Gå til innhold

Terrorangrep i Magdeburg - Bil mot folkemengde

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (12 timer siden):

En "venstreradikal idiot" som støtter nazipartiet AfD, og er fan av Tommy Robinson og Elon Musk? Og Alex Jones m.fl.

Du får lese hva jeg skriver.
Mye tyder på at han utførte terrorangrepet på grunn av hans misnøye over det tyske asylsystemet, som ikke var liberalt nok i hans øyne.
Angrepet var også typisk et typisk jihadangrep, der man går etter sivile. 

Han anså seg selv også som en person som tilhørte venstresiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
freedomseeker skrev (32 minutter siden):

Du får lese hva jeg skriver.
Mye tyder på at han utførte terrorangrepet på grunn av hans misnøye over det tyske asylsystemet, som ikke var liberalt nok i hans øyne.

Jeg håper at om i det minste at dette fører til et mye strengere asylsystem i Tyskland og resten av Europa. Uansett er dette en grusom handling, utført av en patetisk dritsekk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (56 minutter siden):

Nei, jeg tror du misforstår. Det handler om å identifisere potensielle risikopersoner med lignende psykiske problemer, følge med på deres aktiviteter, blant annet på nett, deres tilgang til potensielle drapsvåpen, inkludert bil. Og avverge lignende angrep i framtida. Det virker som du mener skaden er gjort og at man bare skal stå med henda i lomma og se på at det skjer flere terrorangrep. Den type skjebnetankegang er jeg overhodet ikke med på. Slike ting kan avdekkes og avverges. Avverger man f.eks 1 av 10 eller 1 av 2 angrep så er det vel verd innsatsen.

Når det kommer til den medisinske analogien din: Jo, hvis epidemien er bakteriell som f.eks svartedauen, så kan epidemien stoppes "kureres" med antibiotika. Problemet på 1300-tallet var at antibiotika ikke var oppdaget. De forsto heller ikke smittevern.

Selvfølgelig må man gjøre begge deler ved å reparere skader som allerede har oppstått.
Men det er mye bedre å hindre at skader oppstår ved å fjerne bakenforliggende årsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (24 minutter siden):

Ja, det er typisk venstresiden som støtter AfD, Robinson og Elon Musk.

Hvis dritsekken ønsker et mer liberalt asylsystem i Tyskland og støtter Gaza i krigen, så tror jeg ikke AfD, Robinson og Elon Musk er folk man vanligvis er fan av. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig må man gjøre begge deler ved å reparere skader som allerede har oppstått.
Men det er mye bedre å hindre at skader oppstår ved å fjerne bakenforliggende årsaker.

Hvilke bakenforliggende årsaker mener du burde blitt fjernet for å hindre de terrorangrepene vi har hatt i Norge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (Akkurat nå):

Hvis dritsekken ønsker et mer liberalt asylsystem i Tyskland og støtter Gaza i krigen, så tror jeg ikke AfD, Robinson og Elon Musk er folk man vanligvis er fan av. 

Det at han støtter Hamas kan godt skyldes at han er antisemitt, noe som er til felles med holocoustfornekterne i AfD.

• Liker 4
Lenke til kommentar
uname -i skrev (30 minutter siden):

Hvilke bakenforliggende årsaker mener du burde blitt fjernet for å hindre de terrorangrepene vi har hatt i Norge?

Synes du at norske myndigheter kan se i bakspeilet og skryte av at man har gjort alt rett og riktig de siste 50 årene ?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (34 minutter siden):

Det at han støtter Hamas kan godt skyldes at han er antisemitt, noe som er til felles med holocoustfornekterne i AfD.

Det er ingenting som tyder på at terroristen støtter Hamas, annet enn en sarkastisk post han skrev på X. Skjermbilde av den posten spres ut av kontekst, av diverse kontoer som et "bevis" på at han skal være en islamist.

Terroristen var svært aktiv i sin støtte av Israel, og proklamerte ønsker om et "stor-Israel". Det ser ikke ut til at han er antisemitt, snarere det man vel kaller en radikal zionist (som endog i og for seg også kan innebære en form for antisemittisme mot sekulære jøder).

German Xmas market attacker is Saudi anti-Islamist who shared pro-Israel content
https://www.timesofisrael.com/report-german-xmas-market-attacker-is-saudi-anti-islamist-who-shared-pro-israel-content/

Noen av innleggene hans:

GfT2cc4WEAAT9fR?format=jpg&name=medium

GfT4P6TWMAAjv1z?format=jpg&name=large

GfT32DIW4AA_VYU?format=jpg&name=large

GfSdgsxWkAEaEmn?format=jpg&name=large

GfUHK_yXYAAYAnN?format=jpg&name=small

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (3 minutter siden):

Synes du at norske myndigheter kan se i bakspeilet og skryte av at man har gjort alt rett og riktig de siste 50 årene ?

Hvorfor kan du ikke bare svare på spørsmålet istedetfor å feige ut? Hvilke bakenforliggende årsaker er det du ville hatt fjernet slik at de terrorangrepene som vi har hatt kunne vært unngått? Vennligst konkretiser.

Sitat

Endret av uname -i
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser mange diskuterer hvem Taleb Al-Abdulmohsen er. Det vi vet, er at han er en ikke-vestlig innvandrer. Han takket for gjestfriheten Tyskland viste ham med å drepe fem og skade et par hundre andre. Dette føyer seg inn i et mønster av lignende angrep - utført av ikke-vestlige innvandrere i vestlige land.

2014 Dijon attack

2015 Saint-Quentin-Fallavier attack

2016 Nice truck attack

December 2017 Melbourne car attack

2017 Stockholm truck attack

June 2017 Champs-Élysées car ramming attack

2017 Levallois-Perret attack

2017 Barcelona attacks

2017 Edmonton attack

2020 Paris car attack

Det var ti på rappen jeg fant ved litt kjapp googling. Felles for alle er som nevnt at gjerningsmennene er ikke-vestlige. Ti angrep på seks år. Samme MO. Dette er ikke en tilfeldighet. Det er et mønster.

Jeg ser at mange her nærmest bejubler og godter seg over at Taleb Al-Abdulmohsen var "høyre-ekstrem" eller "islamkritisk". Det vi vet med sikkerhet, er at han er en saudiaraber i Tyskland.

Endret av Gargantua
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (18 minutter siden):

. Det vi vet med sikkerhet, er at han er en saudiaraber i Tyskland.

Vi vet veldig mye mer enn det som for eksempel det Snikepelik skriver som viser at han har havnet i den fæle sykdommen som heter høyreekstremisme. I tillegg så er ikke det å være utlending noe hinder for å være høyreekstremist.

Men fakta og logikk er ikke noe som denne kulten setter høyt for ellers så ville man neppe vært medlem.

Endret av uname -i
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Han var ikke-vestlig innvandrer. Han kan ha sagt at han hatet islam slik at han fikk oppholdstillatelse og derfor fikk sikret asyl på bakgrunn av at det ville være "utrygt" å sende han tilbake. Uansett om det skulle stemme eller ikke, så er han ikke-vestlig innvandrer, og han har utført terror MOT tyske landsmenn på en kristen høytid. Altså ville han ramme lokalbefolkningen, ikke islamister. Så historien deres er tynn suppe. 

Knapt noen terror angrep hadde skjedd de siste 10 årene hvis ikke disse hadde kommet til Europa. DET er fakta. Se listen over bla. fra Gargantua. Men dette blir bare ignorert, fordi det passer ikke i deres agenda. 

Disse må ut, de er ikke forenelig med vårt vestlige samfunn. Se hvor mange terror angrep det har vært utført i Polen. De har ingen innvandring fra østen eller afrika. 

Dere venstreekstreme naive innvandrer sympatisører kan invitere disse til å bo hjemme hos dere i mellom tiden.

Dessverre må Europa slite med søppel som dette i en god stund til, selv om heldigvis flere og flere våkner nå.. En situasjon vi har havnet i takket være naive venstrefjotter som skal redde verden med å invitere alle til Europa. 

Image

Endret av Frode789
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (58 minutter siden):

Vi vet veldig mye mer enn det som for eksempel det Snikepelik skriver som viser at han har havnet i den fæle sykdommen som heter høyreekstremisme. I tillegg så er ikke det å være utlending noe hinder for å være høyreekstremist.

Men fakta og logikk er ikke noe som denne kulten setter høyt for ellers så ville man neppe vært medlem.

Tenk det a..

Mannen har utført terror, og det eneste du og flere andre her inne klarer å fokusere på er at han er høyre-ekstrem basert på noen twittermeldinger. Er det slik at du nå kan senke skuldrene fordi du og dine meningsfeller hadde rett, og høyresiden er noen idioter som skaper terrorisme, til og med på en så effektiv og hjernevaskende måte at selv folkegruppene som høyresiden (i følge "dere") helst vil sette inn i arbeidsleire, utfører terror for de..? 

I så fall har jeg dårlige nyheter. 
Mitt forrige avsnitt er kun ren fantasi, Donald og Elon står ikke bak prosjekt 2025, FrP kommer ikke til å gjenåpne fangeleirene fra krigen, hvite menn er ikke nødvendigvis nazister til tross for at de sokner litt mer til høyre enn SV og Rødt og det er virkelig ikke AFD sin skyld at en mann (som tilfeldigvis har innvandret) velger å kjøre inn i en folkemengde. 

Beklager at du fikk hele svaret nå, dette er ikke rettet bare mot deg, men mot alle som lever i en fantasiverden om at med en gang en terrorist har trykket liker på noen innlegg fra "Sett inn generisk høyreorientert person/organisasjon her" så er det nesten så hele høyresiden kollektivt har trykket på avtrekkeren (Eller gasspedalen) sammen.

Dersom man ikke klarer å spore noen tilkobling inn mot høyresiden, ja da er det høyresiden som har ført til tingenes tilstand og på den måten har "tvunget" terroristen til å gjennomføre sine handlinger. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Ikke gå i bekreftelsesfella! Flere av mine venner og personer jeg følger i sosiale medier har allerede konkludert med hva som er Magdeburg-terroristens motivasjon. Det er trolig høyst uklokt akkurat nå.

Som de fleste har fått med seg, har Taleb Abdul Jawad fra Saudi-Arabia kjørt bil gjennom en folkeforsamling på et julemarked. Utfra mannens aktivitet i sosiale medier, er det ikke vanskelig å finne støtte for akkurat det man måtte synes er mest komfortabelt – dvs. at mannen hadde en motivasjon som samsvarer med det man synes er mest forkastelig.

Hvis man sogner til venstresiden, er det flere meldinger der mannen uttrykker støtte til det høyreradikale partiet AfD, er sterkt mot islamisering av Tyskland, mener Merkel burde blitt drept, og han er fan av Elon Musk. Tyske politikere har allerede vist til at Jawad var islamofob.

Men dette er neppe nok til å underbygge en endelig konklusjon om at det var et høyreekstremt angrep. I andre meldinger uttrykker mannen at han hadde et sterkt engasjement for saudiarabiske flyktninger – og mente at Tyskland skulle få unngjelde for sin dårlige behandling av dem. I en annen melding synes han å uttrykke en slags støtte til Hamas. En video viser at han omtaler seg som en «leftist», dvs. politiske sympatier på venstresiden.

Det er også mulig at han var et psykiatrisk tilfelle, eller har plukket konspirasjonsideer fra ulike sider av politikken. Eller at han – som enkelte har hevdet – har drevet med grov kriminalitet, og poserer med ulike meninger. Jeg vedlegger et lite utvalg som illustrerer at dette ikke er helt opplagt.

Av og til blar jeg i den lille boken «You are not so smart», som er grei flyplasslitteratur, som oppsummerer dette ganske greit:

«When you need something to be true, you will look for patterns; you connect the dots like the stars of a constellation. Your brain abhors disorder. You see faces in clouds and demons in bonfires. Those who claim the powers of divination hijack these natural human tendencies. They know they can depend on you to use subjective validation in the moment and confirmation bias afterward.»

Mens vi venter på politiets etterforskning og hva terroristen selv sier i avhøret, kan det kanskje være lurt å ta en titt på den boken.

Lånt fra Ove A. Vanebo på Facebook. Det med Hamas ser jeg flere mener er tatt ut av sammenheng og ikke betyr det som skrives. Men uavhengig av det så tror jeg de som allerede har konkludert er litt rask på avtrekkeren pga eget bias. Vi vet ikke alt enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...