Kultom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har lastet ned gDesklets for å få litt "schjvung" over desktoppen min. Men når jeg kjører ./configure så får jeg denne feilmeldingen. Og jeg skjønner ikke hva jeg må oppdatere,/installere checking whether ln -s works... yes checking for python... /usr/bin/python checking for python version... 2.2 checking for python platform... linux2 checking for python script directory... ${prefix}/lib/python2.2/site-packages checking for python extension module directory... ${exec_prefix}/lib/python2.2/site-packages checking for pkg-config... /usr/bin/pkg-config checking for gnome-python-2.0 >= 1.99.17 pygtk-2.0 >= 1.99.17 gdk-2.0 gtk+-2.0 libgtop-2.0 >= 2.0.0... Package libgtop-2.0 was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `libgtop-2.0.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'libgtop-2.0' found configure: error: Library requirements (gnome-python-2.0 >= 1.99.17 pygtk-2.0 >= 1.99.17 gdk-2.0 gtk+-2.0 libgtop-2.0 >= 2.0.0) not met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them. Hva er er det som er galt? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 du mangler libgtop-2.0? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 huff, da hadde jeg desverre rett... for den mangler så igjen mye mer, og det igjen mngler mer... Ser ut til å være en evig ond sirkel Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Den ligger på apt. Legg inn apt fra apt.freshrpms.net Sikkert en god ide med synamptic også... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 takker... prøver nå. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Det er yum man bruker i Fedora. 'yum install libgtop2-devel', og så er han ferdig. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Synaptic funket meget bra, gDesklets Slkei grit inn nå Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 apt er en fin ting. Går mye raskere å laste ned fra freshrpms enn fra redhat! Plus at synaptic gjør det lett å søke og "titte i katalogen". Den dagen yum kommer med et tilsvarende verktøy som synaptic, bytter jeg kansje. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Vel, jeg fikk installert det men så kommer dette opp når ejg prøver å starte det... Traceback (most recent call last): File "/usr/local/bin/gdesklets", line 4, in ? from main import HOME File "/usr/local/share/gdesklets/main/__init__.py", line 64, in ? from utils.i18n import Translator File "/usr/local/share/gdesklets/utils/__init__.py", line 2, in ? from GConfWatcher import GConfWatcher File "/usr/local/share/gdesklets/utils/GConfWatcher.py", line 3, in ? import gconf ImportError: No module named gconf Hva trenger jeg gjøre for å få ordnet dette da? *oppgitt over hvor vanskelig det skulle være:/* Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Kan dessverre ikke hjelpe, men du kan jo følge med om det kommer noen svar i denne tråden: LinuxQuestions.org Ser ut som om det er en som har samme problem... EDIT: Den tråden var litt gammel. Fant et annet tips, som var å installere gnome-python2-gconf. link Endret 28. januar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Takker så mye Lenke til kommentar
foolish Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du trenger jo ikke bygge den selv, der finnes jo rpms. ****** tute, er det ingen som vet at man skal bruke rpms i rpm-baserte distroer? Rpm finner du fra dagrpms: http://dag.wieers.com/home-made/apt/ Om du legger dag til i din yum.conf så kan du bare ta yum install gdesklets Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå