Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Når på døgnet utbetales sykepenger?

Gjest 197e6...9b9

Anbefalte innlegg

Gjest 197e6...9b9

Noen med erfaring? Kommer de sent på kvelden eller ettermiddagen?

Jeg fikk innvilget sykepenger i dag men de er fremdeles ikke på konto?

Anonymous poster hash: 197e6...9b9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 197e6...9b9 skrev (2 minutter siden):

Noen med erfaring? Kommer de sent på kvelden eller ettermiddagen?

Jeg fikk innvilget sykepenger i dag men de er fremdeles ikke på konto?

Kommer vell 15 som alt ellers fra staten? Evt lønningsdag om det er arbeidsgiver som utbetaler.

Lenke til kommentar

Sykepenger er det arbeidsgiver som utbetaler. Skjønner ikke helt hva du mener med "innvilget". Det er fastlegen som gir deg sykemelding som utløser sykepenger - som da blir utbetalt fra arbeidsgiver. 

Datoen for utbetaling er derfor samme dato som lønninger i den bedriften du arbeider i. Det varierer.

Er det andre ytelser det er snakk om, slik som AAP, dagpenger eller lignende - skal du først sende meldekort til NAV, så kommer vel pengene på konto noen dager etterpå. 

Lenke til kommentar
Gjest 197e6...9b9
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

Sykepenger er det arbeidsgiver som utbetaler. Skjønner ikke helt hva du mener med "innvilget". Det er fastlegen som gir deg sykemelding som utløser sykepenger - som da blir utbetalt fra arbeidsgiver. 

Datoen for utbetaling er derfor samme dato som lønninger i den bedriften du arbeider i. Det varierer.

Er det andre ytelser det er snakk om, slik som AAP, dagpenger eller lignende - skal du først sende meldekort til NAV, så kommer vel pengene på konto noen dager etterpå. 

Fikk melding fra Nav om det.  Men ser nå at jobben kun har utbetalt lønn og ikke sykepenger 

Lenke til kommentar
Gjest 197e6...9b9
Milhouse85 skrev (11 minutter siden):

Sjekkt lønnslipp nå.  Har bsre fått 12000 til sammen med både sykelønn og lønn.  Synes bare det var rart siden arbeidsgiver innkalte meg til møte og sa klart ifra at min dukemeldlm skulle bestrides 99% sikkert. Derfor trodde jeg at jeg ikke fikk noe og måtte søke nav om sykepenger i stedet siden jeg fikk skjema dre nsb om å søke om sykepenger etter jeg var på møtet.. derfor trodde jeg pendene jeg fikk på fredag var lønn med halv skatt og eventuelt rester av feripener hvis jeg ikke hadde fått alt. 

Og at sykepenger kom senere fra Nav.

Siden jeg så melding om at søknaden var innvilget av nav i dag men den var visst sendr på fredag. 

Fikk skekket lønnslippen nå. 

Trodde ikke man fikk dobbelt så lite penger når man er sykemeldt 

Lenke til kommentar
Gjest 197e6...9b9 skrev (55 minutter siden):

Sjekkt lønnslipp nå.  Har bsre fått 12000 til sammen med både sykelønn og lønn.  Synes bare det var rart siden arbeidsgiver innkalte meg til møte og sa klart ifra at min dukemeldlm skulle bestrides 99% sikkert.

Snakker du om egenmelding her eller en sykemelding fra lege?

Hvis arbeidsgiver bestrider sykemeldingen betyr det at de mistenker at du ikke er syk. Har du noen formening om hvorfor de mener dette, og fikk du argumentert om hvorfor du er for syk til å jobbe?

Lenke til kommentar
Gjest 197e6...9b9
Johan Kontant skrev (26 minutter siden):

Snakker du om egenmelding her eller en sykemelding fra lege?

Hvis arbeidsgiver bestrider sykemeldingen betyr det at de mistenker at du ikke er syk. Har du noen formening om hvorfor de mener dette, og fikk du argumentert om hvorfor du er for syk til å jobbe?

De mente bare at jeg kunne løst ting med dialog for å løse konflikter fremfor å la det gå så langt at jeg ble pdikidl syk og sykemeldt.

Men det skjedde så fort. Jeg ble så nervøs at jeg ikke klarte å slappe av og fikk ikke til å sove, spise eller leve et normalt liv og verneombud og peronalsjef mener bare at den nye ledern er så snill og grei. Men det er flere av mine kollegaer som har problemer nå og ikke orker mer. Jeg snakker med flere.

De ser etter ny jobb og burderer å slutte. Den nye sjefen kan sikkert være grei..men kansje uerfaren i jobb som leder. Hva vet jeg. Eneste jeg vet er at jeg ikke klarte å forholde meg til vedkommende uten at å dømme noen. Men jeg ble syk og stresset og det blir flere.

De andre komelgdene mine har snakket om å gå samlet til peronalsjef å klage.. jeg håper ting blir bedre for dem. Jeg for min del valgte å si opp og vil prøve å få ett nytt og bedre liv på en ny arbeidsplass 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...