Jan1984 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Har ikke rare erfaring med snøfresere, men kjøpte olje da det var lite olje på den, og fyldte på hele kannen. Startet opp freseren, og så det randt ut olje på siden, da det så ut som det sluttet og renne og jeg hadde tørket opp oljen, så ville ikke utkasteren fungere, den ristet og kvalte motoren. Er dette pga fyldt på for mye olje? Er løsningen bare å tømme ut oljen til riktig mengde? Snøfreseren fungerte fint for ett par dager siden, var bare bekymret det var for lite olje på den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) Overfyller du kan du ødelegge hele motoren. Hell ut og fyll på nøyaktig mengde. Vanligvis har du enten en peilepinne, eller en nivåplugg hvor du skal fylle til det akkurat begynner å renne ut. Edit: Var det motorolje eller hydraulikkolje du fylte? Endret 12 timer siden av sedsberg Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Det er ikke sunt for motoren med for mye olje. Fylte du på en kanne fordi det er den mengden som skal på ved lav stand, eller bare fordi det kjentes bra ut? Hvilken motor er det snakk om? Hvis motoren går som den skal men ikke mater inn/kaster snø må du sjekke bryteboltene. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden sedsberg skrev (10 minutter siden): Overfyller du kan du ødelegge hele motoren. Hell ut og fyll på nøyaktig mengde. Vanligvis har du enten en peilepinne, eller en nivåplugg hvor du skal fylle til det akkurat begynner å renne ut. Edit: Var det motorolje eller hydraulikkolje du fylte? Oida.. Jeg skal helle det ut i morgen når jeg får lest meg til hvor jeg tømmer den. Det var motorolje ,ment for Snøfresere. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 12 timer siden Forfatter Del Skrevet 12 timer siden Valmeth skrev (12 minutter siden): Det er ikke sunt for motoren med for mye olje. Fylte du på en kanne fordi det er den mengden som skal på ved lav stand, eller bare fordi det kjentes bra ut? Hvilken motor er det snakk om? Hvis motoren går som den skal men ikke mater inn/kaster snø må du sjekke bryteboltene. Jeg fylte på snøfreseren av en motorolje kjøpt på Jula for snøfresere (Motorolje 5W-30 1 l). Fylte på hele den. Det er en Toro Power Max 928. Jeg har ikke fått sett om utkasteren går rundt, men den rister og kveler motoren når jeg prøvde den, skal se nærmere på dette i morgen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) I følge manualen jeg fant for freseren, så skal den ha 0,95 liter olje totalt. Du har altså overfylt litt om den var tom for olje.. Ikke start den før du har fått riktig mengde olje. Peilet du nivået før du konkluderte med at det var lite olje? Endret 11 timer siden av aklla Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Oljenivå skal sjekkes på peilepinnen. Olje kan tappes på den skruen som stikker langt ut på høyre siden over hjulet. Lenke til kommentar
Jan1984 Skrevet 11 timer siden Forfatter Del Skrevet 11 timer siden Hadde tenkt å vente til i morgen, men var ute og tømte den nå til riktig nivå ifølge peilpinnen. Boltene var å inntakte så ingen feil der. Starten den opp i morgen, håper den fungerer som den skal da. Den var ikke helt tom for olje, men var godt under nivået. Jeg tenkte meg bare ikke om da jeg fylte på olje i kveld, og hadde på hele kannen framfor å sjekke att jeg faktisk kom på riktig nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå