Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lar dere barna deres klasse og klå på alt med grudwre hender når dere er på besøk?

Anbefalte innlegg

Gjest 2893d...9c9

Du er prippen, men ikke sær.

Alt etter måte tenker jeg, har jeg med barna skjønner jeg veldig godt at det er dødskjedelig å se mamma/pappa med venner bare prate i sofaen. Og hvis vedkommende ikke har noe vettug å tilby ungene, så er det slik at enten blir ikke møtet noe av, eller så tar vi det hos meg, eller så må du tåle at ting blir flyttet på, ting blir tatt på, ting kan bli ødelagt.
For barn er alt nytt spennende, spesielt de aller minste. 

Det at folk ikke vasker henda på ungene hvis de er fulle av sjokolade syntes jeg er merkelig og aldri opplevd at det går lenge før det gjøres noe med, dog har jeg null problem med å vaske henda på andre sine babyer/småbarn heller og det har jeg gjort når jeg er med de. Spør jo bare enkelt om en engangsserviett  også stjeler man en liten kos fra ungen også turer de videre.

De vennene jeg hadde som overhodet ikke liker barn og nærmest griner på nesa bare man har unger rundt seg var de første jeg kvittet meg med så er kanskje derfor jeg ikke har noen vanskelige hendelser å relatere meg til.
Har et haug av filletanter og onkler enda, men de behandler jo barna mine som sine egne nevøer og nieser, akkurat som jeg føler det skal være når man er i barneverden.

Ikke misforstå, jeg har ingenting i mot folk som ikke ønsker barn eller som ikke fordrar barn, men de kan gjøre det med andre likesinnede, da har alle det "best" tenker nå jeg.

Ikke vits å prøve å blande olje og vann liksom, selv om man har noen likheter, men så funker det ikke på et elementært nivå..
Og det er åpenbart at du ikke kan si det du tenker til vennene dine, for dette burde vært såre enkelt å si til ordentlige venner i min verden når problemene er litt klissklass på gjenstandene dine.

mitt tips er derfor, ta et pust i bakken, vurder hva som er viktig for deg. Nye venner med like interesser kan du alltid finne og du vil mest sannsynlig ha det bedre med de.

Hadde det vært snakk om totalt kaos og foreldre som ikke eier opp til barnas sine feil dersom noe skjer / blir ødelagt osv, så vil jeg jo si at det er noe galt med de og du burde kvitte deg med de,  men kun du vet hva ståa er i ditt tilfelle. Jeg har sett de tilfellene også.

Til syvende og sist må man nesten ha opplevd det å ha barn selv før man skal dømme andre foreldre også, men selv da skal man være forsiktig, jeg prøver å ikke dømme andre foreldre da man aldri vet parameterne i den familien.

Har sett både gode og dårlige utfall med barn fra strenge familier, og det samme med for snille familier.
Så er ingen fasit dessverre.

Anonymous poster hash: 2893d...9c9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2893d...9c9
Monster skrev (23 timer siden):

Ja det skal jeg gjøre neste gang:) tenkte på det i sta:)

Skjønner at det ikke er lett å få de til å sitte stille. Men vi fikk ikke lov til å gå fra bordet når vi skulle spise da jeg var liten. Vi måtte bare sitte stille til vi jsdee spist ferdig. Det er vanlig oppdragelse. 

Syntes du det var greit når du var liten? Mest sannsynlig ikke. Slik som 99% av resten av barna som blir tvunget til å sitte stile ikke liker.

Det man må forstå er at hver generasjon gjør noe annerledes, generasjonen unge foreldre i dag tar egen erfaring og prøver da å gjøre motsatt av det de selv ikke likte når de selv ble oppdratt, ikke på "alt" såklart, men ved visse ting.

Som feks det var helt normalt for mine foreldre sin generasjon og be barn på besøk sitte sultne på rommet når de var på besøk mens folk spiste ( ikke alle gjorde det, men de fleste gjorde det) 
Det i dag er helt uaktuelt for flesteparten av de barna som opplevde den ubehageligheten av å sitte på et rom alene og høre en familie spise og kose seg utenfor døra.

Eller annet eksempel er feks at barna blir tatt med på turer og what not nå, overdådig mye..Fordi man selv aldri ble tatt med på noe og man unner ikke barna sine samme følelse man selv hadde.

Sånn går det gjennom med alt.  Mange hadde strenge foreldre, og blir da veldig myke foreldre.
Mange hadde myke foreldre, og blir strenge.

Det er så mye "balansegang" og for sikkert "første" gang så merker vi de større forskjellene.
Mange som mener at " sånn vi gjorde det før var best" fordi man ble jo som man ble med egen oppdragelse.
mens andre prøver å være nytenkende. At det gir mer mening å la barna gå litt mer fritt, oppleve litt, erfare osv osv.

Ingen har en fasit, ingen gjør alt riktig uansett hvordan man vrir og vender på det..  Selv det med "dårlig" oppdragelse.
Det vi bør skylde på er samfunnet, hvordan vi behandler hverandre og hvordan vi hjelper hverandre.

Nå i vår tid så er det vel egoisme det største problemet slik jeg ser det, har aldri følt at verden er mer ensom enn den er og mye tyder på at det sant bare man prater litt med folk, unge som gamle.

Vi sitter i vår egen lille boble med vår lille maskin i hånda og sakte men sikkert forsvinner mens vi prøver å "cope" med omverdenen da lite til ingenting er som det vi ønsker det skal være og alle andre har "skylda".

Vi må ta tak i oss selv rett å slett, bli bedre versjoner hver som en, og ikke minst tilgi at vi er ulike alle som en.

Peace

Lenke til kommentar
Gjest 50b2b...3a3
Gjest 2893d...9c9 skrev (16 minutter siden):

Du er prippen, men ikke sær.

Alt etter måte tenker jeg, har jeg med barna skjønner jeg veldig godt at det er dødskjedelig å se mamma/pappa med venner bare prate i sofaen. Og hvis vedkommende ikke har noe vettug å tilby ungene, så er det slik at enten blir ikke møtet noe av, eller så tar vi det hos meg, eller så må du tåle at ting blir flyttet på, ting blir tatt på, ting kan bli ødelagt.
For barn er alt nytt spennende, spesielt de aller minste. 

Det at folk ikke vasker henda på ungene hvis de er fulle av sjokolade syntes jeg er merkelig og aldri opplevd at det går lenge før det gjøres noe med, dog har jeg null problem med å vaske henda på andre sine babyer/småbarn heller og det har jeg gjort når jeg er med de. Spør jo bare enkelt om en engangsserviett  også stjeler man en liten kos fra ungen også turer de videre.

De vennene jeg hadde som overhodet ikke liker barn og nærmest griner på nesa bare man har unger rundt seg var de første jeg kvittet meg med så er kanskje derfor jeg ikke har noen vanskelige hendelser å relatere meg til.
Har et haug av filletanter og onkler enda, men de behandler jo barna mine som sine egne nevøer og nieser, akkurat som jeg føler det skal være når man er i barneverden.

Ikke misforstå, jeg har ingenting i mot folk som ikke ønsker barn eller som ikke fordrar barn, men de kan gjøre det med andre likesinnede, da har alle det "best" tenker nå jeg.

Ikke vits å prøve å blande olje og vann liksom, selv om man har noen likheter, men så funker det ikke på et elementært nivå..
Og det er åpenbart at du ikke kan si det du tenker til vennene dine, for dette burde vært såre enkelt å si til ordentlige venner i min verden når problemene er litt klissklass på gjenstandene dine.

mitt tips er derfor, ta et pust i bakken, vurder hva som er viktig for deg. Nye venner med like interesser kan du alltid finne og du vil mest sannsynlig ha det bedre med de.

Hadde det vært snakk om totalt kaos og foreldre som ikke eier opp til barnas sine feil dersom noe skjer / blir ødelagt osv, så vil jeg jo si at det er noe galt med de og du burde kvitte deg med de,  men kun du vet hva ståa er i ditt tilfelle. Jeg har sett de tilfellene også.

Til syvende og sist må man nesten ha opplevd det å ha barn selv før man skal dømme andre foreldre også, men selv da skal man være forsiktig, jeg prøver å ikke dømme andre foreldre da man aldri vet parameterne i den familien.

Har sett både gode og dårlige utfall med barn fra strenge familier, og det samme med for snille familier.
Så er ingen fasit dessverre.

Mulig jeg tåler mindre enn jeg pleier. Fikk mensen i dag og har hodepine og sliten. Jeg blir veldig sliten uka før og. Blir lett utmattet. Derfor ble jeg sliten av å ha barn på besøk og sliten av å måtte vaske etter dem i tilegg. 

Jeg pleier ikke å bry meg om sånne småting ellers.

Jeg liker jo barn egentlig:) 

Ts 

Anonymous poster hash: 50b2b...3a3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...