Ludvig86 Skrevet onsdag kl 20:29 Del Skrevet onsdag kl 20:29 Hei og God Jul! 🎄 Jeg er så smått på jakt etter en ny printer, da min kjøre Epson XP-760 har gjort jobben, og forholdet må ta slutt. Det jeg er på jakt etter er: En printer som er billig i drift (billig blekk) En printer som skriver ut gode bilder En printer som skriver ut i sort/hvitt selv om den er tom for lyseblå (eller hvilken som helst annen farge, bortsett fra sort) En printer som kan printe ut i A3-format Er det noen som kan komme med gode tips? Jeg har sett litt på en Epson 18100 (Eco tank) men har hørt at dysene tetter seg fort? Epson har heller ingen kundeservice, noe som egentlig er nok til at jeg styrer unna. Finnes der alternativer der ute? Takker for innspill! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet onsdag kl 21:30 Del Skrevet onsdag kl 21:30 Brother HLJ6010DW leverer på flere punkter. 1 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 21:44 Del Skrevet onsdag kl 21:44 Forbrukerrettighetsforkjemperen Louis Rossman anbefaler brother, og fraråder Helwetes Prakk. Du finner ham på YouTube. Lenge siden jeg så videoen, og jeg husker ikke detaljer og modeller. Tenk deg nøye om. Trenger du farger? Kan du printe fargebilder hos Japan Photo eller liknende når du en sjelden gang trenger fotokvalitet? Jeg endte opp med en rimelig brother laserprinter. Slipper alt tullet med dyser som er tette. Min forrige fargeblekkskriver fra HP hadde store problemer med tette dyser. Brukte for hundrevis av kroner i blekkpatroner for å kjøre dyserens, hoderengjøring, alignment osv. Bare problemer. Om du må ha fargeblekkskriver, sats gjerne på en modell der hodene sitter fast i patronene, og byttes ut hvert gang. Det var umulig å rense dem med Q-tip på min HP. 1 1 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet onsdag kl 22:12 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 22:12 Hårek skrev (42 minutter siden): Brother HLJ6010DW leverer på flere punkter. Utgått produkt 😬 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet onsdag kl 22:14 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 22:14 Mannen med ljåen skrev (29 minutter siden): Forbrukerrettighetsforkjemperen Louis Rossman anbefaler brother, og fraråder Helwetes Prakk. Du finner ham på YouTube. Lenge siden jeg så videoen, og jeg husker ikke detaljer og modeller. Tenk deg nøye om. Trenger du farger? Kan du printe fargebilder hos Japan Photo eller liknende når du en sjelden gang trenger fotokvalitet? Jeg endte opp med en rimelig brother laserprinter. Slipper alt tullet med dyser som er tette. Min forrige fargeblekkskriver fra HP hadde store problemer med tette dyser. Brukte for hundrevis av kroner i blekkpatroner for å kjøre dyserens, hoderengjøring, alignment osv. Bare problemer. Om du må ha fargeblekkskriver, sats gjerne på en modell der hodene sitter fast i patronene, og byttes ut hvert gang. Det var umulig å rense dem med Q-tip på min HP. Takk for tipset! Ja fargebehovet er dessverre til stede da jeg har ønske om å skrive ut biler og plakater. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet torsdag kl 02:11 Del Skrevet torsdag kl 02:11 Printere som har dysene i patronene er i prinsippet immune mot tette dyser. Man bytter da bare patronene. Disse kan også som regel kjøres helt tomme og de vil fremdeles printe både farge og s/hv selv om du mangler én, flere eller alle fargene. Har en slik printer selv. Dessverre gjør det patronene ganske dyre. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet torsdag kl 02:46 Del Skrevet torsdag kl 02:46 Jeg har en Epson XP15000, og er egentlig fornøyd med den. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet torsdag kl 18:19 Del Skrevet torsdag kl 18:19 Blekkskrivere må brukes regelmessig for å ikke tette seg. Laserskrivere kan klare lange perioder uten bruk, men de har dårlig kvalitet på bilder. Etter min erfaring med Epson EcoTank ET-18100 det er en A3 skriver til en akseptable kostnad. Den kan fylles med blekk, slipper å bytte patroner. Om en bruker skriveren regelmessig vil den forhåpentligvis vare lenge. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 18:21 Del Skrevet torsdag kl 18:21 (endret) Du kan fylle den med blekk, men det er flere ting å ta hensyn til. Hvor lett er den å tømme for overskuddsblekk? Når printeren renser dysene spruter den blekk i en svamp som kan være vanskelig å ta ut. Den nekter å virke når den beregner at svampen er full. Endret torsdag kl 18:21 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
tingo Skrevet fredag kl 12:10 Del Skrevet fredag kl 12:10 For nevnte Epson EcoTank ET-18100, så er tanken for overskuddsblekk en reservedel, se feks. https://epson.com/c/Ink-Maintenance-Box-C9345/p/C12C934591 da finnes det sikkert også et dokument som forteller hvordan den skal byttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå