Martelè Skrevet torsdag kl 13:48 Del Skrevet torsdag kl 13:48 Kan noen forklare meg hvorfor noen reagerer negativt på det uttrykket? Et personlig eksempel: noen spurte meg om det ikke var ensomt å være singel og en ensom ulv (frivillig), jeg svarer da "jeg er en mann av få behov". Dette fordi det er direkte sant og beskriver meg perfekt. Men jeg har lagt merke til at de gangene jeg sier de eksakte ordene, så får jeg et sarkastisk svar eller et dømmende ansikt. Er dette en kulturell greie her? 1 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet torsdag kl 14:34 Del Skrevet torsdag kl 14:34 Det får deg til å høres både litt enkel ut ( ikke på en god måte ) men samtidig oppblåst og selvskrytende i måten du ordlegger deg på. Det høres ut som om du forventer at folk skal bli imponert av det? Det er mange fraser fra andre språk som høres bra ut på orginalspråket men blir litt for jålete i språket for nordmenn. Du kan heller si at du er minimalist og legge vekt på at du foretrekker et rolig liv med få forstyrrelser og ikke vil jage etter det siste og beste man kan kjøpe. Det blir det samme om du sier. "Jeg er en mann som foretrekker intellektuelle bøker." Det kan være korrekt, men høres snobbete ut. 1 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet torsdag kl 14:43 Del Skrevet torsdag kl 14:43 Martelè skrev (51 minutter siden): Kan noen forklare meg hvorfor noen reagerer negativt på det uttrykket? Et personlig eksempel: noen spurte meg om det ikke var ensomt å være singel og en ensom ulv (frivillig), jeg svarer da "jeg er en mann av få behov". Dette fordi det er direkte sant og beskriver meg perfekt. Men jeg har lagt merke til at de gangene jeg sier de eksakte ordene, så får jeg et sarkastisk svar eller et dømmende ansikt. Er dette en kulturell greie her? Dette må da være en helt perfekt svar, at folk reagerer slik er jo bare kult. Hender folk maser om hva de driver med og spør hvor jeg jobber, hender jeg svarer at jeg aldri har hatt fast arbeid og aldri skal ha det.... Det does not compute i manges hoder, dessto morsommere. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet torsdag kl 14:58 Del Skrevet torsdag kl 14:58 (endret) Martelè skrev (1 time siden): Dette fordi det er direkte sant og beskriver meg perfekt. Ikke sikkert det er slik du oppleves av andre. Kan plutselig være som at du sier «jeg er en mann av få ord» til folk som synes du er ei skravlebøtte. Eller så kan det være at de synes det høres litt pretensiøst ut. Eller at de tror du samtidig bruker det som et lite «dig» mot de andre, at de er for needy eller noe. En ting er HVA du sier, en annen ting er HVORDAN du sier det. Får du konsekvent dårlig respons så er det mest sannsynlig du som gjør noe galt. Endret torsdag kl 15:01 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Martelè Skrevet torsdag kl 15:00 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 15:00 agvg skrev (16 minutter siden): Dette må da være en helt perfekt svar, at folk reagerer slik er jo bare kult. Hender folk maser om hva de driver med og spør hvor jeg jobber, hender jeg svarer at jeg aldri har hatt fast arbeid og aldri skal ha det.... Det does not compute i manges hoder, dessto morsommere. Bruh haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå