Gå til innhold

Terrorangrep i Magdeburg - Bil mot folkemengde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (36 minutter siden):

"Rasismen" øker bare i takt med mord, voldtekter, pedofili, knivstikkinger og ran begått av innvandrere. Komisk nok er det rasismen som må bekjempes ifølge politikerne, og ikke alt det andre.

Og akkurat dette er grunnen til at det en høyrebølge på vei.

Til stadighet? Spar meg. Det har skjedd et fåtall ganger. Mens lovbrudd begått av innvandrere skjer daglig.

Hva har man på de siste 13 årene? Breivik og han som drepte halvsøstra si og angrep en moske? That's it?

Se svaret du fikk over med lenke.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):

Du ignorerer tusenvis av knivstikkinger, voldtekter og andre lovbrudd fordi ABB drepte flest? Cherrypicking kaller vi det, og det på et jævlig uærlig nivå. Så ikke snakk til meg om å være råtten i hodet.

Du er fullstendig skrudd i hodet om du i en tråd om terror sammenligner vanlig kriminalitet med en høyreekstremists nedslakting av barn.

Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):

Uansett så døde masse mennesker pga innvandringspolitikken nok en gang.

Du er en forsvarer av  høyereekstrem terror og drap på uskyldige. Regner med at PST har kontroll på deg. I mellomtiden så bør moderator gjøre en ryddejobb blandt rasistene her.

Endret av uname -i
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Fakta og hva som er ekte og ikke betyr tydeligvis ikke så mye lenger. Det er jo bare å lage sine egne fakta og virkelighet!

Som tatt ut av læreboka Putins Kampf. Selv om russland neppe har noe direkte med denne terroraksjonen å gjøre så spiller han på at sannhet skal fortrenges av tåkelegging med ørten løgner. Spesielt sosiale media har bidratt til en sånn tåke. Vesten har blitt delvis russifisert i tankesettet rundt sannhet de siste 20 årene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
3 hours ago, bo1e said:

En del av det som skrives om gjerningsmannen og det han har lirt av seg ser litt ut som mental uhelse, paranoid forstyrrelse eller noe sånt. Jeg kjenner ikke til tysk politikk så veldig godt, men det virker litt rart å kjempe mot urettferdig behandling eller forfølgelse av innvandrere fra hans del av verden samtidig som man er tilhenger av AfD.

Høres egentlig ikke så rart ut, en god del «arabere» er ganske drøyt rasistiske mot et utvalg andre «raser» , stort sett grovest mot bantu-afrikanere, indere og sør-øst-asiater, og som derfor vil føle seg hjemme i AfD og liknende. I en stund ihvertfall, til de finner ut at de selv også er «utlendinger».  Vi har jo en sånn «blomst» her i Norge også: 

IMG_2344.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
25 minutes ago, uname -i said:

Du er en forsvarer av  høyereekstrem terror og drap på uskyldige. Regner med at PST har kontroll på deg. I mellomtiden så bør moderator gjøre en ryddejobb blandt rasistene her.

Jeg har aldri forsvart høyreekstrem terrorisme. Jeg har sagt mange ganger her inne at ABB er en jævel som fortjener dødsstraff. Så spar meg.

Folk er lei av å høre "hva med ABB" når man snakker om islamsk terror. Det blir alt for ofte brukt som en avledningsmanøver når folk kritiserer lovbrudd begått av muslimer i norge.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (28 minutter siden):

Du er fullstendig skrudd i hodet om du i en tråd om terror sammenligner vanlig kriminalitet med en høyreekstremists nedslakting av barn.

Ja, når Schibsted eide diskusjon så ble man bannet for det minste ting. Bare det å diskutere norsk innvandringspolitikk med en moderator var nok til å bli utestengt. De samme moderatorene er ikke lenger aktive her, ser jeg, så tydelig at eierskifte har hatt betydning for ytringsfriheten.

Nå kommer jeg sikkert til å få en advarsel igjen, kun for å si sannheten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, uname -i said:

Du skrev for to minuttrer siden at skylden for terrorisme ligger hos politikerne som lar brune mennesker komme til landet, så jeg vet ikke helt hva du prøver å si.

Ja, de har ansvaret for all den islamske terroren man ser i europa grunnet en alt for liberal innvandringspolitikk over mange år. Det har heller aldri handlet om hudfarge men ideologi og kultur, så du kan la være å tilegne meg meninger jeg ikke har.

Hvordan får du det til å bli et forsvar for høyreekstrem terrorisme? Jeg tar avstand fra alle former for vold og terror.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vi har definitivt fått flere kulturelt og religiøst utløste problemer i Europa som følge av flyktningehjelp, innvandring etc. fra muslimske land. Problemet med å bare stemme ytre høyre for å angivelig få bukt med problemene, er at det følger en hel del annen grumsete politikk på kjøpet. Ting som ikke har noe med innvandring å gjøre. I tillegg er de ytre høyre partiene som et fluepapir på rebeller med høyst ugreie holdninger. De samles der. Så hvordan får man bukt med de høyst reelle problemene uten å få med alt dette på kjøpet?

Det som trengs er en restriktiv men anstendig politikk rundt flyktninger, innvandrere osv, som ellers plasserer seg mer i midten eller kanskje til og med mot venstre i det politiske spekteret. Vi mangler rett og slett noen partier å velge mellom.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (8 minutter siden):

Folk er lei av å høre "hva med ABB" når man snakker om islamsk terror. Det blir alt for ofte brukt som en avledningsmanøver når folk kritiserer lovbrudd begått av muslimer i norge.

Det var du som absolutt ville skrive om muslimers "daglige lovbrudd" i en tråd om et nylig høyreekstremt terrorangrep. Det er bare helt utrolig hvor korka du er.

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, uname -i said:

Det var du som absolutt ville skrive om muslimers "daglige lovbrudd" i en tråd om et nylig høyreekstremt terrorangrep. Det er bare helt utrolig hvor korka du er.

Fordi noen nevnte ABB som vanlig når man snakker om islam. Er det liksom trumfkortet som fritar muslimer for voldtekter, ran, knivstikkinger og drap begått på et nesten daglig basis?

Det har heller ikke vært en stor terroraksjon i Sverige, betyr det at innvandringspolitikken der har fungert helt supert?

Mange daglige lovbrudd gjør samfunnet like utrygt som trusselen om en stor terroraksjon, og det er det det handler om til sist, tryggheten.

• Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Og akkurat dette er grunnen til at det en høyrebølge på vei.

Jeg er enig i at folk blir "presset" over til høyresiden på den måten du sier. Det som irriterer meg er jo at man må over til "høyresiden" på det som egentlig kun er ETT område. Hva med oss som mer er på venstresiden på de fleste temaer (Helse, abort, dyrevelferd, narkotika, utdanning, klima, økonomi etc), men samtidig vil ta vare på landet med strengere innvandring, bedre integrering og utkastelse av kriminelle? At det i det hele tatt er "venstre" mot "høyre" er så idiotisk, fordi man kan ha ulike "sider" basert ulike temaer. Jeg forstår hvorfor en del blir mer dyttet mot høyre, selv om det er totalt unødvendig at de må det.

Jeg klarer ikke like noen partier fordi jeg er sterkt uenig med alle partier på minst ett viktig område. Jeg blir 'beskyldt' for  å stemme både FRP og Rødt avhengig av temaet som diskuteres (Selv om jeg faktisk stemte MDG pga 1-2 hjertesaker, til tross for at jeg er uenig med de også på mye).

Sidenote: Det er KOMISK at de på ytre høyre ikke er for legalisering av dop. For det vil fjerne kriminalitet fra utlandet 10x mer enn noe innvandrings-krav ville klart. Fjern inntektskildene deres og gjengene smuldrer sammen. Her til lands er det jo dop som er 90% av greia.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (30 minutter siden):

Hvordan får du det til å bli et forsvar for høyreekstrem terrorisme? 

Fordi det første du gjør i en tråd om et høyreekstremt terrorangrep er å snakke om "whatabout daglig kriminalitet da?" og at skylden for høyreekstrem terror ligger hos politikerne?

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
James G skrev (5 minutter siden):

Sier du at denne personen hater islam og motsetter seg tysklands absorpsjon av islamske immigranter, så han kjørte bilen sin for å angrepe... tyskere?

Høres veldig ABB ut.

Jeg sliter også med å forstå motivasjonen. En slags ABB høres plausibelt ut, men det er jo ikke et direkte politisk motiv, slik ABB hadde (han angrep AP). 

Et annet scenario kan være at han forsøkte å ramme muslimer, det har sirkulert noen videoer av muslimer som demonstrerer igjennom nettopp slike julemarkeder i Tyskland. Kanskje han fikk for seg at noen slikt var på gang der? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter også med å forstå motivasjonen. En slags ABB høres plausibelt ut, men det er jo ikke et direkte politisk motiv, slik ABB hadde (han angrep AP). 

Han kan ha vært alvorlig mentalt syk. Men det blir bare spekulasjoner på nåværende tidspunkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...