xlarge Skrevet fredag kl 15:25 Del Skrevet fredag kl 15:25 Jeg har sett mange annonser om et magnetspill og fant ikke noe alarmerende. Derfor bestilte jeg 1 sett, men i ettertid begynner jeg å lure. Bestilt 10.12, melding om på vei 13.12. Melding om at den var innom Oslo 16.12, men ingen brev eller pakke nå 4 dager senere (i Ski). Disse meldingene kom fra support.norskebrettspill.com. Siste melding idag 20.12. etter at jeg purret 18.12.: Vi vil informere deg om at bestillingen din fortsatt er under transport via Posten. Dessverre har vi ikke en eksakt leveringsdato på nåværende tidspunkt, men du kan være sikker på at vi aktivt overvåker fremdriften. Vi ber deg beregne noen dager til med leveringen. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med dem? Er det svindel? Teksten i siste melding lukter litt svidd. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet fredag kl 15:32 Del Skrevet fredag kl 15:32 Tenker det kan være lurt å smøre seg med litt tålmodighet i disse dager. * Sitter å ser nyhetene om pakkekaos hos posten. Har ingen erfaring med denne siden selv da, men vurderte å bestille ett av dette spillet selv. 1 Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet fredag kl 15:35 Del Skrevet fredag kl 15:35 99,9% av alle nettbuttiker som har ordet Norsk, Norge i en eller annen form i domenetnavnet er stortsett useriøse. Ingen infomasjon på nettstedet om orgnr osv. Godt mulig en dropshipmentgreie hvor de bestiller selv fra en kinabutikk til deg. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet fredag kl 15:53 Del Skrevet fredag kl 15:53 (endret) Trolig svindel ja. Har ikke noe kontaktinformasjon eller orgnummer. Har du fått sporingsnummer? De har faktisk et .no-domene, men det ser ut til at det er falskregistrert på et norsk firma. https://www.norid.no/no/domeneoppslag/hvem-har-domenenavnet/?query=929797043 Kan også bare være (nybegynnere) i oppstartsfase. Domenet ble registrert 14-11-2024. Endret fredag kl 16:04 av oddeh 1 Lenke til kommentar
xlarge Skrevet fredag kl 17:40 Forfatter Del Skrevet fredag kl 17:40 (endret) Jeg synes det er rart at de kunne fortelle at leveransen var innom Oslo, men ikke ga meg pakkenr. Et brev går innom Lørenskog, ja, men hvor har de det fra at det var i Oslo hvis det er brev. Som nevnt reagerte jeg også på setningen i svaret idag. Ikke helt vanlig norsk formulering. Men på den annen side, annonsen som sikkert de fleste har sett er god og det ser ut som om norske ungdommer som bruker spillet. Mitt lille problem er at jeg ville gi dette til jul og siste frist var i dag da postbudet her leverer man, ons og fredag denne uken og ikke i det hele tatt neste uke da levering tirsdag (julaften) er tvilsom. Neste bud er ons. 3.1. Heldigvis betalte jeg med kredittkort og kan kreve pengene av banken. Endret fredag kl 17:41 av xlarge Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet fredag kl 17:42 Del Skrevet fredag kl 17:42 Legitime norske butikker har som regel ikke .com domene Lenke til kommentar
oddeh Skrevet fredag kl 17:46 Del Skrevet fredag kl 17:46 Bing123 skrev (2 minutter siden): Legitime norske butikker har som regel ikke .com domene Denne har både. .com omdirigere til et trolig falskregistert .no-domene. clasohlson er et godt eksempel som gjør det motsatte. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 18:05 Del Skrevet fredag kl 18:05 Dette kan nok være en klassisk drop shipping front. Kan godt hende pakke kommer men spørsmålet er når. Det er aldri en god ide å handle fra steder uten kontakt informasjon - og da kun med betaling som gir penger tilbake ved evt. svindel slik som mastercard etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå