Sovna Skrevet fredag kl 14:29 Del Skrevet fredag kl 14:29 (endret) Helene Bøksle, den sjarmerende og fantastiske sangerinnen ble offer for Spektrum sitt lokale lydanlegg. fastmontert i Spektrum, (For jeg går ut i fra at anlegget ikke er leid inn for hver artist.) Uansett. Anlegget er underdimensjonert for størrelsen på salen og hele drittanlegget henger oppe i lufta. That´s it. Ingen dybde i bass på rett plass. Blir som å gå rundt på et kjøpesenter å få takhøyttalerne på full rulle rett i knotten. Og det lille anlegget ble stresset til bristepunktet for å måtte spille såpass høyt. Jo flere ingredienser/instrumenet-sang.. jo verre ble det. Ikke minst slagverk. Denne gangen i alle fall. Dette anlegget funker greit nok til et par lavmælte sangere og en kassegitar, det krever ikke all verden. Og for gud skyld må ikke publikum hoste, det vil overdøve anlegget. Det kan godt tenkes at dette anlegget er av høy prisklasse. Men det hjelper lite når det ikke står i forhold til det rommet/salen det skal spilles i. Det er bedre med et stort anlegg som spiller 40% av kapasitet. Enn et mindre som må stresses til 90% kapasitet. Ikke rocket science. Jeg var på en konsert med Nils Frahm for bare få uker siden. Han har midler nok, tydeligvis, til å styre unna det søple anlegget som er montert i Spektrum. Han har med seg flere trailere rundt på turneén. Han er også alene på disse scenene så mye av lasten dreier seg sikkert om et svært og godt PA anlegg. Jeg så i alle fall et imponerende lydanlegg, og det låt som ei kule. Han er dessuten ekstremt nøye med soundcheck vet jeg. Kanskje det kan være noe der også i Spektrum? Dårlige forberedelser, dårlig lydtekniker. Men uansett kan ikke en knallgod lydtekniker trylle frem god lyd med et anlegg som ikke strekker til. Skal jeg noengang på konsert der igjen må jeg forsikre meg om hva slags lydanlegg som blir brukt. Ellers blir jeg bare fly forbanna. Flere enn meg som må ha reagert negativt på lyden i Spektrum? Endret fredag kl 14:41 av Sovna Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet fredag kl 15:35 Del Skrevet fredag kl 15:35 https://oslospektrum.no/leie/#_teknisk-info Ser ikke ut som om Spektrum har noe "in house" lydanlegg. Så her er det nok artist/managment som har vært kjipe. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden Smule8o skrev (17 timer siden): https://oslospektrum.no/leie/#_teknisk-info Ser ikke ut som om Spektrum har noe "in house" lydanlegg. Så her er det nok artist/managment som har vært kjipe. Jeg ser ikke noe opplyst spec på anlegget der nei. Får det likevel ikke til å rime. Kjipe? Booket lite og billig anlegg med viten og vilje? I så fall står vi igjen med inkompetanse.. Pinlig. Det var for så vidt en tv-sending, slik at en kameramann sto plassert på gulv ved ytterste fløy. Med subber under beina ville kanskje han og kamera fått litt vel mye shaking.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå