Gå til innhold

Vil slutte med levering av post til postkasse

Anbefalte innlegg

jeg synes en gang pr. uke er å foretrekke, fremfor butikk.

Mulig de kunne oppnådd tilstrekkelig innsparing ved en slik løsning, altså redusert antall postbud? Samme gjenværende postbudene) kan da ha omlevering til ulike bydeler /områder i løpet av en arbeidsuke. "Per og Pål" mottar da nødvendigvis ikke post på samme ukedag, men det blir underordnet så lenge en-gang pr.uke  oppnås.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 12/17/2024 at 4:46 PM, Cascada81 said:

(...) Er helt for nedlegging av postkasse. Problemet med henting gjelder relativt få personer: Selv bygder/små tettsteder med bare noen hundre innbyggere har i dag en eller annen form for automatisert pakkeutlevering. Legg til et par stativer, så har man også for brevpost.

Det gjelder vel grovt sett alle over 80 år, som er en voksende gruppe. Og det er nettopp stativene de vil ta bort, siden de fleste allerede har fått pålegg om stativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/17/2024 at 1:01 AM, Trene Arnholdt said:

Hvor ofte dukker det egentlig noe opp i postkassa? 

Jeg har nei til reklame på postkassa mi og da kommer det kanskje noe en gang annenhver mnd. 

9/10 ganger kunne det som dukker opp bare vært sendt digitalt allikevel. 

Jeg tror jeg sier meg enig med dette utvalget om at postkasser kan fases ut. 

Jeg har ikke hatt noe de siste 2 månedene. Nesten er ergrelse å sjekke. Jeg har varsling på når lokket er løftet, men det kan trigges av vær og vind.

Lenke til kommentar
tommyb skrev (52 minutter siden):

Det gjelder vel grovt sett alle over 80 år, som er en voksende gruppe. Og det er nettopp stativene de vil ta bort, siden de fleste allerede har fått pålegg om stativ.

Jeg mente stativ for selvbetjent pakkeutlevering. Kan helt sikkert også fungere for brevpost. Hvis noen har mye post, bør de ha postboks, men ser ikke hva det har for hvermansen som ikke har mye post.

Lenke til kommentar

Det gjer ikkje meg noko om ein endrar postutleveringa. For min del mottek eg veldig lite brev, så om eg også får hentemelding på SMS/epost når eg var eit brev liggande hos posten så henter eg brevet like enkelt som eg i dag henter pakkar. 

Faren med postkassa no er at eg ikkje sjekker den kvar dag, og at brev ka  bli stjålet frå postkassa utan at eg nødvendigvis merker det. Det blir litt som med dørklokka, alle som kjem på besøk varsler sin adkomst, så dei som ringer på døra uvarsla er stort sett dørselgarar. Nesten all post som er viktig blir eg uansett varsla om, så det er stort sett reklame og andre uviktige ting som blir lagt i postkassa uanmeldt. 

Dei som treng heimlevering kan velge det som eit tilbod. Då blir det på same måte som ein ved pakkebestilling velger mellom henting på postkontoret og levering på døra. 

Det er likevel rom for å tenke heilt alternativt. Kanskje i staden for å kutte ut postkassene så kan alternativet være at alle skaffer seg større pakkebokser? Hadde eg hatt ek skikkeleg pakkeboks med lokk så ville eg gjerne hatt fleire av dei mellomstore pakkane levert heim. I dag må eg innom postkontoret nesten uansett fordi det ikkje er plass i postkassa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...