bearcarlsen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei, Jeg har et ABIT AN7 kort (splitter nytt) med seriell ATA kontroller innebygd Jeg kjøpte et WD Raptor Disk samtidig Jeg trodde det var disken som var ødelagt men så testet jeg i min brors maskin, A7N8X Deluxe og der finner SATA kontrolleren disken. Jeg har ikke mer enn den SATA disken så jeg får ikke sjekket for ukompatibilitet. Har noen vært borti problemet? Kan en bios oppdatering funke? Er SATA kontrolleren defekt, har noen opplevd dette før? Tips og erfaringer motas gjerne Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 har du sjekka om satakontrolleren er slått på i bios da? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Ja den er slått på. Den søker etter disken men finner ingenting, DVS han lagger lengre før han booter windows enn han gjør uten disken koblet til. Men jeg kommer ikke inn i oppsettet til raiden når jeg trykker CTRL-S men det er kanskje fordi han ikke finner noe disk. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Ser ut som den ene SATA porten er føkkt Hmzz.. *ta med tilbake til komplett* Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 vel, det er vel en egen S-ATA kontroller på kortet nå, så regner med at det fulgte en diskett med hk og? da må du legge inn den mens du legger inn windows og trykk på f6 når den ber deg om det. og så legge inn de filene som har winxp på og trykke enter på de først.. så gå videre med win installasjon.. da finner den disken! for den skal brukes som systemdisk regner jeg med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå