Lyncs Skrevet mandag kl 16:46 Del Skrevet mandag kl 16:46 Jeg får da følgende feilmelding: En driver kan ikke lastes inn på denne enheten. Driver: tib.sys En sikkerhetsinnstilling hindrer at denne driveren lasres inn. Du må justere innstillingene forå laste inn denne driveren. Jeg har win11 home på maskinen og lurte på hva jeg må gjøre for å justere disse inntillingene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet mandag kl 20:13 Del Skrevet mandag kl 20:13 Du må installere nyeste versjon av programmet, det heter nå visstnok Cyber Protect Home Office etter det jeg kan se av andre forumtråder om samme emnet. 1 Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet tirsdag kl 00:47 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 00:47 geir__hk skrev (4 timer siden): Du må installere nyeste versjon av programmet, det heter nå visstnok Cyber Protect Home Office etter det jeg kan se av andre forumtråder om samme emnet. Vil det si at jeg må betale på nytt for å kunne bruke dette programmet? Det fungerer på en annen pc med win10. Kan jeg evt. koble sammen maskinene i et nettverk og f.eks klone 2 disker i en annen maskin enn der programmet kjører? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet tirsdag kl 16:39 Del Skrevet tirsdag kl 16:39 15 hours ago, Lyncs said: Vil det si at jeg må betale på nytt for å kunne bruke dette programmet? Det fungerer på en annen pc med win10. Ja. Vet ikke hvilke muligheter for rabatt som eventuell gjelder da. Selv har jeg satset på Open Source, Clonezilla har alltid vært mitt foretrukne verktøy for disk-kloning. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 16:51 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 On 12/16/2024 at 5:46 PM, Lyncs said: Jeg får da følgende feilmelding: En driver kan ikke lastes inn på denne enheten. Driver: tib.sys En sikkerhetsinnstilling hindrer at denne driveren lasres inn. Du må justere innstillingene forå laste inn denne driveren. Jeg har win11 home på maskinen og lurte på hva jeg må gjøre for å justere disse inntillingene. Kanskje du kjører noen anti-malwareprogrammer eller noe sånt som forhindrer installering? Acronis trenger å installere seg litt "dypere" i Windows enn de fleste vanlige programmer. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet tirsdag kl 16:57 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 20 hours ago, geir__hk said: Du må installere nyeste versjon av programmet, det heter nå visstnok Cyber Protect Home Office etter det jeg kan se av andre forumtråder om samme emnet. I følge Acronis er det med navnet omvendt: https://www.acronis.com/en-eu/products/true-image/purchasing/ Back in the day kunne man kjøpe en lifetime-lisens for Acronis True Image, men jeg lurer på om de skiftet navn på produktet da de gikk over til en abonnementsløsning. Vel, nå er det gamle navnet tilbake, men det fortsatt en abonnementsløsning. Hvis trådstater har en gammel versjon med lifetime-lisens, så er det ikke gitt at denne er kompatibel med Windows 11. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet tirsdag kl 17:12 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 17:12 nebrewfoz skrev (19 minutter siden): Kanskje du kjører noen anti-malwareprogrammer eller noe sånt som forhindrer installering? Acronis trenger å installere seg litt "dypere" i Windows enn de fleste vanlige programmer. Jeg har ikke innstallet noen sikkerhetsprogram eller antivirus siden den maskinen ikke er tilkoblet nettet. Har windows egne anti-mailware-løsninger? Hvordan kan jeg evt. finne ut av det og slå av disse? Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet tirsdag kl 17:14 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 17:14 geir__hk skrev (34 minutter siden): Ja. Vet ikke hvilke muligheter for rabatt som eventuell gjelder da. Selv har jeg satset på Open Source, Clonezilla har alltid vært mitt foretrukne verktøy for disk-kloning. Er clonezilla gratis og er det like bra som Acronis? Lenke til kommentar
Clear Skrevet tirsdag kl 17:53 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 Jeg brukte tidligere dette programmet. https://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet tirsdag kl 19:32 Del Skrevet tirsdag kl 19:32 2 hours ago, Lyncs said: Er clonezilla gratis og er det like bra som Acronis? Gratis, ja visst. Like bra? Vel, jeg har alltid klart meg bra med Clonezilla og har derfor aldri hatt behov for acronis eller annet som krever abonnemang el.l. - og dermed har jeg ikke noe personlig erfaring med acronis. På diverse andre forum blir det en del whining fordi acronis visstnok har et mye penere GUI enn Clonezilla og støtter også inkrementell backup. Til dette så vet jeg iallefall at for egen del så fungerer grensesnittet på Clonezilla mer enn godt nok, og inkrementell backup er ikke et så stort behov for meg pga dette løses med andre backup-programmer som opererer på fil-nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå