Detrebukkendebruse Skrevet mandag kl 23:42 Del Skrevet mandag kl 23:42 Utvalget som har vurdert framtidens postsystem, foreslår å kutte utdeling av brev til folks postkasser. De som absolutt trenger det, kan få post én gang i uken. Lenke til kommentar
Detrebukkendebruse Skrevet mandag kl 23:46 Forfatter Del Skrevet mandag kl 23:46 Med dyre bomringer og drivstoffpriser er det jo klart at staten vil vi skal kjøre for å hente posten vår.. i hvilket andre land har man hørt et slikt absurd påfunn? 5 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet tirsdag kl 00:01 Del Skrevet tirsdag kl 00:01 Hvor ofte dukker det egentlig noe opp i postkassa? Jeg har nei til reklame på postkassa mi og da kommer det kanskje noe en gang annenhver mnd. 9/10 ganger kunne det som dukker opp bare vært sendt digitalt allikevel. Jeg tror jeg sier meg enig med dette utvalget om at postkasser kan fases ut. 6 Lenke til kommentar
HF- Skrevet tirsdag kl 00:01 Del Skrevet tirsdag kl 00:01 Detrebukkendebruse skrev (15 minutter siden): Med dyre bomringer og drivstoffpriser er det jo klart at staten vil vi skal kjøre for å hente posten vår.. i hvilket andre land har man hørt et slikt absurd påfunn? Galskap 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet tirsdag kl 00:03 Del Skrevet tirsdag kl 00:03 Helt greit. Vi får uansett pakker oftere enn vi får brev 😄 kommer kanskje brev 1 - 2 ganger i måneden. 3 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet tirsdag kl 03:31 Del Skrevet tirsdag kl 03:31 Folk har ikkje behov for å få noko som helst i postkassa. Bare å slutte å levere ut både brev og pakker. Folk har godt av å komme seg ut og sosialisere på hentepunkta. Det neste må bli pub-cafe på alle hentepunkt slik at di som jobba i posten får noko nytt å drive tida med. Drit i di eldre som ikkje kjem seg til hentepunkt. Det viktigaste er at Staten kan bruke pengane på noko anna, som betre lønn til sjefer og utvalg... 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet tirsdag kl 03:39 Del Skrevet tirsdag kl 03:39 Den store postkassa mottar bare pakker. Brev mottar jeg kanskje to ganger i måneden, og den (også) kunne like gjerne vært digital. Lenke til kommentar
trikola Skrevet tirsdag kl 11:54 Del Skrevet tirsdag kl 11:54 Mest magasiner og noe reklame som kommer - TU, RS, Huseierne, NOAH o.l. og de kommer kanskje ikke med Posten? Klassiske brev 1-3 i måneden. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet tirsdag kl 12:02 Del Skrevet tirsdag kl 12:02 Så langt har jeg fått 3 brev i år, nytt bankkort, førerkort og bombrikke. Resten er pakker som fint kan sendes til pakkeboks eller PiB da jeg uansett er på butikken minst en gang per uke. Men da er spørsmålet, blir det ikke så mye pakker og brev som må utleveres, sånn at de må åpne postkontorer igjen? Ikke sikkert PiB vil styre med brev, eller har kapasitet til det. 1 Lenke til kommentar
MK3 Skrevet tirsdag kl 12:06 Del Skrevet tirsdag kl 12:06 Dersom uadressert reklame kuttes ut fullstendig er det fint lite post igjen. Det er et bra forslag og bør gjennomføres. Selv har jeg ikke hatt postkasse de siste 17 årene. 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet tirsdag kl 12:06 Del Skrevet tirsdag kl 12:06 Om ikke lenge legger de vel alt av julekort i en haug i skauen. Postens tiltak resulterer i hvert fall til at en julehilsen utelukkende vil mottas på en jævla sms. Gud så personlig og koselig.. 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet tirsdag kl 12:15 Del Skrevet tirsdag kl 12:15 10 minutes ago, Dubious said: .. nytt bankkort, førerkort .. ..noe som det for øvrig er smått idiotisk at man bare legger fra seg i en ulåst boks langs veien. Det burde jo uansett vært overlevert via post i butikk eller lignende. Lenke til kommentar
trikola Skrevet tirsdag kl 12:16 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 8 minutes ago, Sovna said: Om ikke lenge legger de vel alt av julekort i en haug i skauen. Postens tiltak resulterer i hvert fall til at en julehilsen utelukkende vil mottas på en jævla sms. Gud så personlig og koselig.. MMS er tingen i så måte 😁 Lenke til kommentar
Woff Skrevet tirsdag kl 12:16 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 MK3 skrev (1 minutt siden): Selv har jeg ikke hatt postkasse de siste 17 årene. Nå er langt fra alle som deg da! Jeg får flere brev i uka og alle pakkene vil jeg hest slippe å hente i en eller annen butikk. I dag var det ikke post, men det kom jo et par pakker og i går fikk jeg et brev. Posten har som oftest noe med hit og vi har takket nei til uadressert post eller reklame som det vel heller bør hete.. Men selvsagt skal det spares også her, sånn sett er det vel like greit å legge ned posten og få folka over på NAV? Dette er sikkert greit i byene men vi har faktisk MANGE adresser utafor by-sentrum også. Ikke alle der har MULIGHET engang til å svippe til nærmeste post i butikk eller noe sånt.. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet tirsdag kl 12:19 Del Skrevet tirsdag kl 12:19 Folka i Posten begynner å bli gammel, så istede for å ansette nye, så kan de trappe ned. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet tirsdag kl 13:41 Del Skrevet tirsdag kl 13:41 vedder på at politikernes "egne brev" til oss, altså valgkortet vi får i forbindelse med Stortingsvalg/Kommune- og Fylkesting valg, nok vil komme rett i postkassa de tar vel ikke sjansen på "stille protest" og uavhentede konvolutter.. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet tirsdag kl 13:52 Del Skrevet tirsdag kl 13:52 (endret) 13 hours ago, Trene Arnholdt said: Hvor ofte dukker det egentlig noe opp i postkassa? Ganske ofte, og desto viktigere det er, desto mer sannsynlig at det kommer som brevpost. Vi får ganske mange brev fra bl.a. kommune og helsevesenet, noen ganger innkallinger på relativt kort varsel. Digipost har femtenårsgrense, som betyr at disse likevel ville kommet som brevpost selv om vi foreldre hadde valgt å bruke den elendige søppelløsninga. Kommune/stat har noen veldig uheldige funksjonskonflikter mellom innsyn og tilgjengelighet mellom spesielt 12 og 16 år, og Digipost ser ut til å være blant disse. Ellers får vi oversendt endel papirer som kommune og helsevesen fortsatt vil ha håndskrevet signatur på. Det gjør vel arbeidsdagen deres enklere. Så skal vi heller ikke glemme at postkassen også kan brukes til å sende post, slik som når de signaturene skal returneres. Det gjør hverdagen enklere og tryggere for eldre og rullestolbrukere, som det bare blir fler og fler av med eldrebølgen. Jeg skjønner at man ønsker å kutte bort postkassa for å drive mer lukurativ business, siden det finnes alternativer. Jeg er likevel ikke enig. Det er nedbygging av sivilisasjon vi snakker om. Endret tirsdag kl 13:58 av tommyb 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet tirsdag kl 13:56 Del Skrevet tirsdag kl 13:56 Trene Arnholdt skrev (13 timer siden): Hvor ofte dukker det egentlig noe opp i postkassa? Jeg har nei til reklame på postkassa mi og da kommer det kanskje noe en gang annenhver mnd. 9/10 ganger kunne det som dukker opp bare vært sendt digitalt allikevel. Jeg tror jeg sier meg enig med dette utvalget om at postkasser kan fases ut. for meg personlig spiller det heller ingen stor rolle, "ung & frisk" "kjører bil" og "noenlunde digitalisert" men blir nok mer trøblete for folk som må ta bussen for å hente et brev, uansett vær. Dessuten mistenker jeg at det ikke vil opplyses hvem avsender på brevet er, slik at folk blir stresset og nærmest forpliktet å hente. Det sies at man forsatt kan velge å få brev i egen postkasse en gang i uken, men det kommer nok ikke til å være gratis, blir nok et "faktura-gebyr" på det gjetter jeg. Det jeg ikke helt skjønner, er at hvis postbud fortsatt uansett skal kjøre ut tusenvis av pakker hjem til folk, slik de gjør nå + endel reklame + gratis-aviser, etc. -koster det så veldig mye mer å ta med en liten bunke brev? 2 1 Lenke til kommentar
Skrotleif Skrevet tirsdag kl 14:02 Del Skrevet tirsdag kl 14:02 Mistenker at de fleste som støtter dette bor midt i byen med lett tilgang til butikken og har god helse. 2 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet tirsdag kl 14:13 Del Skrevet tirsdag kl 14:13 ja, blir verre når det blir kilometervis for å hente et brev, endel pensjonister snakker om å måtte ta taxi apropos utvalgets forslag, punktet om at man fortsatt kan få brev i postkasse: De som har behov for det, skal likevel ha mulighet for postkasselevering èn gang i uken. Postbrukere med behov for levering til postkasse, skal selv kunne velge det på en enkel måte gjennom «egenmelding». er vel ikke langt unna krav om legeerklæring, virker som man nærmest må sykeliggjøre seg for å kvalifisere. Altså, ikke noe enkelt Ja/Nei om postkassa, slik man kunne få inntrykk av til å begynne med. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå