Alfred_A Skrevet mandag kl 18:24 Del Skrevet mandag kl 18:24 Det begynner å bli innenfor å se julefilmer. Håper noen kan dele sine forslag. Min siste favoritt er "Violent Night". Skikkelig god gammeldags go'vold og mørk humor. I det mer familievennlige blir det "National Lampoon's Christmas Vacation" 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet mandag kl 18:42 Del Skrevet mandag kl 18:42 Violent night skal sjekkes ut. Santa Slay er jo en klassiker. 🫣 Ellers blir det som du sier, Christmas Vacation, ser den iallefall en gang pr jul. Home Alone gidder jeg ikke lengre. Og forholdsvis ny tradisjon er filmen Klaus på Netflix. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet mandag kl 18:55 Forfatter Del Skrevet mandag kl 18:55 Ah, Santa Slay hadde jeg helt glemt. Skikkelig sinna nisse. Er dessverre helt enig med Home Alone. Ut av esken er det en fantastisk god film, humor og samtidig skikkelig koselig. Vel, så etter ihvertfall 15+ år med å se den på tv, har den drept et eller annet i meg. Muligens min feil som har valgt å se den. De to første årene var smilebåndet helt oppunder ørene. Rett skal være rett. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet mandag kl 19:17 Del Skrevet mandag kl 19:17 Hjelp, det er juleferie skal sees minst én gang hver jul. 3 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet mandag kl 19:23 Del Skrevet mandag kl 19:23 Kan varmt anbefale xmas episodene i Futurama: Xmas Story A Tale of Two Santas The Futurama Holiday Spectacular I Know What You Did Next Xmas 2 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet mandag kl 19:40 Del Skrevet mandag kl 19:40 Red One var faktisk ikke så halvgæren. Jeg hadde ekstremt lave forventninger i utgangspunktet, men syntes den var overasskende fornøyelig. Blir neppe noen juleklassiker og tror ikke jeg ser den om igjen med det første, men syntes den var underholdende sånn i førjulstida. Ligger på Amazon Prime Video. There's something in the Barn er en slags skrekk-komedie satt i Norge. Litt artig på sitt vis, passer nok bedre før jul enn etter, og er nok heller ikke noe jeg kommer til å se om igjen hvert år. National Lampoons Christmas Vacation er nærmest obligatorisk. Jeg liker også godt Home Alone og Home Alone 2, siden dette var julefilmer jeg vokste opp med, og som jeg har mye nostalgi og gode barndomsminner fra. Die Hard og Die Hard 2 er også juleklassikere i min bok. Begynte mest på fleip for mange, mange år siden, men nå har det blitt en juletradisjon for meg. Hook er også en julefilm for mange, og hvem er vel bedre til å spre julelatter enn Robin Wiliams? 2 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet mandag kl 21:17 Del Skrevet mandag kl 21:17 Karl-Bertil Jonssons jul (1975, 23min) (orig. Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton) 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet tirsdag kl 12:06 Del Skrevet tirsdag kl 12:06 A very sunny christmas er en fantastisk juleepisode for de som liker denslags. Kan ses på disney+, siste episode av sesong 6. https://www.imdb.com/title/tt1478620/?ref_=ttep_ep13 1 Lenke til kommentar
engavif Skrevet tirsdag kl 12:21 Del Skrevet tirsdag kl 12:21 A nightmare before Christmas. 3 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet tirsdag kl 17:05 Del Skrevet tirsdag kl 17:05 Rare Exports: A Christmas Tale (2010), en finsk julefilm litt utenom det vanlige 2 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet tirsdag kl 19:31 Del Skrevet tirsdag kl 19:31 (endret) Bad Santa (2003) og Gremlins (1984) er også flott juleunderholdning! Enig med @ps5, Futurama har noen riktig flotte juleepisoder. Til alle som liker The Simpsons, her er ei liste over alle(?) juleepisodene: Fun fact: Hele serien startet med en juleepisode , Simpsons Roasting On An Open Fire, Season 1, Episode 1. Spoiler All The Simpsons Christmas Episodes (Last updated: 2023-12-13) 01. Simpson Xmas, The Tracey Ullman Show, Season 3, Episode 5 02. Simpsons Roasting On An Open Fire, Season 1, Episode 1 03. Marge Be Not Proud, Season 7, Episode 11 04. Miracle On Evergreen Terrace, Season 9, Episode 10 05. Grift Of The Magi, Season 11, Episode 9 06. Skinner's Sense Of Snow, Season 12, Episode 8 07. She Of Little Faith, Season 13, Episode 6 08. 'Tis The Fifteenth Season, Season 15, Episode 7 09. Simpsons Christmas Stories, Season 17, Episode 9 10. Kill Gil, Volumes I & II, Season 18, Episode 9 11. The Fight Before Christmas, Season 22, Episode 8 12. Holidays Of Future Passed, Season 23, Episode 9 13. White Christmas Blues, Season 25, Episode 8 14. I Won't Be Home for Christmas, Season 26, Episode 9 15. The Nightmare After Krustmas, Season 28, Episode 10 16. Gone Boy, Season 29, Episode 9 17. 'Tis The 30th Season, Season 30, Episode 10 18. Bobby, It's Cold Outside, Season 31, Episode 10 19. The Way Of The Dog, Season 31, Episode 22 20. A Springfield Summer Christmas For Christmas, Season 32, Episode 10 21. Manger Things, Season 32, Episode 16 Source: https://screenrant.com/the-simpsons-best-christmas-episodes/ Endret tirsdag kl 20:17 av backtoback typos 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå