Gå til innhold

Billig vannkjøling for ALLE

Anbefalte innlegg

ÅKEI! NÅ ER JEG LEI! AV ALLE APER SOM MEKKER I FORUMET OM BILLIG VANNKJØLING, DE FINNER DELER BÅDE HER OG DER! MEN DET JEG LURER PÅ ER:

ÅSSEN VANNSKJØLING sKAL VI SOM IKKE KAN FINNE EN RADIAOTER ELLER MEKKE EN TANK KJØPE!?

husk: det skal være billig som F!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt unødvendig å skrive med caps lock....

Skal du ha det billig gså må du regne med å legge bittelitt jobb i det ihvertfall. Du finner billige radiatorer på en webshop, løft på ræva og kom deg ut på høggern og spør der. Tank i form av en plastboks finner du på Big, Pytt i panne, eller andre lignende butikker... Skal du ha det virkelig billig så finn en billig pumpe på en butikk der de selger akvariumer (dyrebutikker), men pass på at du ikke får en drittpumpe som stopper. Så kan du kjøpe slanger og slangeklemmer på Jernia ellerno. Evt koblinger finner du på rørleggern/badebutikk. Blokka og vifte®kjøper du på en eller annen webshop.

Dette er da egentlig ikke så vanskelig å tenke seg fram til, er det vel??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-10 20:25, venomzorg skrev:

ÅKEI! NÅ ER JEG LEI! AV ALLE APER SOM MEKKER I FORUMET OM BILLIG VANNKJØLING, DE FINNER DELER BÅDE HER OG DER! MEN DET JEG LURER PÅ ER:

ÅSSEN VANNSKJØLING sKAL VI SOM IKKE KAN FINNE EN RADIAOTER ELLER MEKKE EN TANK KJØPE!?

husk: det skal være billig som F!

Etter inlegget ditt å dømme, ser det ut som du helst bør holde deg unna vannkjøling.

Tror nok det kan bli litt for avansért for deg...., foreløpig.

Lenke til kommentar

Hvis man vil så klarer man, det har jeg vel bevisst i min tråd..

Jeg vedder på at hvem som helst klarer dette under 800kr som er det dobbelte av det jeg brukte..

Men jeg tviler på at du som ikke klarer å skrive uten caps har kapasitet til å klare det:D

Lenke til kommentar

selv fant jeg en radiator og bilvifte på gibud.no (selgeren slengte med en ekstra radiator i tillegg) for 300 inkl. frakt, pumpe med 600l/t kostet 270 på dyrebutikken, slanger burde vel ikke koste allverden.. til tank kan du bare bruke en isboks eller pepsiflaske (ikke cola, viktig).

så har jeg kjøleblokken igjen.. har planer om å bare lodde fast noen kobberplater rundt en gammel kjøleribbe og feste på noen nipples..

skulle vel ikke komme på så mye over 800 totalt, nei..

Lenke til kommentar

De fleste kjenner/driver med herjekjøring og når du de skal få vrakpant så spør du fint og du kan få radiatoren og vifta (Du får håpe at den delen av bilen ikke er skadet :smile: ) Vis du ikke bil bruke bruke radiatorvifta (Den er stor og trekker mye strøm) kan du gå på lommemarket eller lingende og kjøpe en gammel server for en hundring (Utulige priser noenganer på loppemarket. Kjenner du noen på mekken kan de få dem til og mekke en ny blokk eller sveise fem vegger på ribba og lage tilkoblinger så har du kjøleblokk. De siste som manger da er pompe og salger. De blir litt verre og få tak i den gratis men en brukbar pume koster ikke alverden (Kan jo vere heldig og finne den på loppemarket og da :smile: ) men da burde du klarer det for under 500 kr med ny pumpe og slanger.

Om sette blir bra er en annen ting men du har et vannkjølingsystem.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 18:43, SirHartge skrev:

Bedre å bruke varmeregistere ( radiatoren i varmeapperatet) enn selve radiatoren til bilen.

Den er i perfekt størrelse.

OK. Jeg vet egentlig ikke så mye jeg snakker om. Det jeg har fått med meg er at radiator kjøler ned vanne med hjelp av vifter (Håper det stemmer :smile: )

Lenke til kommentar

er det så jævelig lett og billig og mekke vannkjøling så mekk et til meg så skal jeg betale for det, MAX 1000, trenger til minimum cpu og gpu!

trenger vel peltier for og få cpu tempen skikkelig ned!

Send mail og forklar, bilder oxo takk!

-Ven0m

Lenke til kommentar

venomzorg: Nei! Det er ikke så lett og billig, dessuten, jeg tror det skal ganske mye god fantasi til for å finne/lage en komplett vannkjøling med 2 pelt elementer og alt til under 1000 kroner. Utsett ideen om peltier, ved f.eks. å lære deg hva det er for noe og hvordan det funker, før du prøver deg på det. Blir mye mer problemer når du skal ha med peltier i et system :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...