Sjørøver Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 Sharpings skrev (16 minutter siden): Du får ikke begge deler. Personlig synes jeg brettbare er for stor som telefon og for liten som tablet. Men det er min mening. Jeg er i en litt unik jobb der jeg ikke har mulighet til å drasse med meg nettbrett, men det går fint om jeg bretter ut en telefon. Sharpings skrev (17 minutter siden): Dessuten legger jeg merke til at de fleste slike som selges på Finn har enten ødelagt skjerm, eller har fått ny skjerm fordi den gikk i stykker. Vil du kjøpe deg noe som ikke tåler daglig bruk? Ikke jeg. Det er ett godt poeng, men jeg får ny skjerm via fagforening for en 500 lapp om den blir ødelagt. Jeg er derfor ikke sånn super bekymret, men kjipt om jeg må passe så veldig på. Iki skrev (15 minutter siden): For øyeblikket er Google sin brettbare den mest populære modellen du får i Norge. Det er 6000,- i rabatt på den hos telia nå. Det må jo være ett godt kjøp? Iki skrev (16 minutter siden): Kamera er ofte litt dårligere også. Det er ikke kjempeviktig for meg, regner med at det er godt nok. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Sjørøver skrev (På 16.12.2024 den 8.51): Den telefonen jeg har vært mest fornøyd med gjennom tidene var Huawei p20 pro, den var helt fenomenal. Jeg hadde også en sånn, veldig fornøyd. Oppgraderte til Huawei P40 pro (ja, den med eget OS som slet litt med noen apper) og den var jo helt fenomenalt bedre på kamera. Så "oppgraderte" jeg til Motorola Moto 30 pga android og apper, men den har vært en gedigen skuffelse. Selv om det er en flere år nyere telefon og har fått godt omdømme for kamera i en del tester så er den på ingen måte i nærheten av P40 Pro kameraet. Så jeg angrer på at jeg kjøpte den. Burde heller brukt litt mer penger og kjøpt Google Pixel 9 Pro. Det er den jeg ville valgt om jeg skulle kjøpt nå. Men jeg får vel bare bite i meg denne kjipe Motorolaen en stund til for det blir for dumt å bare ha den i noen måneder før jeg kjøper noe nytt. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Angående brettbar, jeg har klapptelefon og ikke en som brettes ut til nettbrett, men konseptet er det samme. Min erfaring er at skjermbeskytteren som er fabrikkmontert løsnet etter et snaut år. Internett er full av liknende historier. Du kan klaske på en ny, eller kjøre uten. Etter å ha klønet til en gang med montering av ny (gropa midt i skjermen gjør det litt vanskeligere enn ellers) så valgte jeg å fortsette uten. Skjermen uten beskyttelse tåler "ingenting". Jeg er vanligvis veldig forsiktig med tingene mine, og med denne telefonen er jeg ekstrem, men jeg har noen små riper i skjermen som kom en gang jeg tørket av den med mikrofiberklut. Det lå vel et sandkorn eller noe på skjermen. Det merkes ikke i daglig bruk, men jeg ser det når skjermen er skrudd av. Prøv en sånn telefon/nettbrett i butikk før du kjøper. Den er ikke så stor når den er brettet ut. Sjekk at den faktisk dekker behovet før du casher ut for noe sånt. Og vit at du må passe på den godt over hva som er normalt. Endret 29. desember 2024 av :utakt 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 29. desember 2024 Del Skrevet 29. desember 2024 Sjørøver skrev (10 minutter siden): Jeg er i en litt unik jobb der jeg ikke har mulighet til å drasse med meg nettbrett, men det går fint om jeg bretter ut en telefon. Det er ett godt poeng, men jeg får ny skjerm via fagforening for en 500 lapp om den blir ødelagt. Jeg er derfor ikke sånn super bekymret, men kjipt om jeg må passe så veldig på. Det er 6000,- i rabatt på den hos telia nå. Det må jo være ett godt kjøp? Det er ikke kjempeviktig for meg, regner med at det er godt nok. Kamera på Samsung sine blir som å gå ned noen hakk fra flaggskip telefonen (ultra) På Google sin så blir det bittelitt dårligere enn standard 9 pro. Standard skjermen på Google sin er mer i normal fasong, mens Samsung sin er noe lengre og smalere. 6,3" 20:9 mot 6,3" 22,1:9 Tablet skjermen på Google sin er 8" (14,4 x 14,4 cm) Tablet skjermen på Samsung sin er 7,6" (14,6 x 12,6 cm) Til sammenligning har en iPad mini en skjerm på 8,3" (17,7 x 11,4 cm) 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 29. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2024 :utakt skrev (46 minutter siden): Prøv en sånn telefon/nettbrett i butikk før du kjøper. Den er ikke så stor når den er brettet ut. Jeg prøvde en i går, derfor jeg ble nysgjerrig. Den er like slank som min Sony når den er brettet inn. Jeg synes s24+ og lignende er for store. Iki skrev (43 minutter siden): På Google sin så blir det bittelitt dårligere enn standard 9 pro. Det blir fort Google sin ser det ut som. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå