vegaast96 Skrevet tirsdag kl 16:30 Del Skrevet tirsdag kl 16:30 (endret) Hei. Kjøpte en snøfreser brukt for noen måneder siden for en billig penge. Den har stått ubrukt med bensin i 5 år. Har fylt på tømt gammel olje og bensin, men dette utga ikke noe forskjell. Kjører i 10-30 sekunder før den stopper opp. Selv om jeg primer den så stopper den. Går ofte opp og ned med turtall. Basert på det jeg har lest meg opp på må forgasseren renses. Manual henviser til autorisert verksted, blir fort at man betaler mer for service enn det fresern er verdt. Hvor mye koster evt. en rens av forgasser av noen som har peiling? Er det noe jeg kan fylle tanken for å flushe ut urenhetene eller må jeg ta ut forgasseren for å rense, evt. hvordan? På ene bildet har jeg tatt av metalllokket, regner med at forgasseren er på høyre siden? Er en Stiga ST301 som jeg finner svært lite av på nett. PASS PÅ HØY LYD- freser1.mp4 Endret tirsdag kl 16:31 av vegaast96 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet tirsdag kl 16:50 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 (endret) Dette er forgasseren, men den mangler en del.. Kanskje det du mener med "metallokket" som er fjernet? Endret tirsdag kl 16:54 av Mag ne Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet tirsdag kl 16:56 Del Skrevet tirsdag kl 16:56 Dersom den mangler en del: Kjøp ny forgasser. Koster sikkert ikke mer enn 3-400,- på nett. Dersom gasseren er komplett: skru av gasseren og åpne flottørkammeret, rens kammer og flottør samt dyser. Smør opp alle bevegelige deler og sett sammen igjen. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet tirsdag kl 16:57 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 Du bør også bytte tennplugg og luftfilter. Sjekk at den ikke trekker falsk luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå