Simen1 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vet-vi-om-gjerningsmannen/82424251 En flyktning fra Saudi-Arabia i Tyskland meide ned en folkemengde i Magdeburg 20. desember 2024. Flyktningen er ateist og islam-kritiker. Han kritiserer Tysklands behandling av Saudi-Arabiske flyktninger og mener alle fredelige løsninger er blokkert av tyske myndigheter. Hodet koker litt av både sinne og forvirring. Først går min sympati til alle som er rammet. Dernest står jeg igjen med en rekke spørsmål om hva som fikk han til å begå noe så alvorlig og om det er et større perspektiv vi i vesten bør forstå bedre. 6 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Dette er også en psykiater faktisk, jeg tror det må ha tippa for han. Uansett et merkelig valg for en islam kritiker 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Åpenbart er psykatrisk tilfelle som myndighetene var behørlig advart om. Som her blir denslags naturligvis grundig ignorert. 1 3 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Han uttrykker seg som en ekstremist. Han har også skrevet om støtte for Hamas og gjort antydninger om hevn/vold mot Hamas' motstandere. Saudiske myndigheter skal ha advart mot mannen på grunn av ytringene, så han var ikke ukjent. 4 1 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Han var høyreradikal https://www.bt.no/utenriks/i/alyBp2/angrep-mot-julemarked-i-tyskland-dette-vet-vi-om-den-mistenkte-gjerningsmannen 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Høyreekstreme Elon Musk var en stor inspirasjon for terroristen. Og terroristen ble rapportert mange ganger på Twitter/X uten at det ble gjort noe som helst. 8 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 19 timer siden Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 19 timer siden Litt av en gjeng Musk har blitt en del av, og for en fan-skare de har. Hvem hadde ant det for 10 år siden? Jeg blir ikke overrasket om Musk bygger bilfabrikk i Russland snart og får hjelp av Putin til å sette opp ultimatum om fortsatt bilproduksjon i Tyskland. 11 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Tallet er oppjustert til fem drepte nå. Tragisk 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden En del av det som skrives om gjerningsmannen og det han har lirt av seg ser litt ut som mental uhelse, paranoid forstyrrelse eller noe sånt. Jeg kjenner ikke til tysk politikk så veldig godt, men det virker litt rart å kjempe mot urettferdig behandling eller forfølgelse av innvandrere fra hans del av verden samtidig som man er tilhenger av AfD. 6 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 48 minutes ago, flamethower1234 said: Tallet er oppjustert til fem drepte nå. Tragisk Det var over ti i går kveld, skal man tro tysk media. Myndighetene kommuniserer sakte. Hvis du setter ting i perspektiv dør det over 7000 mennesker i timen uten at folk rynker på nesen. Inspirert av Bison (Raul Julia) kan man si at for deres nærmeste var det en tragedie og for andre var det fredag som vanlig. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Med den økende rasismen en ser i Europa nå og spesielt her i Norden så er jeg redd dette bare kommer til å øke på. Utrolig trist! 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Paxville Skrevet 18 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 18 timer siden (endret) Salvesen. skrev (4 minutter siden): Med den økende rasismen en ser i Europa nå og spesielt her i Norden så er jeg redd dette bare kommer til å øke på. Utrolig trist! Spør deg heller; Hvorfor vokser høyre i Europa? Er svaret at det blir mer "rasister" eller at folk er møkklei masse-innvandring fra Afrika og Midtøsten? Endret 18 timer siden av Paxville 14 2 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Paxville skrev (Akkurat nå): Spør deg heller; Hvorfor vokser høyre i Europa? Er svaret at det blir mer "rasister" eller at folk er møkklei innvandring fra Afrika og midtøsten? Jeg tenker at spørsmålene dine egentlig sier det samme. Det er økende hat eller missnøye mot en spesifikk gruppe mennesker. Dette kan en gjerne definere som rasisme. Og man ser til stadighet at disse rasistene går til ekstreme metoder for å vise sin misnøye. Les Breivik osv. Det er ingen som er tjent med dette. 6 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Paxville Skrevet 18 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 18 timer siden (endret) Salvesen. skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at spørsmålene dine egentlig sier det samme. Det er økende hat eller missnøye mot en spesifikk gruppe mennesker. Dette kan en gjerne definere som rasisme. Og man ser til stadighet at disse rasistene går til ekstreme metoder for å vise sin misnøye. Les Breivik osv. Det er ingen som er tjent med dette. Det kan nok hende Sverige er tjent med en mye strengere innvandringpolitikk, nå har jo skuta snudd der borte, hvor "alle" er enige om å stramme inn. AfD er jo nå Tysklands neste største parti, også et land som har hatt skyhøy innvandring fra ikke-vestlige land. Men å konsekvent kalle alle som vil ha en streng innvandrings-politkk for rasiser, er heller ingen tjent med. Endret 18 timer siden av Paxville 15 3 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Paxville skrev (17 minutter siden): Det kan nok hende Sverige er tjent med en mye strengere innvandringpolitikk, nå har jo skuta snudd der borte, hvor "alle" er enige om å stramme inn. AfD er jo nå Tysklands neste største parti, også et land som har hatt skyhøy innvandring fra ikke-vestlige land. Men å konsekvent kalle alle som vil ha en streng innvandrings-politkk for rasiser, er heller ingen tjent med. Det har jeg heller ikke gjort... Faktisk ikke vært inne på tema engang... Så slutt med stråmenn.. 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Man kunne håpet på et minimum av folkeskikk og dannelse, men selvfølgelig er det noen som skal "forklare" hvorfor det ikke er så rart at en terrorist dreper 5(foreløpig) og skader 200, flere kritisk. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 17 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 17 timer siden (endret) 48 minutes ago, Salvesen. said: Med den økende rasismen en ser i Europa nå og spesielt her i Norden så er jeg redd dette bare kommer til å øke på. Utrolig trist! "Rasismen" øker bare i takt med mord, voldtekter, pedofili, knivstikkinger og ran begått av innvandrere. Komisk nok er det rasismen som må bekjempes ifølge politikerne, og ikke alt det andre. Og akkurat dette er grunnen til at det en høyrebølge på vei. 42 minutes ago, Salvesen. said: Og man ser til stadighet at disse rasistene går til ekstreme metoder for å vise sin misnøye. Les Breivik osv. Til stadighet? Spar meg. Det har skjedd et fåtall ganger. Mens lovbrudd begått av innvandrere skjer daglig. Hva har man på de siste 13 årene? Breivik og han som drepte halvsøstra si og angrep en moske? That's it? Endret 17 timer siden av Tåkefyrste 13 3 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Tåkefyrste skrev (21 minutter siden): Til stadighet? Spar meg. Det har skjedd et fåtall ganger. Mens lovbrudd begått av innvandrere skjer daglig. Hva har man på de siste 13 årene? Breivik og han som drepte halvsøstra si og angrep en moske? That's it? Sier ikke lite om hvor råtten man er i hodet når man mener daglige "lovbrudd" kan sammenlignes med det største massedrapet i moderne tid. Og på toppen av drittkransekaka: "That's it" om barnemorderen. Endret 17 timer siden av uname -i 7 1 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Tåkefyrste skrev (15 minutter siden): Til stadighet? Spar meg. Det har skjedd et fåtall ganger. Mens lovbrudd begått av innvandrere skjer daglig. Hva har man på de siste 13 årene? Breivik og han som drepte halvsøstra si og angrep en moske? That's it? Nå har Europol lenge advart om at høyreekstrem terror er den største trusselen i Europa. https://www.europol.europa.eu/cms/sites/default/files/documents/TE-SAT 2024 - Executive Summary - EN.pdf 3 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 17 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 17 timer siden (endret) Rett og slett vanvittig å se hvor ekstremt langt noen er villig til å gå for å få også dette til å passe inn i sitt eget forskrudde verdensbilde. Konspirasjonsteorier om at dette egentlig er en venstreekstrem islamist som har begått en «falsk flagg-operasjon» (!) spres i sosiale medier, og er gjentatt også her inne i en annen tråd, av @Tåkefyrste, som også hevdet angrepet er for å «få sympati mot høyrebølgen» (!). Ser ut til at ganske mange har et så sterkt og brennende ønske om at dette skal være en muslim, at de er villig til å late som de tror på det meste så lenge det bekrefter den virkeligheten de ønsker skal stemme. Fakta og hva som er ekte og ikke betyr tydeligvis ikke så mye lenger. Det er jo bare å lage sine egne fakta og virkelighet! — Endret 17 timer siden av Snikpellik 6 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå