Vifårse Skrevet onsdag kl 22:08 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 22:08 minim skrev (2 timer siden): Det hørtes litt rart ut at feil timing skulle føre til hvit røyk. Sikker på at det ikke er toppakning eller noe slikt også? Uansett ville jeg ikke kjørt den om den har slike feil i tillegg til at de har påpekt feil på kjede. Verksted der mekaniker går til 2000kr timen bytter ofte bremsedeler til 500-1000kr i stede for å bruke tid på rens/smøring og ende opp med noe som kanskje virker. Jeg smører/renser selv først, men forstår at det ikke er verdt det om man leier folk til 2000kr/timen i tilfelle det ikke skulle løse problemet. Du hadde sikkert ikke blitt fornøyd med å høre at smøring ikke løste problemet og at forsøket kostet deg 2000kr og nå må du betale nye 2000+deler for å bytte dem. Ville de ikke fått opp toppakning på diagnose også? Neida, skjønner jo at verksted skifter delene istedenfor å smøre… Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet onsdag kl 22:43 Del Skrevet onsdag kl 22:43 Mama82 skrev (34 minutter siden): Ville de ikke fått opp toppakning på diagnose også? Neida, skjønner jo at verksted skifter delene istedenfor å smøre… Nei, ikke direkte, men følgefeil som fører til høyere motortemp for eksempel vil jo gi feilmelding, hvilken bil er det snakk om foresten? Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet onsdag kl 22:49 Del Skrevet onsdag kl 22:49 Mama82 skrev (4 timer siden): Bilen lyser på motorlampe, «feil på avgassystem» og var veldig fuskete… spyttet ut hvit eksos…. Hvit eksos er ofte symptom på at toppakningen lekker kjølevæske inn i sylindrene. Mister du kjølevæske? Lenke til kommentar
Vifårse Skrevet torsdag kl 05:58 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 05:58 Dragonlove skrev (7 timer siden): Nei, ikke direkte, men følgefeil som fører til høyere motortemp for eksempel vil jo gi feilmelding, hvilken bil er det snakk om foresten? Skoda fabia 2012 modell, bare gått 110 000… Lenke til kommentar
Vifårse Skrevet torsdag kl 05:59 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 05:59 Orion666 skrev (7 timer siden): Hvit eksos er ofte symptom på at toppakningen lekker kjølevæske inn i sylindrene. Mister du kjølevæske? Huff høres ikke noe bra ut…. sjekket både kjølevæske og olje da lampa lyste og begge deler var good…. Lenke til kommentar
minim Skrevet torsdag kl 06:04 Del Skrevet torsdag kl 06:04 Mama82 skrev (3 minutter siden): Huff høres ikke noe bra ut…. sjekket både kjølevæske og olje da lampa lyste og begge deler var good…. Om du skal få den reparert så få dem til å ta en ekstra sjekk på dette. Det er surt å ha brukt mye penger på nytt reg kjede for så å oppdage at toppakning må byttes etterpå. Den jobben er gjerne dyrere også.. Lenke til kommentar
Vifårse Skrevet torsdag kl 06:08 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 06:08 minim skrev (1 minutt siden): Om du skal få den reparert så få dem til å ta en ekstra sjekk på dette. Det er surt å ha brukt mye penger på nytt reg kjede for så å oppdage at toppakning må byttes etterpå. Den jobben er gjerne dyrere også.. Ja det er sant… takk for tips. Skal uansett ikke fikse det på verksted pga prisen, men det blir dyrt med «privat» mekaniker også… kan ikke koste på både toppakning og registerkjede og bremser og alt mulig…. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 09:49 Del Skrevet torsdag kl 09:49 Mama82 skrev (3 timer siden): Ja det er sant… takk for tips. Skal uansett ikke fikse det på verksted pga prisen, men det blir dyrt med «privat» mekaniker også… kan ikke koste på både toppakning og registerkjede og bremser og alt mulig…. Dersom røyken er mer blågrå enn hvit og kommer gjerne ved plutselig pådrag, kan det også være veivhusventilasjon. Det er ofte en enkel og billig jobb. Lenke til kommentar
kremt Skrevet torsdag kl 09:50 Del Skrevet torsdag kl 09:50 Ikke overraskende dette. Dette er 1.2 tsi bensin ikke sant. Kjent med svake og strekte kjeder på disse. Dersom du hadde sett en slik kjede ville du skjønt det, er ikke kraftigere enn et sykkelkjede. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet torsdag kl 09:58 Del Skrevet torsdag kl 09:58 (endret) Det er trolig 1.2 TSI, (EA111 motor) som har registerkjede som kjent for å har problemer med det. Endret torsdag kl 09:59 av Svein M Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet torsdag kl 10:21 Del Skrevet torsdag kl 10:21 Mama82 skrev (16 timer siden): Registerkjedet er ikke skiftet før…. Hvordan vet du dette? De fleste bilene med denne motoren har byttet registerkjedet på rundt halvparten av kjørelengden til din bil. Lenke til kommentar
Vifårse Skrevet torsdag kl 14:53 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 14:53 mobile999 skrev (4 timer siden): Hvordan vet du dette? De fleste bilene med denne motoren har byttet registerkjedet på rundt halvparten av kjørelengden til din bil. De jeg kjøpte bilen av sa det….. Lenke til kommentar
Penny Skrevet fredag kl 00:03 Del Skrevet fredag kl 00:03 En kamerat hadde en bil hvor han først merket kjedelyd torsdag kveld, men han var veldig opptatt og hadde ikke mulighet til å sette den på verksted umiddelbart, så han fortsatte å kjøre og skulle sette den på verksted mandag morgen. Søndag kveld var det totalhavari. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre den bilen din en meter, med tanke på forskjellen i salgsverdi på et prosjekt med et kjedeproblem og et prosjekt med totalt motorhavari. 1 Lenke til kommentar
Vifårse Skrevet fredag kl 15:22 Forfatter Del Skrevet fredag kl 15:22 Penny skrev (15 timer siden): En kamerat hadde en bil hvor han først merket kjedelyd torsdag kveld, men han var veldig opptatt og hadde ikke mulighet til å sette den på verksted umiddelbart, så han fortsatte å kjøre og skulle sette den på verksted mandag morgen. Søndag kveld var det totalhavari. Jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøre den bilen din en meter, med tanke på forskjellen i salgsverdi på et prosjekt med et kjedeproblem og et prosjekt med totalt motorhavari. Jeg er helt enig. jeg fikk hentet den fra verksted i går, så nå står den bare - spørs vel om det blir å prøve og selge den da…. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet fredag kl 16:04 Del Skrevet fredag kl 16:04 Det blir en vurdering hva du skal gjøre. En mulighet er å selge den som den er nå. En annen er å bytte registerkjedet og så se om motoren da virker som den skal eller at det er flere feil. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet i går, 13:41 Del Skrevet i går, 13:41 (endret) Vifårse skrev (På 19.12.2024 den 14.53): De jeg kjøpte bilen av sa det….. Det er ikke sikkert forrige eier vet om at det har blitt skiftet registerkjede. Det kan ha blitt byttet likevel. Endret i går, 13:43 av mobile999 Lenke til kommentar
kremt Skrevet i går, 14:20 Del Skrevet i går, 14:20 Dette er hvorfor du kan kjøpe 10 år gamle skoda for 50 tusen. Mens du må kjøpe en 20 år gammel toyota for 50 tusen. Rett og slett kvalitet og holdbarhet. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden kremt skrev (På 21.12.2024 den 15.20): Dette er hvorfor du kan kjøpe 10 år gamle skoda for 50 tusen. Mens du må kjøpe en 20 år gammel toyota for 50 tusen. Rett og slett kvalitet og holdbarhet. Tull og tøys. Få bilmerker hadde mer motorporblemer enn Toyota i 2004. Dessuten ruster de begredelig mye og er generellt kjiipt bygget. Å betale ekstra fordi det er en Toyota er en typsik gjengangerfeil basert på gamle myter. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ja det er enda bra VAG ikke ruster.... Skoda er faktisk bilmerket som har lavest alder ved vraking. Det er gode grunner for dette. Toyota har godt rykte og bilene holder verdien godt. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden kremt skrev (8 minutter siden): Ja det er enda bra VAG ikke ruster.... Skoda er faktisk bilmerket som har lavest alder ved vraking. Det er gode grunner for dette. Toyota har godt rykte og bilene holder verdien godt. Litt dårlig hukommelse her? VAG var håpløserustvrak i en 7-8 årsperiode fra ca 2004. Etter det har de vært helt ok, og før det var de blant markedets 2-3 best rustbeskyttede biler i over 20 år. Toyota ha alltid vært rustvrak, og som sagt. De fleste av motorene deres var av elendig kvalitet for 20 år siden. faktisk blant de dårligste på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå