Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Terrorangrep i Magdeburg - Bil mot folkemengde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vokteren skrev (1 time siden):

Tøv og fornektelser i skjønn forening fra uname igjen.

Til og med AP har begynt å stikke fingeren i jorda, sannsynligvis etter bitre erfaringer fra Sverige.

https://www.vg.no/nyheter/i/zA5WLw/brenna-og-tajik-vi-skal-brekke-ryggen-paa-gjengene

De eneste som tjener på fornektelser i denne sammenhengen er Norges og vestens fiender.
Sterke krefter som vil skape en situasjon hvor tillit, autoritet og troverdighet er mangelvare.

Du har bare helt usammenhengende innlegg med diverse innbilte frustrasjoner i alle retninger. Men det å etter gjentatte oppfordringer svare på et konkret spørsmål om det du skrev, det tør du ikke. Bedre å bare "hundefløyte" og så vike unna fordi du i et våkent øyeblikk skjønner at det du vil er noe svært radikalt som 99% av befolkningen vil vemmes av.

Vi har jo også denne "Nasjonalisten", eller var det "Nasjonalsosialisten", som skriver innlegg på inn- og utpust om politikk, men blir helt tyst når jeg spør hvilket politisk parti som han mener er løsningen. Fordi vi alle vet at det er Norgesdemokratene eller et tilsvarende taper-parti langt ute til høyre. Så når vi vanlige mennesker blir kalt for radikale venstresosialister så vet man at ståstedet er helt på viddene og beskyldningene kommer selv om man stemmer for eksempel Høyre.

Når det gjelder å hindre høyreekstremistisk terror så ser jeg at det gjengse forslaget blandt dere er å gjøre som den høyreekstremistiske terroristen ønsker. Det er i tilfelle bare å kreve skolepengene tilbake for maken til kortslutning er det sjelden man ser.  En bedre løsning er å bevare demokratiet og heller følge med på slikt for eksempel ved å kalle dem inn til en samtale og se om de utgjør noen fare. Nå vil vel de fleste bli luket ut da det stort sett bare er folk som dytter sine livsfrustrasjoner over på innvandrere, transer og kvinner og alle andre de mener har skylda for at livet har blitt som det er blitt, men som ellers ikke har mot og evner til å gjøre noe annet enn å sitte bak et tastatur 24/7.

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Samboeren min studerte i Magdeburg. Så det er en by jeg kjenner veldig godt. Vi har mange venner i byen; og jeg har besøkt byen ganske mange ganger. 

Magdeburg har rykte på seg til å huse ganske mange "gærninger". Det er i alle fall det de lokale har sagt i mange år. Det er en by der veldig mange har vedvarende lav inntekt - og det er veldig mange innvandrere som bor der. Det er et veldig stort skille mellom innvandrere og etnisk tyske. Rasisme og da spesielt såkalt skjult rasisme, er veldig vanlig, og velkjent i byen. Du ser så godt som aldri muslimer sammen med tyskere.

Enkelte ganger så jeg større innvandrerfamilier i parker, der det var "helt vanlig" å daske til ungene sine, dersom de ikke oppførte seg. Ingen reagerte på det. En gang gikk jeg fly forbanna bort til en familie og ga beskjed om hva jeg syntes om slikt - og de forsto selvsagt ikke engang hva jeg ville.... så det ble en tapt sak. 

Men; mitt inntrykk er at de fleste er hyggelige. Jeg var å besøkte ganske mange kafeer & andre sjapper - og ble alltid møtt på en overraskende fin måte. Så jeg syns det var trist å observere denne stigmatiserende kulturen i det daglige livet i byen. 

Jeg tror Tyskland har fått litt "svenske tilstander" - litt for mange innvandrere på en gang, som da ofte bor konsentrert i enkelte bydeler som allerede har sosiale utfordringer. Og det er eeeeeeekstremt vanskelig å "mingle" med lokale tyskere, om ikke umulig. Så hvordan skal man da bli integrert? Det skjer rett å slett ikke. Og da blir man "stuck" i sin egen kultur, i et fremmed land - der man holder på det man er vant med. Denne polariseringen er etter mitt skjønn en tikkende bombe. 

Men slik jeg så på Dagsrevyen i går, bodde denne legen i et litt mer fasjonabelt nabolag et lite stykke utenfor Magdeburg. 

>

Det finnes nok av mentalt ustabile mennesker i verden. Og når man kommer fra et krigsherja land, eller et land som er ekstremt annerledes - og man velger (eller ikke kan) bli integrert. Er det vanskelig for helsevesenet/myndigheter/tyskland sitt svar på PST å snakke opp reelt farlige mennesker. Risikoen er helt klart større blant innvandrere, fordi man ofte har en balastene / traumatiserende bakgrunn.... 

Bare for å understreke at det ikke er alltid muslimer som er de "tikkende bombene".
https://www.aftenposten.no/verden/i/XB9g/tysk-selvmordspilot-oevde-paa-nedstigningen-samme-dag-som-germanwings-flyet-kraesjet

Dessverre blir ikke rasismen mindre i Tyskland etter dette.... Polariseringen vil økte, og folk vil sitte enda lengre unna muslimene i metroen i Magdeburg. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Jeg tror Tyskland har fått litt "svenske tilstander" - litt for mange innvandrere på en gang, som da ofte bor konsentrert i enkelte bydeler som allerede har sosiale utfordringer. Og det er eeeeeeekstremt vanskelig å "mingle" med lokale tyskere, om ikke umulig. Så hvordan skal man da bli integrert? Det skjer rett å slett ikke. Og da blir man "stuck" i sin egen kultur, i et fremmed land - der man holder på det man er vant med. Denne polariseringen er etter mitt skjønn en tikkende bombe. 

God analyse. Og rart at så få hørte på de som advarte mot nettopp dette for ti, tyve og tretti år siden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (3 timer siden):

Til og med AP har begynt å stikke fingeren i jorda, sannsynligvis etter bitre erfaringer fra Sverige.

Stikke fingeren i jorda? Nja, jeg heller mer mot at de er desperate etter siste meningsmålinger. At det plutselig har gått opp et lys og nå kommer med løsninger de har stemt ned tidligere når Frp har kommet med det år tidligere er jo klassisk AP-standard. Bullshit. Kan bare være gamliser, uinformerte og naive fjols som står støtt på AP enda. Spesielt det AP som regjerer nå.

Endret av KalleKlovn
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Det er et veldig stort skille mellom innvandrere og etnisk tyske. Rasisme og da spesielt såkalt skjult rasisme, er veldig vanlig, og velkjent i byen. Du ser så godt som aldri muslimer sammen med tyskere.

Singapore har en unik erfaring med «tvungen blanding». På grunn av de høye boligprisene i Singapore kan det hende at mange ikke har råd til et hus i løpet av livet. Staten sørger for billig boliger, men søkere kan ikke velge naboer (https://www.hdb.gov.sg/residential/buying-a-flat/buying-procedure-for-resale-flats/plan-source-and-contract/planning-considerations/eip-spr-quota). Statens tildelingssystem plasserer bevisst mennesker fra forskjellige etniske grupper i de samme leilighetene, enten de er malaysiske, kinesere, indere, hvite eller muslimer. Deretter må hver gruppe justere sin oppførsel for å passe de andre gruppene.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

det er ikke mye "etnisk terror" der ute når vi tar i betraktning hvor stor populasjon minoriteter som lever her.

I Tyskland bor det vel 15-20 millioner av muslimsk herkomst(?)

Ser vi bort ifra gjengopprør som er "interne" greier, og kasus som har tørna gærne pga. personlig krise, så er det lite rendyrket terror.

Det er selvsagt ubehagelig når det skjer, men ingen har greid å finne formelen som gjør et samfunn fritt for tragedier, uansett etnisk sammensetning. Om Trump hiver ut alle ulovlige sør-amerikanere, vil han fortsatt ha bl.a. skole-massakrene å slite med, for å si det sånn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (25 minutter siden):

Stikke fingeren i jorda? Nja, jeg heller mer mot at de er desperate etter siste meningsmålinger. At det plutselig har gått opp et lys og nå kommer med løsninger de har stemt ned tidligere når Frp har kommet med det år tidligere er jo klassisk AP-standard. Bullshit. Kan bare være gamliser, uinformerte og naive fjols som står støtt på AP enda. Spesielt det AP som regjerer nå.

Håper virkelig ikke du har rett i at det kun er stemmesanking som gjør at de tilsynelatende forstår alvoret på en del områder. Så lavt har jeg ikke lyst å tenke om folkene som er satt til å styre landet.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Du har bare helt usammenhengende innlegg med diverse innbilte frustrasjoner i alle retninger. Men det å etter gjentatte oppfordringer svare på et konkret spørsmål om det du skrev, det tør du ikke. Bedre å bare "hundefløyte" og så vike unna fordi du i et våkent øyeblikk skjønner at det du vil er noe svært radikalt som 99% av befolkningen vil vemmes av.

Et klassisk SV eller Venstreargument for 20-30 år siden fra uname igjen. Fra tiden før særlig Sverige begynte å forstå alvoret og nedsablet enhver saklig kritikk av den korrekte «sannheten» som rasisme. Da det var viktigere å stikke hodet i sanden fremfor fingeren i jorda.

Jeg har tidligere påpekt utfordringer innen integreringspolitikk, i trygdeordninger og i ghettofiseringen.
Hva er så dine løsninger uname ?

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ove38 skrev (På 22.12.2024 den 12.20):

Hvorfor flyttet han heller ikke til et annet vertsland ? I stedet for å angripe det landet/folket han var misfornøyd med ?

Du får spørre ham om det. Han har tydeligvis bodd i Tyskland i mange år, snakket sikker tysk, og det fristet sikkert ikke å starte helt på nytt igjen i et annet land der han ikke engang kan språket?

Ærlig talt, hvorfor spør du meg om dette? Jeg bare skriver det som er kjent til nå. Kan du ikke bare godta det, i stedet for å prøve å starte et jævla kryssforhør?

• Liker 4
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (På 22.12.2024 den 12.33):

Han anså seg selv også som en person som tilhørte venstresiden.

Det må være derfor han støtter AfD, og er tilhenger av folk som Elon Musk, Tommy Robinson og Alex Jones.

Edit: Så det var påpekt alt ja...

Endret av Markiii
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 22.12.2024 den 14.07):

Det er ingenting som tyder på at terroristen støtter Hamas, annet enn en sarkastisk post han skrev på X. Skjermbilde av den posten spres ut av kontekst, av diverse kontoer som et "bevis" på at han skal være en islamist.

Terroristen var svært aktiv i sin støtte av Israel, og proklamerte ønsker om et "stor-Israel". Det ser ikke ut til at han er antisemitt, snarere det man vel kaller en radikal zionist (som endog i og for seg også kan innebære en form for antisemittisme mot sekulære jøder).

German Xmas market attacker is Saudi anti-Islamist who shared pro-Israel content
https://www.timesofisrael.com/report-german-xmas-market-attacker-is-saudi-anti-islamist-who-shared-pro-israel-content/

Noen av innleggene hans:

GfT2cc4WEAAT9fR?format=jpg&name=medium

GfT4P6TWMAAjv1z?format=jpg&name=large

GfT32DIW4AA_VYU?format=jpg&name=large

GfSdgsxWkAEaEmn?format=jpg&name=large

GfUHK_yXYAAYAnN?format=jpg&name=small

Artig. Jeg støtter Israel, og ser gjerne også et stor-Israel hvis det må til for at israelere skal leve i trygghet.

Men jeg er ikke så skadeskutt i hjernen at jeg dermed prøver å late som han er noe annet enn en Israel-supporter. Jeg ser at mange MAGA-fjols på nettet prøver å påstå at han er noe annet enn det han er bare fordi mange meninger han har overlapper deres. Idiotisk.

Men vi har nok noe ulike årsaker for å støtte Israel. Jeg støtter Israel primært fordi jeg mener det er viktig at demokratier vinner, og i tillegg mener jeg at jødene har krav på en egen stat der de kan leve trygt og kan beskytte seg, og at de må gjøre det som er nødvendig for å oppnå det.

Dette er bare nok et eksempel på at MAGA og andre høyreekstreme er ekstremt løgnaktige. De tør ikke å stå for sannhet og fakta. I stedet for å lyve og påstå at fyren ikke er på deres side i de fleste saker, kunne de ha sagt "ja han har disse meningene, men det han gjorde var uakseptabelt og jeg tar fullstendig avstand fra det".

På den annen siden blir det vanskelig for MAGA-troll og andre høyreekstreme å si dette fordi det er nettopp de som legger opp til terrorisme med uttalelsene sine og oppførselen sin. Vi skal ikke se bort ifra at det var Elon Musk, terroristens store helt, sin støtte til AfD som bidro til at terroristen gjennomførte aksjonen.

MAGA her en lang historikk med å ildne opp under terroristiske holdninger.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 22.12.2024 den 15.23):

Jeg ser mange diskuterer hvem Taleb Al-Abdulmohsen er. Det vi vet, er at han er en ikke-vestlig innvandrer. Han takket for gjestfriheten Tyskland viste ham med å drepe fem og skade et par hundre andre. Dette føyer seg inn i et mønster av lignende angrep - utført av ikke-vestlige innvandrere i vestlige land.

2014 Dijon attack

2015 Saint-Quentin-Fallavier attack

2016 Nice truck attack

December 2017 Melbourne car attack

2017 Stockholm truck attack

June 2017 Champs-Élysées car ramming attack

2017 Levallois-Perret attack

2017 Barcelona attacks

2017 Edmonton attack

2020 Paris car attack

Det var ti på rappen jeg fant ved litt kjapp googling. Felles for alle er som nevnt at gjerningsmennene er ikke-vestlige. Ti angrep på seks år. Samme MO. Dette er ikke en tilfeldighet. Det er et mønster.

Jeg ser at mange her nærmest bejubler og godter seg over at Taleb Al-Abdulmohsen var "høyre-ekstrem" eller "islamkritisk". Det vi vet med sikkerhet, er at han er en saudiaraber i Tyskland.

Det føyer seg også inn i et mønster av terrorisme og terrorstøtte fra MAGA og andre høyreekstreme, så der er han helt på linje med sine MAGA-brødre.

Frode789 skrev (På 22.12.2024 den 16.53):

Knapt noen terror angrep hadde skjedd de siste 10 årene hvis ikke disse hadde kommet til Europa. DET er fakta. Se listen over bla. fra Gargantua. Men dette blir bare ignorert, fordi det passer ikke i deres agenda. 

Da synes jeg USA bør kaste ut den terrorist-fascistiske dritten, afrikaneren Elon Musk, også. Elon Musk støtter terrorisme.

Cyrio skrev (På 22.12.2024 den 16.55):

Er det slik at du nå kan senke skuldrene fordi du og dine meningsfeller hadde rett, og høyresiden er noen idioter som skaper terrorisme

Høyresiden (høyreekstreme) skaper terrorisme ja.

Det gjør islamister også.

De er terrorist-sjelevenner.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (21 timer siden):

Interessant tilfelle av ''ikke lytt til hva folk sier, se på hva de gjør''.

Om man dreper tyskere på julemarked, og sier gode ord om ytre høyre, skal man høre på hva de sa, eller hva de gjorde? Tror du han faktisk støttet budskapet og visjonen til europa-og-kristen-elskende politikere og profiler, når han meier ned 80 jule-glade tyskere?

Som allerede påpekt, et julemarked er ikke en rent religiøs greie. Akkurat som i Norge, så deltar de fleste nordmenn i jula og går på julemarked, også når de ikke er kristne. Det er fordi det er snakk om kulturelle tradisjoner, ikke rent religiøse.

Formålet til terroristen som har høyreekstreme som Elon Musk, Tommy Robinson og Alex Jones som helter, og som støtter høyreekstreme AfD, var å ramme tyskere generelt, ikke kristne spesielt. At det kom i forbindelse med at Elon Musk begynte å gi sin støtte til AfD og dette skjedde når det er julemarkeder som blir saftige mål siden mange vanlige tyskere samler seg der, er altså ikke så rart.

Endret av Markiii
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...