Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tarmflora

Gjest e4795...5b4

Anbefalte innlegg

Gjest e4795...5b4

Hei

Er det noen som har hatt problemer med tarmflora og hvilke symptomer gir det for deg- i hele kroppen?

Anonymous poster hash: e4795...5b4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig åpent spørsmål. Hvorfor spør du om det? 

Men ja;
Min mor puttet helvetes mye antibiotika i meg som barn, og jeg fikk mest sannsynlig dårlig tarmflora etter det. Diagnoser med IBS i 2004, og senere IBD. Tarmen kollapset fullstendig i 2019, tok da ikke til meg næring - og fikk næring intravenøst mens jeg var innlagt på sykehus. Gikk på toalett og dreit blod 25+ ganger i døgnet. 
To år på steorider (Prednisolon) - og en rekke biologiske medisiner senere; og jeg er nå stabil. Går nå på Sterala. 
100% ufør. Mye fatigue, ledd og muskelsmerter, litt tåkesyn - og mye mat jeg ikke tåler.

Dårlig tarmflora kan være veldig mye.... Men det er helvetes mye desinformasjon og "fake news" på nett. Så vær forsiktig med å innhente informasjon gjennom Google og andre kanaler. 

Lenke til kommentar
Gjest e4795...5b4
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Veldig åpent spørsmål. Hvorfor spør du om det? 

Men ja;
Min mor puttet helvetes mye antibiotika i meg som barn, og jeg fikk mest sannsynlig dårlig tarmflora etter det. Diagnoser med IBS i 2004, og senere IBD. Tarmen kollapset fullstendig i 2019, tok da ikke til meg næring - og fikk næring intravenøst mens jeg var innlagt på sykehus. Gikk på toalett og dreit blod 25+ ganger i døgnet. 
To år på steorider (Prednisolon) - og en rekke biologiske medisiner senere; og jeg er nå stabil. Går nå på Sterala. 
100% ufør. Mye fatigue, ledd og muskelsmerter, litt tåkesyn - og mye mat jeg ikke tåler.

Dårlig tarmflora kan være veldig mye.... Men det er helvetes mye desinformasjon og "fake news" på nett. Så vær forsiktig med å innhente informasjon gjennom Google og andre kanaler. 

Spør fordi jeg er veldig dårlig. Og lurer på om det delvis kan henge sammen med problemer med tarmflora. Om det kan gi sumptomer fra hele kroppen

Lenke til kommentar
Gjest e4795...5b4 skrev (2 timer siden):

Spør fordi jeg er veldig dårlig. Og lurer på om det delvis kan henge sammen med problemer med tarmflora. Om det kan gi sumptomer fra hele kroppen

Da bestiller du time hos fastlegen din.
Blodprøver, avføringsprøve (calprotectin) og eventuelt henvisning til koloskopi kan gi deg svar. 

Tarmen påvirker hele kroppen din - fra topp til tå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...