Maabren Skrevet mandag kl 17:58 Del Skrevet mandag kl 17:58 Islam fremmer løgn for å gjennomføre terror(jihad), så når terroren minner om jihadisme blir det ikkje enkelt å tenke at jihadismen er ei form for høgrevridd terror. Er ikkje umulig at det terroristen har formidla på nett er regelrett løgn både for oppholdet sin del og for å kunne gjennomføre terror utan å bli fanga opp av systemet. 2 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet mandag kl 20:10 Del Skrevet mandag kl 20:10 Maabren skrev (2 timer siden): Islam fremmer løgn for å gjennomføre terror(jihad), så når terroren minner om jihadisme blir det ikkje enkelt å tenke at jihadismen er ei form for høgrevridd terror. Er ikkje umulig at det terroristen har formidla på nett er regelrett løgn både for oppholdet sin del og for å kunne gjennomføre terror utan å bli fanga opp av systemet. Nei. Man sprer ikke trusler på nettet for å unngå å bli fanget opp av systemet. Og det var det han gjorde. Han lovet at han skulle ta hevn, at folk skulle lide, osv. 3 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet mandag kl 23:24 Del Skrevet mandag kl 23:24 On 12/22/2024 at 6:29 AM, Snikpellik said: Hvorfor det? Når man ser postene hans i sosiale medier, og utsagnene og handlingene over mange år er mannen utvilsomt en islamofob/anti-islam. Det betyr jo heller ikke at man hater muslimer. Jeg har ikke akkurat vansker for å se for meg at det saudiske islamistiske diktaturet produserer anti-islamister. Jeg har store problemer med at mennesker fra Saudi Arabia som misliker islam skal få betegnelse med fobi. Det blir som om mennesker som har overlevd haiangrep skal kalles haifob. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 01:28 Del Skrevet tirsdag kl 01:28 (endret) Alt er fobi nå for tiden. Du kan ikkje kritisere noe som helst, uten at det er et deg-problem. Du anerkjenner to kjønn, og vil ikkje ha menn i jentegarderoben og kvinneidrett? Transfob. Du kritiserer folkemordet i Ukraina? Russofob. Skeptisk til masseinnvandring fra kulturer som ikkje er kompatible med vårt tillitssamfunn? Islamofob. Du motsier aktivister som mener at sykelig overvekt er sexy og positivt? Amerikanere kaller det fat phobia, ikkje sett det på norsk ennå. Politiske krefter ønsker å skape stadig flere kategorier av ofre, alle identifiserer seg som diskriminert av heterofile, hvite, vestlige menn. Hvor mange kjønn er det nå? Lurer på når det går av moten. Endret tirsdag kl 10:17 av Mannen med ljåen 3 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet tirsdag kl 01:51 Del Skrevet tirsdag kl 01:51 Fornuft og fakta har dårlige kår når minoriteter sin galskap blir påtvunget samfunnet...komikere får heldigvis nytt stoff å pirke i...og når alt har gått for langt rett vest ordner det seg sjølv fordi vanlige folk ikkje orker meir piss... 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 02:01 Del Skrevet tirsdag kl 02:01 Komikere blir kansellert om de prøver å spøke med noen som identifiserer seg som minoritet. Gamle sketsjer blir sensurert eller fjernet fra arkiv. Nye blir ikkje laget uten å være politisk korrekt. Thoughty2 har en fin video om det. 3 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet tirsdag kl 08:00 Del Skrevet tirsdag kl 08:00 Abigor skrev (8 timer siden): Jeg har store problemer med at mennesker fra Saudi Arabia som misliker islam skal få betegnelse med fobi. Det blir som om mennesker som har overlevd haiangrep skal kalles haifob. At noen som har overlevd haiangrep utvikler 'Karchariasofobi' eller 'Galeophobia' eller haifobi om du vil, er vell et dårlig eksempel. Det ville jeg sett på som ganske naturlig traume å utvikle fobi ut i fra. For så å ha en irrasjonell frykt for alt som har med Hai eller hav å gjøre. Men er enig i at det på generelt grunnlag går fint ann å mislike religioner uten å være fobisk. Jeg selv misliker mye med de fleste reiligioner, uten at jeg har en angstfølelse rundt det. 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet tirsdag kl 08:10 Del Skrevet tirsdag kl 08:10 Maabren skrev (14 timer siden): Er ikkje umulig at det terroristen har formidla på nett er regelrett løgn både for oppholdet sin del og for å kunne gjennomføre terror utan å bli fanga opp av systemet. Å poste på X at man ønsker Angela Markel henrettet pga innvandringspolitikken er vel neppe måten å holde seg under radaren på. Mange som finner på ting her. 3 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet tirsdag kl 08:12 Del Skrevet tirsdag kl 08:12 6 hours ago, Mannen med ljåen said: Alt er fobi nå for tiden. Du kan ikkje kritisere noe som helst, uten at det er et deg-problem. Du anerkjenner to kjønn, og vil ikkje ha menn i jentegarderoben og kvinneidrett? Transfob. Du kritiserer folkemordet i Ukraina? Russofob. Skeptisk til masseinnvandring fra kulturer som ikkje er kompatible med vårt tillitssamfunn? Islamofob. Du motsier aktivister som mener at sykelig overvekt er sexy og positivt? Amerikanere kaller det fat phobia, ikkje sett det på norsk ennå. Politiske krefter ønsker å skape stadig flere kategorier av ofte, alle identifiserer seg som diskriminert av heterofile, hvite, vestlige menn. Hvor mange kjønn er det nå? Lurer på når det går av moten. Jeg synes ikke dette er av stor betydning, selv om du har rett. Poenget her er at språket er under stadig utvikling, og ordet fobi har endret mening fra "sykelig redsel' til "redsel" eller at man ganske enkelt misliker eller frykter noe. Vi ha masse eksempler på slike endringer av betydning i språket. 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet tirsdag kl 08:14 Del Skrevet tirsdag kl 08:14 3 minutes ago, uname -i said: Mange som finner på ting her. Mens de skriver at Fornuft og fakta har dårlige kår ... 3 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet tirsdag kl 14:04 Del Skrevet tirsdag kl 14:04 Rhabagatz skrev (5 timer siden): Jeg synes ikke dette er av stor betydning, selv om du har rett. Poenget her er at språket er under stadig utvikling, og ordet fobi har endret mening fra "sykelig redsel' til "redsel" eller at man ganske enkelt misliker eller frykter noe. Vi ha masse eksempler på slike endringer av betydning i språket. Tror "problemet" i denne saken er at det for noen kan virke som litt overkompensasjon, for å vise at det ikke var muslimsk terror. Hvis skillet mellom islamkritisk, eller sterk kritikk av islam og islamofobi viskes ut, så tenker jeg at det ikke er helt bra. Det er også en vesensforskjell i at han faktisk kommer fra et veldig religiøst land, og kanskje vet hva han snakker om. Det hadde kanskje vært bedre å brukt "islamkritiker" om han. Hadde jeg derimot ytret meg, uten kunnskap om hva jeg pratet om, ville islamofob vært mer korrekt å bruke. *Jeg har ikke satt meg inn i hans ytringer, så posten må kanskje ses på som litt generell for begrepsbruken Lenke til kommentar
Markiii Skrevet tirsdag kl 14:24 Del Skrevet tirsdag kl 14:24 (endret) Mannen med ljåen skrev (12 timer siden): Alt er fobi nå for tiden. Du kan ikkje kritisere noe som helst, uten at det er et deg-problem. Du anerkjenner to kjønn, og vil ikkje ha menn i jentegarderoben og kvinneidrett? Transfob. Du kritiserer folkemordet i Ukraina? Russofob. Skeptisk til masseinnvandring fra kulturer som ikkje er kompatible med vårt tillitssamfunn? Islamofob. Du motsier aktivister som mener at sykelig overvekt er sexy og positivt? Amerikanere kaller det fat phobia, ikkje sett det på norsk ennå. Politiske krefter ønsker å skape stadig flere kategorier av ofre, alle identifiserer seg som diskriminert av heterofile, hvite, vestlige menn. Hvor mange kjønn er det nå? Lurer på når det går av moten. Hæ? Hvis du kritiserer folkemordet i Ukraina så kritiserer du jo Russland som startet det og som utfører det... hvordan kan du være russofob hvis du kritiserer Russland? Mannen med ljåen skrev (12 timer siden): Komikere blir kansellert om de prøver å spøke med noen som identifiserer seg som minoritet. Gamle sketsjer blir sensurert eller fjernet fra arkiv. Nye blir ikkje laget uten å være politisk korrekt. Thoughty2 har en fin video om det. Haha, det er ingen som er større offerrolle-snøflak enn folk på den ekstreme "anti-woke" høyresiden. Endret tirsdag kl 14:24 av Markiii 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 14:39 Del Skrevet tirsdag kl 14:39 (endret) Putin selv er glad i å beskylde sine kritikere for russofobi. Det finnes ingen legitim kritikk, bare folk som har fobi mot russere. https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/Rzy6o5/putin-fremstiller-finnene-som-russofobe-fascister Jeg har aldri sett den <<ekstreme "anti-woke" høyresiden>> beskylde woke-folkene for nazifob, rasistfob, høyrefob osv. Dette er en venstre-greie. Jeg hører til nærmere sentrum og sunn fornuft. Identitetspolitikken, offermentaliteten, masseinnvandring og cancel-kulturen har gått for langt. Jeg tar ikke på meg SS-uniform og marsjerer med hakekors for å protestere mot dette. Nazister er avskum, og jeg ønsker å beholde ytringsfriheten og velferdsstaten. Jeg støtter ikke polariseringen. Men nå er det altså ytre venstre som definerer hva som er lov å si, og kansellerer alt de ikke tåler. Derfor er det dem som får mest kritikk nå. De få nazistene vi har i Norge gjør ikke så mye ut av seg, og alle vet at ideologien deres er fæl. Endret tirsdag kl 18:42 av Mannen med ljåen 5 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet tirsdag kl 14:46 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden): Putin selv et glad i å beskylde sine kritikere for russofob. Det finnes ingen legitim kritikk, bare folk som har fobi mot russere. https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/Rzy6o5/putin-fremstiller-finnene-som-russofobe-fascister Undrer litt på hvordan den lille tåpelige majoren oppfatter nivået på russofobien nå etter noen år med angrepskrig… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå