Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kristendommen, destruktiv?

Anbefalte innlegg

Kjell Sande skrev (5 minutter siden):

Hmm jeg har aldri hatt hallusinasjoner, men har hatt profetiske drømmer og hørt Guds røst, ikke hørbar der Gud sier ting til me og ber meg gjøre noe. Jeg har opplevd bekreftelser gjennom rare ting som har skjedd og opplevd helbredelser. Men aldri hallusinasjoner.

Jeg må nesten melde pass her.  Du sier at du har hørt Guds røst, men at du ikke har hatt hallusinasjoner.

Men hallusinasjoner er jo bl.a

En hallusinasjon er for eksempel at du hører og ser ting som ikke eksisterer eller er virkelige.

https://nhi.no/symptomer/psyke-og-sinn/hallusinasjoner-veiviser

Og ja, jjeg skjønner at dine opplevelser fremstår virkelige for deg siden dette er noe du tror på.

Siden jeg føler at vi 2 ikke kommer noe videre her,  så vil jeg bare avslutte med å ønske deg en god julefeiring 🎄🎅

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (11 minutter siden):

Jeg må nesten melde pass her.  Du sier at du har hørt Guds røst, men at du ikke har hatt hallusinasjoner.

Men hallusinasjoner er jo bl.a

En hallusinasjon er for eksempel at du hører og ser ting som ikke eksisterer eller er virkelige.

https://nhi.no/symptomer/psyke-og-sinn/hallusinasjoner-veiviser

Og ja, jjeg skjønner at dine opplevelser fremstår virkelige for deg siden dette er noe du tror på.

Siden jeg føler at vi 2 ikke kommer noe videre her,  så vil jeg bare avslutte med å ønske deg en god julefeiring 🎄🎅

Enig - takk for din tålmodighet og ha en riktig god jul , 🎄 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (26 minutter siden):

Ja om du leser 5 Mosebok ok 28:53, så sier de ligger under forbannelse hvis de bryter Guds bud. Fienden som fører over de trengsel og angst i Esekiel 5 er babylonerne.

Velsignelser og forbannelser ... ja, men ikke babylonere, 5.Mos.28.49 viser til et folkeslag fra det fjerne, en stupende ørn, et folk med et språk du ikke forstår. Verset viser til Jer.5.15-19 (Fienden som eter opp alt) Disse er kjent som kjempene i 4.Mos.13.33 også kalt gresshoppene fordi de var så mange. Dom.6.3: Hver gang israelittene hadde sådd, kom midjanittene og amalekittene og folkene fra øst og gikk til angrep på dem. 4 De slo leir midt imot israelittene og ødela avlingen i landet helt bort til Gaza. De lot det ikke bli noe igjen å leve av i Israel, ikke en sau eller en okse eller et esel. 

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (5 minutter siden):

Velsignelser og forbannelser ... ja, men ikke babylonere, 5.Mos.28.49 viser til et folkeslag fra det fjerne, en stupende ørn, et folk med et språk du ikke forstår. Verset viser til Jer.5.15-19 (Fienden som eter opp alt) Disse er kjent som kjempene i 4.Mos.13.33 også kalt gresshoppene fordi de var så mange. Dom.6.3: Hver gang israelittene hadde sådd, kom midjanittene og amalekittene og folkene fra øst og gikk til angrep på dem. 4 De slo leir midt imot israelittene og ødela avlingen i landet helt bort til Gaza. De lot det ikke bli noe igjen å leve av i Israel, ikke en sau eller en okse eller et esel. 

5 Mosebok 28:49 er en generell advarsel. Kapitlet handler om velsignelsen ved å følge Guds lov og forbannelsen ved å bryte den.

Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (10 minutter siden):

5 Mosebok 28:49 er en generell advarsel. Kapitlet handler om velsignelsen ved å følge Guds lov og forbannelsen ved å bryte den.

Jeg kjenner godt til bibelstedet, den er ikke generell, men har nøyaktig beskrivelse av hva som vil skje uansett valg, også Egypts smittsomme sykdommer som de gruer seg for, så dette er ikke generelle advarsler, men konkrete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (8 minutter siden):

Mener du at menneskets valg ikke påvirker Guds handlinger - at Gud handler tilfeldig?

Fork.6.10: Alt som er til, er nevnt med navn for lenge siden, det er kjent på forhånd hva et menneske skal bli. Ingen kan føre sak mot den som er sterkere enn en selv.

Mark.12.26-27: Men at de døde reises opp – har dere ikke lest om det i Moseboken, i fortellingen om tornebusken? Gud talte til Moses og sa: ‘Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud. Han er ikke en Gud for døde, men for levende. Dere er helt på villspor.»

Forgjengelighet kontra uforgjengelighet, la de døde begrave sine døde - Rom.8.7-8: Derfor er det forgjengeliges (kjøtt) tanker fiendtlighet mor Gud, for de bøyer seg ikke under Guds lov og kan heller ikke gjøre det. De som lever i kjøttet, kan ikke være til glede for Gud.

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (7 minutter siden):

Fork.6.10: Alt som er til, er nevnt med navn for lenge siden, det er kjent på forhånd hva et menneske skal bli. Ingen kan føre sak mot den som er sterkere enn en selv.

Mark.12.26-27: Men at de døde reises opp – har dere ikke lest om det i Moseboken, i fortellingen om tornebusken? Gud talte til Moses og sa: ‘Jeg er Abrahams Gud og Isaks Gud og Jakobs Gud. Han er ikke en Gud for døde, men for levende. Dere er helt på villspor.»

Forgjengelighet kontra uforgjengelighet, la de døde begrave sine døde - Rom.8.7-8: Derfor er det forgjengeliges (kjøtt) tanker fiendtlighet mor Gud, for de bøyer seg ikke under Guds lov og kan heller ikke gjøre det. De som lever i kjøttet, kan ikke være til glede for Gud.

Hva med

Jeremia 29:11

Jesaja 55:8-9

Lenke til kommentar
Kjell Sande skrev (16 timer siden):

Troen lever i beste velgående. I noen land blir kristne forfulgt og drept for sin tro. I disse landene har evangeliet størst framgang.

Utfordringen i vesten er materialismen. Vi har det så godt at vi trenger hverken Gud eller hverandre.

Så er jeg også klar over at det kan finnes dårlige frukter. Disse må vi få renset bort, så treet kan bære mere frukt.

Det er nok ikke bare kristne som blir forfulgt for sin tro.
Det underbygger min påstand om religioners iboende ondskap.
Ellers er jeg enig i at globalismen, materialismen og egoismen har sine klare nedsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...