Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Veldig tilbakeholden sosialt

Gjest 950b0...baf

Anbefalte innlegg

Gjest 950b0...baf

Hei! Er en mann i midten av trettiårene, kone og noen barn. Har nærmere tyve år bak meg i arbeidslivet og i samme bransje

Det åpner seg en mulighet for meg å bli team leder der jeg er. Det har jeg veldig lyst til å bli, men tør ikke av åpenbare grunner. Faglig og erfaringsmessig er jeg trygg på meg selv. Jeg får også bekreftet dette av folk rundt meg.

jeg tar sjeldent ordet når det er mange til stedet. Det gjelder jobb og privat. Det er ikke noe problem når jeg er med kjernefamilien, nære venner eller nære kolleger, men når det er et par ekstra jeg ikke kjenner godt fryser jeg helt opp. Større familieselskap eller jobbsammenheng der hele avdelingen er samlet.

Jeg har ikke behov for å være frempå i familieselskapet, det driter jeg i, men jeg har ikke lyst til å la denne jobbmuligheten gå fra meg pga at jeg ikke klarer å prate foran flere mennesker. Jeg ser at team leder hos oss gjør dette ved anledning. 

kan noen hjelpe meg å ta tak i dette?

Anonymous poster hash: 950b0...baf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sier virker fornuftig. Du må føle deg trygg på personer og bli kjent med dem / observerer dem en stund før du kan bli "dus" med med dem. Helt naturlig for å vite om du kan stole nok på dem eller ikke.

Utfordringen er å lage seg en mellomsone hvor du kan snakke med folk på et personlig nivå og ikke bli privat/bedriftskonfidensiell. Dette krever litt omstilling som kanskje en god coach kan hjelpe deg med hvis du synes det er vanskelig å oppnå selv.

Det at du tilbys stillingen betyr jo at de ser gode kvaliteter i deg og at de anser dømmekraften din som rimelig god. Er det kanskje du som overdriver problemet fordi du har hengt deg opp i en spesiell situasjon du tenker tilbake på ?

Uansett smart å sparre litt med noen for å komme til bunns i hva som er problemet og jobbe mer med det for å forbedre seg. En annen person ser gjerne de tingene en selv ikke er så god på og kan gi nyttige tilbakemeldinger.

Lykke til videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...