1 hour ago, Tussi said: Vel, men en godnintensjon er vel uansett forutsetningen for at noe skal være positivt? Å plage andre fordi du tror du redder de fra en imaginær straff er bare negativt. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Abigor skrev (14 minutter siden): Og ingen har ønsket så mye vondt som bibelens gud. Jeg har ikke tenkt å diskutere det i denne tråden, jeg snakker om vedkommende som forteller sin intensjon. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Tussi skrev (På 24.12.2024 den 16.18): Det kam egentlig ikke sammenlignes da ateisten ikke har noe å tilby, mens for den kristne så tilbyr man faktisk det man tror er evig liv. Vel jeg vil nå tro at et liv som er blitt levd pga en løgn kan bli jævla stusselig, tenk f.eks på den kristne homofile som frykter helvete eller lignende, gå et helt liv uten noen fordi en ondskapsfull religion fra pil og bue tida mener det er ekkelt for guden at mennesker liker andre mennesker, det ateismen faktisk kan tilby er frihet fra en særs undertrykkende religion. At mennesker faktisk kaster bort sitt eneste liv pga av en fantasi om evig liv er faktisk helt for jævlig, og det er for jævlig at denne dritten faktisk blir prakka på folk ennå, enten det er via skole, politikk eller det faktum at de fleste brukbare bygg som har en seremoniell funksjon stort sett er kirker. Religion er en privat ting og det er der det hører hjemme. 1 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Kristenfolket hevder å ha monopol på moralsk høygrunn, og at ateister ikke kan konkurrere med de på dette. NRK: Kristen avholdsmann skjøt og drepte politimann Kanskje på tide å senke arrogansen et hakk eller to? 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar (endret) Simen1 skrev (13 minutter siden): Kristenfolket hevder å ha monopol på moralsk høygrunn, og at ateister ikke kan konkurrere med de på dette. Hvem er det du snakker om? Et mindretall i de fleste vestlige land? Endret 2. januar av jjkoggan Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar jjkoggan skrev (1 time siden): Interessant, har står det jo at det er konsekvent forskjell på religiøse og ikke-religiøse. De religiøse mener konsekvent at de i større grad enn ikke-religiøse trenger en gud for å være moralsk. Moral-arrogansen er konsekvent i alle de nevnte landene. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Simen1 skrev (16 minutter siden): Interessant, har står det jo at det er konsekvent forskjell på religiøse og ikke-religiøse. De religiøse mener konsekvent at de i større grad enn ikke-religiøse trenger en gud for å være moralsk. Moral-arrogansen er konsekvent i alle de nevnte landene. Jeg tror noe kristne har en annen definisjon for hva som er moral som krever tro på Gud. Det betyr ikke at disse folk mener ateister ikke kan være moralsk slik den typisk ateist definerer det. Slike kristne er ikke arrogante. 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar (endret) Svar paa spoersmaal i traaden, Allahs terrorister. Hvorfor suger min tro, energi ut av deg og vet du hva min tro er da? Var spoersmaalene. Naar jeg driver en restaurant, hvor det er en stor vegg, som det hadde vaert greit aa ha hyller til musikk, boeker, ol. saa kan jeg ikke det, for det staar et buddha alter der, som maa ha all oppmerksomhet og det maa vaere, den veggen, som staar i mot inngangspartiet. Naar jeg ikke kan kjoepe meg en oel, for det er Buddhadag. Naar det er doedsfall hos naboen og han spiller den verste musikken, veldig hoeyt om morgenen, i ei uke, tror jeg. Osv. Endret 3. januar av Karltorbj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå