Håvard Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Både ja og nei. I det store bildet har vi det veldig bra - Skole og helsevesen som er trukket frem tidligere er jo veldig bra. Og som de fleste andre her har jeg nok fortsatt fått mye mer av samfunnet enn jeg har betalt tilbake. Men samtidig er det frustrerende å se hvordan offentlig sektor eser ut, offentlige anskaffelser blir dyrere og dyrere, og lokalpolitikere som gang på gang bommer i forvaltning av kommuneøkonomi. Selv om vi har det veldig bra i dag, og får veldig mye igjen for skattepengene våre mener jeg det bør være rom for å "klage", for det har potensiale til å bli enda bedre. Endret 10 timer siden av Håvard Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden BadCat skrev (41 minutter siden): Jeg har ikke fått noe tilbake, kun ergrelse. Huff, det var da trasig. Lenke til kommentar
vampyrica Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 10 hours ago, Boing_80 said: Ja, er det noen som har tenkt på om du får nok tilbake for den skatten du betaler? Og har du fått den hjelpen du trengte da du kom i nød, for eks. ble alvorlig syk etc? Helt klart nei etter å ha bodd 4 år i et land med flat 20% skatt uten moms (som var genialt da dette ble trukket fra varer fra andre land). kun 70 000 som bor der men likevel ser man at det er det samme som her så hvor resten går er et godt spørsmål, for det blir mye med moms samt varer er utrolig mye høyere her så mer i «fellesskapet». altfor byråkratisk og et storting som kunne reduseres med halvparten alene så får en også mindre korrupsjon (her er det en god del saker våre folkevalgte har solgt og privatisert ressurser, landsforræderi). så nei, her blir mye borte eller sløst bort. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 5 hours ago, TheKims said: Huff, det var da trasig. Det er så store huller i veiene her nå at man kan risikere å slå i stykker bilen hvis man ikke styrer unna. Det er visst for mye å forlange at man skal komme seg til jobb eller butikk. Myndighetene slipper inn utlendinger i stedet for å verne oss mot de og kostnadene som følger med. Parkeringsplasser fjernes når realiteten er at det trengs langt flere. Forby kjøpesentre og handelsparker slik at det igjen blir butikker i hver bydel. Fiks slike ting, så kan jeg gjerne betale skatt. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Boing_80 skrev (17 timer siden): Ja, er det noen som har tenkt på om du får nok tilbake for den skatten du betaler? Og har du fått den hjelpen du trengte da du kom i nød, for eks. ble alvorlig syk etc? I Norge så over betaler vi skatt. Det må finnes bedre system, jeg tror ikke felles faste skattesatser er riktig måte å gjøre det på. Men så har staten gjort det sånn fordi mange vil unytte systemet like fullt, selv om det er mange som allerede utnytter systemet. Det vi jobber for og tjener, skal ikke bli tatt av staten i mengder. Skatt bør i så fall bli betalt av bedriftseiere og offentlige arbeidsplasser. La vanlige folk gå fri. Det vi betaler i skatt og det vi må betale ellers i samfunnet er ikke tidsriktige. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Ja. Må legge til humoristisk at den som jeg betaler lønningen til også ga meg en fartsbot på 7800,-. Så noen er ihvertfall sysselsatt av det jeg betaler inn 🤣 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå